hirdetés

Oldtimer Show 2. rész

Oldtimer Show beszámoló2008-10-31 16:00:50

Bookmark and Share

Az előző folytatásaként következzenek most a nem a hazai motorkerékpár gyártás gyermekei (kivételt képez ez alól a Méray)





Ha már szóba került a Méray, akkor a mai postot ezzel nyitnám.

 A Méray Jap 500-asokat külföldről származó fődarabokból gyártották a Magyar Acélgyárban a Méray testvérek tervei alapján. A motorokhoz kapcsolt oldalkocsik felületét műbőr borítással látták el.

Típus: Méray Jap 500
Gyártási év: 1928
Motor: négyütemű, egyhengeres, 498 cm3
legnagyobb sebessége: ~80 km/h
 Nem véletlen, hogy ezen a Jawa-n rajtszámok vannak, hiszen a motor többszörös magyar bajnoki futamgyőztes a háború előtti veterán kategóriában. Érdekessége a motornak, hogy a motorblokk és a váltóház magnéziumból készült. Korához és lökettérfogatához képest igazán tekintélyt parancsoló teljesítmény leadására képes.

Típus: Jawa 350 ohv
Gyártási év:1936
Motor:egyhengeres szívómotor, négysebességes váltó
Teljesítménye: 28 Le
 Ha már a versenysport felé kacsintgatunk, hát íme egy vérbeli versenymotor 1958-ból. A 175 cm3-es blokk 16 Le-t ad le amellyel a motor 130 km/h-s végsebességre képes, mindezt úgy, hogy fogyasztása mindössze 4l 100 km-enként. Ebben közrejátszik mindössze 100 kg-os összsúlya, valamint, hogy a pilótát alumíniumból készült áramvonalidom védi a menetszéltől, ami egyébként a fordulatszámmérővel egyetemben gyári felszerelés volt.
 Ezután a sok sport után kanyarodjunk vissza a régmúlt időkbe, egészen pontosan 1950-be amikor is ez a Sunbeam S8 500 OHC napvilágot látott. Viszonylag kis szériában gyártott modell -mindössze 4500 db-ot gyártottak belőle- és korában a négy legdrágább kétkerekű egyike volt Angliában. Csigakerekes hátsó hajtása azonban melegedésre volt hajlamos ami miatt visszavettek teljesítményéből, így azonban nem tudta tartani kortársait. Ez a modell is közrejátszott a Sunbeam gyár tönkremenetelében. Kár érte.

Motor: soros, hosszában beépített kéthenegeres motor, 500 cm3
Teljesítménye: 25 Le
Össztömege: 195 kg
Legnagyobb sebessége. 125 km/h
 Utazzunk vissza még 24 évet (1926-ig) és keresztül az óceánt, és megérkezünk a Henderson Deluxehoz, amely négyhengeres hosszában beépített, alul vezérelt oldalt szelepelt soros motort kapott. A motorkerékpárt olyan extrákkal látták el mint a kilométeróra, elektromos!!! világítás elöl és hátul, töltésjelző és éjszakai műszervilágítás. Még szerencse, hogy abban az időben nem voltak ennyire lelkes környezetvédők, ugyanis a motor a felesleges olajat elszórja.

Motor: 1301 cm3
Teljesítmény: 24Le
Öntömeg: 195 kg
Legnagyobb sebesség:120 km/h
 És végül, de nem utolsó sorban -szerintem- a kiállítás legszebb darabja egy 1921-ben gyártott Indian Scout, elektromos világítással, ampermérővel, és kereső fényszóróval szerelve. A megállásról egy fékezetlen első kerék :) és egy hátsó dobfék gondoskodik, melynek külső és belső oldala is fékeződik. Előgyújtás állítás markolatal megoldott. A merev váz régen megszokott volt -és ma choppereknél újra kezd divatba jönni- azonban a laprugós első felfüggesztés mindeképpen érdekesség.

Motor: 600 cm3-es, V2-es szívómotor
Teljesítmény: 16 Le
Öntömeg: 154 kg
Legnagyobb sebesség: 105 km/h


Vissza a Zotya blogja bloghoz >>




0 komment
Értékeld!

Kommentek

Hozzászólást csak regisztrált és belépett látogatók írhatnak. Regisztrálni itt tudsz.