hirdetés

Újabb távol-keleti taggal bővült tesztmotor parkunk

470 km2010-06-28 15:09:30

Kymco Super8   

Bookmark and Share

Olvasóink kíváncsisága minket is megfertőzött, mi a helyzet a tajvani robogók megbízhatóságával, hiszen a csinos forma és a jó ár csábítóerejét nem is kell ragozni.


SzövegA tartós tesztre befogott Super8 élete nem kezdődött zökkenőmentesen. Kérésünkre fojtott változat érkezett hozzánk, de a budapesti forgalomban a drasztikusan legyengített robogó teljesen használhatatlan volt. Félelmetesen lassan gyorsult, végsebessége pedig az első 40 km megtétele után sem érte el a 40 km/h-t. Hogy ne kockáztassuk tovább életünket, kértük a fojtás kivételét, az így megvadított Super8-ast átadtuk bejáratásra külsős munkatársunknak, Ferinek.



„Még csak 50 kilométer volt a Super8-asban, mikor átvettem, nem is történt sok minden a gázkar megcsavarásakor. Nem akartam nyüstölni az elején, mégis csak bejáratós. Rövid kanyargás a belvárosban, macskakövön, offroad szakasznak beillő kis utcákon, amikor előjött az első apróság, a csomagtartó zárja kipattant egy nagyobb döccenőn. A 14 colos kerekek a kisebb kátyúkat még képesek átlépni, de nem árt kerülni őket, ez meglehetősen könnyű feladat. Ahogy gyűltek a kilométerek, egyre jobban élénkült a léghűtéses kétütemű. Lámpától kilőni csak rákészüléssel lehet, mert magas fordulaton és kis késlekedéssel zár össze a kuplung, de 40 km/h-ig mi leszünk az elsők, ha csak az autósokat tekintjük, dugóban pedig nem kérdés, hogy jól járunk ezzel a könnyen kezelhető robogóval. Megkockáztattam vele egy pilisi szakaszt, tudom, nem az ő terepe, de kíváncsi voltam, hogy teljesít emelkedőkön és lejtőkön. Itt született meg a kanyarvadászat mintájára a lejtővadászat fogalma. Féltem a 15%-os emelkedőt jelző tábla utáni szakasztól, az addigi utazósebesség szépen lassan lecsökkent, a tetőre felérve épp 30-at mutatott a kilométeróra. A megállás nem probléma, elöl kétdugattyús tárcsafék, hátul dobfék lassítja, ez elegendő a kb. 105 kg-os tömeg féken tartásához. A műszerfal egyszerű, sebességmérő, kilométer-számláló, egy digitális óra, olajvisszajelző és benzinszintjelző. Ez utóbbival nem voltam kibékülve, mert nem lineárisan működik. Az elején alig jelzi a benzin fogyását, a vége felé pedig rohamosan megindul. Nem mertem kockáztatni a tankolással, inkább 110–120 kilométerenként teletöltöttem. A fogyasztása 2,8 és 3,5 liter között mozgott. Az összeszerelés elfogadható, még rosszabb úton sem zörög rendellenesen, igaz, a magasabb padkákat ajánlott elkerülni, mert az alacsony hasmagasságnak köszönhetően leérhet az alja, ez megnehezíti a parkolást is.”


Vissza a Tesztnapló bloghoz >>




4 komment
Értékeld!

Kommentek

Hozzászólást csak regisztrált és belépett látogatók írhatnak. Regisztrálni itt tudsz.

FeR1

2010-06-29 08:10:12

Majd töltök fel a galériámba, ha érdekel ott megnézheted!

figgol

2010-06-29 00:51:48

Jó ez, benne van minden, és nem rizsázós...még esetleg pár kép elférne a gépről itt a neten...

FeR1

2010-06-28 23:00:03

Szabatosnak szabatos, no meg tömör is.Az újságba ennyi fért, mentségemre legyen mondva, az első változat 4000 karakter körül volt

figgol

2010-06-28 17:45:52

Jó, szabatos összefoglalás! Grat FeR1!