hirdetés

Oldtimer Show

Oldtimer Show beszámoló2008-10-29 15:29:07

veterán  oldtimer  

Bookmark and Share

Hétvégén, kilátogattam a 2. budapesti Oldtimer Showra, a beharangozó után igencsak nagy elvárásokkal.




A teljesség igénye nélkül, néhány különleges motorról írnék, néhány adattal megtűzdelve, elsőként néhány pannoniáról.

Ránézésre semmi különöset nem veszünk észre rajta, mintha csak egy lenne a sok oldalkocsis Pannonia közül. De ez az oldalkocsi nem egy tömegárú, hogy egészen pontosak legyünk ez egy Jankovics oldalkocsi, melyet Zuglóban gyártottak.

Gyártási év: 1954
Típus: Pannónia TL 250
Teljesítménye. 10,5 Le






A Pannoniák között megakadt a szemem ezen a motoron, és először nem is igazán értettem, hogy hogyan került ez ide, mert ugye nem egy megszokott látvány egy 2 hengeres boxermotorral szerelt Pannonia. De ez az. Átalakított váz Earles villa elöl, önindító!, kardánhajtás. Mindez 1950-ből Csepelről, Ruhl Béla munkája. Ez az egy darab létezik belőle.
Ezek után már nem is meglepő, hogy négyfelömlős alumínium henegereket, száraz kuplungot és osztóművet kapott a motor (oldalkocsihoz).



Ha már a prototípusoknál tartunk, hát íme még egy.  Pannonia P11. Sajnos még a gyártás megkezdése előtt beszüntették a motorkerékpár gyártást Csepelen. Pedig akkoriban igen nagy jövőt jósultak neki.

Gyártási év: 1973
Típus: Pannonia P11
Motor: 1 henegeres, 248 cm3, 20 Le
Legnagyobb sebessége: 140 Km/h






És végül egy "teljes Pannonia fogat". Duna oldalkocsival és motorkulival. Igazság szerint ezen kívül -és persze azon, hogy gyönyörűen restaurált- nem sok minden érdekességet lehet elmondani róla, de személy szerint az egyik régi nagy kedvencem.










Kicsit hiányoltam a kiállításról a Tünde robogókat, amelyből összesen 2000 darab készült, a Csepel 250-eseket amelyek szintén igazi ritkaságszámba mennek.

A kiállításon készült fotókat itt találjátok.
Vissza a Zotya blogja bloghoz >>




0 komment
Értékeld!

Kommentek

Hozzászólást csak regisztrált és belépett látogatók írhatnak. Regisztrálni itt tudsz.