hirdetés

Országúti teszt

2920 km2010-05-26 15:51:54

Qlink XF125  

Bookmark and Share

Kiterjesztettük a hatósugarát az eddig kizárólag Budapesten és az agglomerációban használt 125-ös Qlinknek. Az országúti tesztet egy 350 km-es Budapest-Baja-Kecskemét-Budapest körrel nyitottuk.


Annak ellenére, hogy ez a kategória nem éppen túrázásra termett, meglepően kellemesen telt a nap a Qlink nyergében. És itt mindjárt a nyeregre tenném a hangsúlyt, mivel komoly előítéleteim nem váltak valóra, sőt, Kecskemét táján villant csak be, hogy eddig még egyszer sem kellett kiállnom a nyeregből alsó felem fájdalmas elülése miatt. A másik pozitívum, bár erre inkább számítottam, hogy a kis 125-ös teljesítménye a városból kiszakadva is elegendő lesz.



Természetesen az autópályát kerülve mindvégig maradtam a két számjegyű főútvonalakon, a lehetőségekhez mérten tartva a folyamatos 90 km/h-s tempót. Ebben nem is volt hiba, mivel a Qlink végsebessége 105 km/h felett van, így 90-nél ötödik fokozatban még jó 2000 1/min tartalék van a vörös zónáig. Hogy mégis mit jelent az, hogy a lehetőségekhez mérten? Egyrészt a Budapest 80 km-es környezetében tapasztalt rendkívül erős autóforgalom - az igazság kedvéért meg kell említeni, hogy egy 125-össel az előzéseket komolyan meg kell fontolni -, másrészt a tél folyamán gyalázatos állapotba került utak, amelyekre valljuk be, a kis enduró lényegesen ésszerűbb választás, mint az 1500-as Intruder.



Mielőtt azonban úgy tűnne, hogy teljesen unalmasan telt az elmúlt hónap a tajvani kismotorral, gyorsan felsorolnám a működésével kapcsolatos eseményeket. Az első, és talán egyik legkellemetlenebb, hogy az átvétel utáni időszakban még teljesen adagolhatónak mondható első fék elvesztette ezt a jó tulajdonságát. A fékkar kb. 1 cm-es elmozdítása után kőkeménnyé válik. A Budapest Motorfesztiválról hazaindulva ért a második csapás: a motor nem indult. A jelek arra mutattak, hogy az akkumulátor lemerült, ami egy ilyen friss jármű esetében elég érdekes jelenség. A motor tolásra könnyedén indult, míg a hiba diagnosztizálására a MAMI csapatát kértük meg, akik gyors vizsgálat után kiderítették, hogy csupán az akksi kábelek lazultak le, egyúttal állítottak az alapjáraton és megkenték a már igen nehezen járó oldaltámaszt is. A boldog együttlétet még egy probléma zavarja, az irányjelzők a kelleténél nagyobb frekvenciával villognak, de ennek megoldása már a márkaszerviz szakemberére vár, hiszen hamarosan elérkezik a kötelező szerviz ideje.

Vissza a Tesztnapló bloghoz >>




2 komment
Értékeld!

Kommentek

Hozzászólást csak regisztrált és belépett látogatók írhatnak. Regisztrálni itt tudsz.

hangszoro

2010-05-26 22:36:14

Ja, lekaparod a kjúlinkes matricát és máris feszíthetsz vele, mint pók a lucernásba!

Azt nem lehet tudni, hogy Romet teszt lesz -e? Nem vagyok egy krőzus, de elgondolkodtatóan olcsóak, városba rohangászni világbajnok lehet, többet ér mint egy robi - szerintem.

FeR1

2010-05-26 16:24:28

Szép kis motor, bár múltkor jó vita kerekedett miatta Városba ütni-vágni, cikázni jó ez, első motornak úgyszintén. Olcsó is. Messziről KTM Van még kérdés?