hirdetés

Elkezdem

Elkezdem2008-10-03 10:23:18

jogosítvány  

Bookmark and Share

Beállok én is a blogot írók sorába. Soha nem hittem volna, aztán mégis. Az ihletet a fórum auto vs. motor topicja adta.




Itt idéznék egy bejegyzést a topicból, hogy legyen mihez kötni a továbbiakat.

"Szerintetek miért van az, hogy már a tanfolyamon rosszul oktatják a leendő motorosokat?
Tudjátok mibe vezetnek itt nállunk Mosonmagyaróváron a tanoló motorosok?!Rövidnadrágba meg pólóba!!!!
Nekem a munkahelyem tőllünk 15-20 perc,attól függően hogy merre megyek.De erre a rövid időre is legalább farmert meg kabátot veszek.Itt meg a városi vezetésre se őltöznek fel rendesen.Se kesztyű ,se nadrág,se kabát!!!
Hihetetlen,hogy mik vannak.Egyik nap még annak örülök ,hogy elengednek az autósok , a másikon meg azon mérgelődök , hogy a tanuló vezetők nem őltöznek fel.
Amikor autóra vizsgáztam akkor addig be se indíthattam a kocsit még nem csatoltam be az övet.
A leendő motorosoknak meg szabad rövid gatyába meg pólóba motort vezetni.
Lehet hogy ha szigorúbban lenének oktatva a kezdők akkor normálisabb lenne a helyzet."

Én éppen most csinálom a "nagy A" jogsit és éppen emiatt látok egy s mást.
Már a rutin pályára is a tanulók jelentős része tljesen korrekt felszereléssel érkezik (sisak, kesztyű, kabát, hosszú nadrág, és magas szárú cipő).
Vannak persze kivételek akik bepróbálkoznak szandival és rövidnadrággal, de  őket el is küldik.

De oktató és oktató között hatalmas különbség van...

Néhány éve amikor a korlátozottat  csináltam szóltunk az oktatónak, hogy kb 4500 nél elforog a kuplung, amire annyi volt a válasza hogy "Miért forgatod ennyire a motort!?". (hozzáteszem a 250es honda nem ment többet 70nél, és mindene használhatatlanra volt kopva) A rutinpályára mindenféle magyarázat nélkül mentünk fel, kb azt se tudtuk, hogy merre kell menni, sőt tovább megyek egyből a rutinpályán kezdett mindenki mert nem lehetett elmenni a motorral egy-két körre , hogy  szokjuk egy kicsit.

Ezzel szemben most  mindenkit először elküld az oktató gyakorolni a rutin pálya mellé (persze ez egy másik oktató) közben figyel majd odajön és elmondja hogy mit csinálsz rosszul. Ha úgy gondolod egy idő után felmentek a rutinpályára (oktatóval együtt) ő megy elől én meg utána és megmutatja, merre kell menni és hogy. És mindenkiből megpróbálja kihozni a maximumot.
3. körben (intenzív gyorsítás, intenzív fékezés) mondta, hogy min. 30-ra fel kell gyorsulni majd a kör végén intenzív fék. Felgyorsultam 40ig , kör végén  nagy fék (sztem elég rövid féktávot vettem), begurult mellém és megkérdezte, hogy  "Tudnál ennél gyorsabban menni, és a végén egy kicsit intenzívebben fékezni?"

És itt azért megörültem a dolognak, végre egy oktató, aki tényleg motorzni akar megtanítani, és nem az a cél hogy az adott roncs -nevezzük oktatómotornak- még minél több kilómétert menjen.

Vissza a Zotya blogja bloghoz >>




3 komment
Értékeld!

Kommentek

Hozzászólást csak regisztrált és belépett látogatók írhatnak. Regisztrálni itt tudsz.

hangszoro

2009-12-01 22:58:07

Az én oktatóm ezt mondta, idézem: "nem azért vagy itt, hogy megtanulj motorozni, hanem, hogy átmenj a vizsgán".

pocok206

2008-10-28 11:07:15

Heló!
Idővel visszatérek ide...friss tapasztalataimmal, most rutinozok nemsokára A-ból...addig is csak annyit, hogy kismotornál sem magyaráztak sokat: kaptunk 1 lapot rajta a pályáról aztán menj amerre látsz, a lényeg, hogy úgy mész át a vizsgán ahogy akarsz. Ha mi, tanulók nem fogunk össze, és nem dumáljuk meg egynéhányan a feladatokat, akkor elég szörnyű lett volna a vizsgán átment tanulók létszáma. De meglett, a moastanira kíváncsi vagyok milyen lesz és milyen gépet raknak alám. Majd jövök az "élményeimmel".

h?cs

2008-10-05 10:31:21

A lényeg: ."oktató és oktató között hatalmas különbség van.."