hirdetés

Megjártuk az olasz Alpokat

2010-05-14 14:09:46

Moto Guzzi V7 Classic  

Bookmark and Share

A múlt hét jelentős részét motorozással töltöttem. Saját bejáratú motorom pedig legendás megbízhatósága ellenére a szerelőnél (korábbi szervizek alatt nem detektált hiba miatt kuka lett a kuplung).


De mennem kellett, nem volt mit tenni, a hosszú túrázásra csak (vigyázat, durva eufémizmus következik) mérsékelten alkalmas tartósteszt Guzzi volt egyedül kéznél: azzal vágtam neki az útnak.

Az igazság, hogy örültem is neki meg nem is. Már egy éve szemezek a szép motorral, a garázsban is gyakran nézegettem, hogy jó lenne egyszer elkunyerálni a kulcsokat a Revü szerkesztőségétől, és menni vele csajozni valami kávézó elé. Vagy csak elcsenni egy körre, mindegy. Az egy kört viszont nem egy 2400 kilométeres túrára értettem.



Tapasztalatok:
- Eddig is tudtuk, de most megerősítem: iszonyatosan jól néz ki, mindenki odajön beszélgetni, az ülés kényelmetlen, a kormányelfordítási szög kicsi. Szélvédelem ugye nulla, autópályára ajánlott az emeletes tanktáska.
- A blokk csodálatos, alul is nyomatékos, lentről is szépen húz. Hiába csak 48 lóerő, a szép nyomatékgörbe miatt erősebbnek érződik.
- Brembo fékek vannak rajta, nagyon jók.
- A futómű és a váz érezhetően gyenge a motorhoz.
- A Guzzi jellegzetességek idejétmúlt és felesleges huncutságok: a hosszában beépített V-motor és a kardánhajtás furcsa hajtási befolyásai adják a hangulatot, de azon felül inkább hátrányuk van. Ilyen a bizonytalan kanyarodás és a térdénél kiégett kölcsön Dainese esőruha.
- A váltót rossznak hittem, de mint, megtudtam csak a kuplungon kellett volna kicsit állítgatni, és akkor egy különlegesen precíz szerkezethez lett volna szerencsém.
- A léghűtéses blokk hidegben és esőben nagy sebességnél durván ki tud hűlni. 7-8 fokban, esőben letértünk tankolni a pályáról, és üresben gurulva lefulladt. Ha ilyenkor megkapta a szivatót, nem merült fel probléma.
- Teljesen érthetetlen módon a motor néha rángatott. A probléma kétszer jelentkezett, a kettő között semmi összefüggés nem volt. Egyszer tele tankkal, alacsony hőmérsékleten 2000 méter magasan, egyszer pedig kevés benzinnel (kb. 50km-re elég volt még), húsz fokban a 82-es úton. A jelenség fordulatszám-független volt.
- Tank műanyag, így macerás a tanktáska rögzítése. Szerencsére az ülést könnyű lekapni, és ott a vázhoz rögzíthetjük a gurtnikat.
- Ha az enyém lenne, egy kis tuninggal szabadabbá tenném a blokk lélegzését, elsősorban a kipufogó oldalon. Szép a hangja, de nagyon le van fojtva. Nem hangerő kell elsősorban, hanem egy picit több morgás, purrogás és durrogás, valamint ha kevesebb Euro normának felelne meg, szebben ejtené a fordulatot. Zotya szerint ez hülyeség, szerinte a Guzzi hangereje pont jó és az orgánumával is elégedett.
- A szomszéd megdicsért, hogy jó vétel volt eladni a ronda TransAlpomat, és milyen jó váltás, hogy egy normális motort állítottam a helyére, amivel azért biztos lehet villogni. Amikor elmondtam a valóságot, elnézést kért, de csak amiatt, hogy a Guzzi tulajdonviszonyát illetően tévedett.

Ha a V7 Classic-nak annyi a dolga, hogy 100 kilométert lenyomni, utána jól kinézni mellette, akkor csodálatos. Egészen addig elhiszi az ember, hogy ő a szerpentin királya, amíg nem ér mellé egy viszonyítási alap. Városi-agglomerációs közlekedésre, második motornak tökéletes, ennél szélesebb körű használat viszont nagyfokú rugalmasságot követel a sofőrtől.

A fent leírtak egyébként teljesen érdektelen dolgok, a V7 Classic legfontosabb tulajdonsága, hogy simán bipoláris személyt varázsolt belőlem: felváltva mondom, hogy gyűlölöm a Guzzit és hogy ez a motor egy igazi királyság. Attól függően, hogy az út melyik része jut eszembe.

Magáról a túráról pedig a következő Motorrevüben olvashattok.

Zomborácz Iván

Vissza a Tesztnapló bloghoz >>




9 komment
Értékeld!

Kommentek

Hozzászólást csak regisztrált és belépett látogatók írhatnak. Regisztrálni itt tudsz.

figgol

2010-05-20 19:13:13

Hát igen, elismerés motornak és motorosának ezért az útért!

zomboracz

2010-05-19 14:40:08

Igyekeztem nem lehúzósan írni a motorról. Ne feledjük, hogy nem rendeltetésszerű használat volt ez a túra. Egy R6-os Yamaha például hiába áll remek motor hírében, azt sem ilyen jellegű felhasználásra tervezték. Sokkal fontosabb, hogy annak ellenére, hogy a tervezésnél teljesen lényegtelen volt a túraképesség, mégis végig tudtam csinálni vele, míg azért kifelé a 400. kilométer környékén azért komoly kétségeim ébredtek a saját tűréshatárommal kapcsolatban.

figgol

2010-05-18 20:31:06

Szép kiállású gép, de nem egy túrázós kinézetű! Nem lehet valami kényelmes hosszútávon! Köszi az érdekes beszámolóért!

hangszoro

2010-05-17 21:51:33

Ja, aztán meg csodálkoznak, hogy fekául megy a cégnek. Mondjuk nem fázik a térded, ha az esőruhát kiégeti........spórolsz az izületvédő kenőcsön! Mondjuk lehet nem egy esőruhányit / kanyar. . . . .

vtx1300elira

2010-05-16 07:27:37

Eléggé meglepődtem menyi hibája van.Őszintén megmondva,nekem nem is igazán tetszik.Hasonló árfekvésű mocit,lehet megbízhatóbbat is venni.Nem utolsó sorban,közel ilyen mutatós,vagy esetleg még csinosabb bringát is.

bgajdos

2010-05-15 17:26:59

nekem volt szerencsém a motorhoz, egy nyírtéti tájtúrára mentem vele és hasonló tapasztalataim voltak. Nyíregyházától Gyöngyösig kínszenvedés volt az autópálya, aztán a Mátrába beérve meg nagyon élveztem vele az enyhe ívű kanyarokat, az fekszik a fútóművének és a motorjának egyaránt. Minden szubjektív, szerintem a motor szépsége sok hibáját kompenzál. Hülye, aki túramotornak ilyet vesz, viszont könnyen szerelem lehet belőle, ha valaki csak az országhatáron belül kanyarog vele és élvezi, hogy mindenhol megnézik.

FeR1

2010-05-15 16:18:01

Szép ez a motor, tényleg olyan motor formája van, de a "különlegességei" miatt nem kellene ilyen hosszabb útra, bár ha az enyém lenne, lehet nem rónám fel neki, tudomásul venném legfeljebb. Ő ilyen De kávézó elé tökéletes

hangszoro

2010-05-14 17:20:59

Mivel zavart, hogy nem jutott eszembe, elmentem, megnéztem.
Rotel -volt az, aki mondta/írta.

hangszoro

2010-05-14 17:19:04

Nos....a szomszédod, hát, na mindegy is......
A Guzzi? Nekem tetszik. Kinézetre, hisz menni sosem mentem még vele és itt jön képbe, amit a motorkatalógusos szavazósdinál olvastam (a kedves fórumtársam neve most nem ugrik be, bocsi), hogy nem is igazi szavazás ez, hisz csak a képek és az olvasottak alapján döntünk, nélkülözve minden tapasztalatot. S ez így van. Én a Guzzi -ra szavaztam, mert tetszik, olyan "motor" forma, aztán meg tessék kiderül, egy rakás sza..móca. Meg időnként ez az leesik róla. Köszi, azért attól drágább, hogy ilyen nyűgöket megengedhessen magának.