Az MTT garázsában új szörnyeteg épül

Az Y2K alkotói úgy érezték növelni kell az előd teljesítményén, találtak is egy erősebb turbinát.





Egy bizonyos teljesítmény és sebesség fölött az ember már elgondolkodik, hogy mire is gondolhattak a tervezők. Racionális érveket biztos nem tudnának említeni, kivéve ha a gyerkőceiket akarnák előnyhöz juttatni egy cinkelt motoros kártyalap birtoklásával.

Az MTT (Marine Turbine Technologies) igen sokszínű cég, számunkra azonban az Y2K nevet viselő motorjukról lehetnek ismertek, amelyet 17 évvel ezelőtt mutattak be.

Az akkor nagyot szóló turbina hajtású gép utódját alkotta most meg az amerikai gyártó, melyet 420RR-nek nevez. A név beszédes, a Rolls Royce Allison 250-C20B hajtómű ugyanis kereken 420 lóerővel rendelkezik a hatezres fordulaton meglévő 810 Nm nyomatéka mellett. Ez már talán elég lesz az utcákra, gondolhatták a mérnökök... :)

A motor többi részét is igyekeztek hasonló szemlélettel megtervezni. A váz szekcionálva tartályokként szolgál, a futómű az Öhlinstől, kormánygátló a GPR-től míg a karbon kerekek a BST gyártótól érkeznek. A korábbi 190-es hátsó gumit 240-es váltotta fel, illetve hára is az elsővel megegyező méretű féktárcsát szereltek a biztonság kedvéért.

Az árról nincs hír, de a leírtak és a képek alapján sejthető az összeg.

Azonban a fejlesztések ennyiben nem érnek véget, a 420RR alapjait felhasználva épül egy légrugós trike is egy indiai vásárló egyedi megrendelésére.

Persze nem csak nézegetni lehet a motorokat hanem meghallgatni a hangját padon:

420RR padon

Illetve mégtöbb részletet látni az alábbi videóban:

420 RR (Race Ready) Superbike and 3-Wheeled Trike Superbike