hirdetés

A Qlink lett mindannyiunk kedvence

1 620 km2010-02-25 16:06:15

Qlink XF125  

Bookmark and Share

A népszerűséget kezelhetőségével, kis súlyával, relatíve alacsony ülésmagasságával és eddig tanúsított megbízhatósága mellett alacsony fogyasztásával érte el. Ugyan a tartósteszt még éppen csak elkezdődött a kis szupermoto eddig reményteljesen szerepelt. Meglátjuk mi lesz később.


A jó tulajdonságok mellett pár apróság azért beárnyékolja a kedvező képet. Az ülés alatti oldalidom már a motor átvételekor is repedt volt, cseréjére még nem kerítettünk sort. A fékpedál lenyomására egy ideje nem gyullad ki a féklámpa és korábban előfordult, hogy a bal első index sem működött. A tajvani csoda öngyógyító képességről tett tanúbizonyságot, az index ugyanis külső beavatkozás nélkül megjavult. Végezetül, lapzártakor vettük észre, hogy elvesztettünk a kipufogódobot a vázhoz rögzítő csavart. A meglazult dob egy helyen már kifújt.



A láncot a csapadékos időre való tekintettel kilométerektől függetlenül heti rendszerességgel kenni kell, a vékonyka szekunder lánc alig több mint 1000 km megtétele alatt jelentősen megnyúlt. A motorhoz mellékelt szerszámkészlet igen szegényes (1 gyertyakulcs, 1 imbuszkulcs, 1 toldószár), így azokkal nem lehet láncfeszességet állítani.

A tartósabb hidegek beköszöntével a szabadban éjszakázó, nagyon egyszerű, karburátoros motor még szívatóval is meglehetősen nehezen indul. Néhány ütem után rendszerint leáll, az újabb indítózáskor azonban már tovább működik. A negyedik-ötödik indítózás után kezd el folyamatosan járni az erőforrás, de gázadásra és terhelésre még ez után is hajlamos a lefulladásra. A Qlinknek egyértelműen dúsabb keverékre lenne szüksége a téli üzemmódhoz. A közeljövőben megpróbálunk nagyobb főfúvókát tetetni bele az importőrrel.



Nem esett még szó a Qlink fogyasztásáról. Tíz és fél literes tankjával a háromszáz kilométeres hatótávolságot bőven túlteljesíti a motor, országúti (teljes terhelés végsebességen) és városi vegyes használat mellett 2,9 l/100 km-es benzinfogyasztást mértünk.

Vissza a Tesztnapló bloghoz >>




0 komment
Értékeld!

Kommentek

Hozzászólást csak regisztrált és belépett látogatók írhatnak. Regisztrálni itt tudsz.