Izgalmas elemzés a Brembo-tól az ausztriai MotoGP futam kapcsán

A hétvégén az ausztriai Red Bull Ringen folytatódik a MotoGP szezon, a Brembo közzé tette a fékezéssel kapcsolatos elemzését, melyben igen beszédes adatokat láthatunk.





A spielbergi Red Bull Ring az egyik leggyorsabb pálya a naptárban, nem csoda, hogy tavaly is a villámgyors Ducatik domináltak, ahogy az várható az idei évben is. Pláne, hogy legújabb radikális aerodinamikai fejlesztésüknek köszönhetően Lorenzo is megerősödni látszik.

A Brembo által közzétett adatokból kiderül, hogy a körön található hét fékezési pontnál, mekkora sebességet dobnak el a versenyzők és, hogy mindezt mekkora távon és milyen erőhatások mellett teszik meg.

A pálya ismeretében nem meglepő, hogy a célegyenes végi, első kanyar előtti fékezési pont adja a legkeményebb terhelést a versenyzőknek. A fékponthoz 312 km/h-val megérkezve 216 méter és 4,1 másodperc alatt lassulnak vissza 99 km/h-s tempóra, ami 1,5 g-s lassulást jelent.

A kettes és harmas kanyar előtti féktáv sem marad el jelentősen, pláne erőhatás tekintetében. Az ausztriai pálya ezért is igazán megterhelő fékeknek, versenyzőknek egyaránt, ahol a kör nagyjából 29%-át töltik fékezéssel a versenyzők.


Képek: Brembo