hirdetés

Szenzonkezdet

17 487 km2010-03-21 12:01:24

Suzuki Intruder M1500  

Bookmark and Share

Miután a csillogó fém alkatrészek legnagyobb ellenségét, a jégmentesítésre használt sót lemosta az eső az utakról az Intruder ismét bevetésre kész. Bár téliesítése szakszerűen megtörtént, azaz lemosva, leszervizelve, tele tankkal és lekötött akkumulátorral várta a garázsban az első motoros napot, a hosszúra nyúlt téli kényszerpihenő miatt azon el kell végezni a motor műszaki ellenőrzését, hogy ne az első úton, menet közben jöjjenek elő az – akár balesetveszélyt is okozható - problémák.


Tesztmotorunkat márkaszervizbe vittük, de ezeket a lépéseket bárki, saját garázsában is elvégezheti. A Suzuki Full Gas szakembere először a gumik nyomását állította be, ugyanis a hosszú állás alatt akár több tized bár is lehet a veszteség. Az Intruderen a gyári ajánlás egy személyes használat esetén elöl-hátul 2,5 kPa. A 2500 kilométert futott Metzeler Marathon abroncsok még teljesen újszerű állapotban vannak, elöl a futófelület közepén 3,4 mm, hátul 4,4 mm a mintamélység.



A futómű rugózó elemeinek is szükségük van egy kis helyezkedésre, ez az első próbakör alatt meg is történik majd. Az első teleszkóp átmozgatása után megvizsgálta, nincs-e véletlenül olajszivárgás a szimeringnél.



Következő lépés a folyadékok ellenőrzése, ami érintette a fékfolyadékok szintjét, a hűtőfolyadékot és a motorolajat is. Utóbbinál egy kis hiány mutatkozott, 3 dl utántöltést igényelt az Intruder, a többi rendben találtatott. A kardán hajtás ilyenkor öröm igazán, nem igényel semmi féle karbantartást, míg a láncos motorral rendelkezők ne feledkezzenek meg a láncfeszesség beállításáról és a lánckenésről. Az akkumulátor gyors műszeres ellenőrzése során is mindent rendben találtunk, ezt alátámasztotta az is, hogy az állás után is könnyedén, elsőre indult a motor.



Mivel az akkumulátor az ülés alatt van, annak kinyitásához pedig le kell venni az Intruder jobb oldali deknijét, sikerült fényt derítenünk egy kellemetlen zajforrásra: elveszett az egyik menesztő gumi, amely a műanyag biztos rögzítéséért felelős. Ezt ezennel pótolták. Már csak a világító és jelző berendezések ellenőrzése volt hátra, Első fényszóró, hátsó lámpa, féklámpa, irányjelzők és duda – és a motor tettre, akarom mondani tesztrekész.
Vissza a Tesztnapló bloghoz >>




1 komment
Értékeld!

Kommentek

Hozzászólást csak regisztrált és belépett látogatók írhatnak. Regisztrálni itt tudsz.

hangszoro

2010-05-12 14:27:55

Na szép is volna, ha már lenne valami baja!