hirdetés

Idegenben

Egyre közelebb a cél, és egyre távolabb az otthon2010-05-06 22:43:52

Bookmark and Share

Május 2. UkrajnaIzgultam a határátlépésnél. Végül is nem volt semmi különös, minden ment simán.A gondok az országban beljebb kezdődtek, ahol is a rend őrei lemeszeltek az út széléről.Aki járt már Ukrajnában, az tudja, aki nem az meg már biztosan hallotta, hogy ebben az országban sem kisebb a korrupció, mint kicsiny hazánkban.A rendőrök azon kezdtek el diskurálni az út szélén, hogy én végül is mennyivel mentem, majd pedig elkísértek a közeli őrsre a büntetés kiszabása végett. (Vigyázat, amikor nagyobb lével akarják levenni az ember, akkor azt sohasem a helyszínen teszik, de én ezt még nem tudtam.) A vaskos büntetési tételt a helyi valuta gyengélkedése miatt, euróban kellett kifizetni. Baszus...Majd az ország másik végében egy újabb ellenőrzésbe futottam, de itt már rutinosan jártam el és pár ezer forintnak megfelelő grivnyát fizettem csak ki.Ráadásul később sikerült egy kátyúba is úgy belemenni, hogy mind a két felnim megsérült.Két éjszakát töltöttem ebben az országban, de nem szerettem bele . Nem csak a rendőrök, meg a kátyúk miatt, hanem mert az emberek itt elég zárkózottak, szomorúak, lehangoltak.Az orosz határ közelében egy kis faluban összeismerkedett velem egy idős néni, aki viszont a két kecske gidáját is nekem akarta adni. Persze nem fogadhattam el, de jól eljátszottam velük. Majd később mutatok képeket róla. A néni valószínűleg orosz lehetett. A mentalitásából ítélve legalább is azt hiszem.Május 4. OroszországReggel átléptem a határt. Kész felüdülés volt ez az ország Ukrajna után. Az emberek pont az ellentettjei az előzőeknek.Volgograd felé vettem az irány, és nem is sokkal előtte ért az este.Másnap összetalálkoztam két ukrán motorossal, akik épp üzbegisztánba tartottak. Jó fej srácok, kicsit össze is haverkodtunk. Nem hiába a motoros, az mindenhol motoros. Ez után egy darabon együtt mentünk.A kazah határhoz közeli Asztrahány-ba érve, átszereltettem a motorra a terepgumikat, mert féltem az elkövetkező utak rossz minőségétől.Mint utóbb kiderült nem kellett volna.  Ebben a városban töltöttem ezt az éjszakát.Május 6. KazahsztánVégre itt vagyok a célországban.A határátlépés különös érzésekkel töltött el.A katonák azt tudakolták tőlem, hogy honnan jöttem. Mondom:- magyar vagyok.- áá, hun.- nem -mondom-, magyarA határőr elmosolyodott.- hun, kun - válaszolta. Egy széles, kedves gesztussal kísérve intett, hogy fáradjak be az országukba. Hát ők biztos, hogy rokon népnek tartanak minket, mint ahogyan ez a fenti jelenetből is kiderült.Unió ide, vagy oda, sógorság ide, vagy oda, de amikor én Mosonmagyaróvárról átmenetem Ausztriába, még sohasem tapasztaltam ilyet. Szóval megint egy teljesen új világba csöppentem. Egy hatalmas sík terület közepébe. Ilyet még nem láttam korábban. Ehhez képest a Hortobágy tényleg semmi. Olyan mintha egy óriási palatábla közepén állna az ember.Körülöttem a szabadban mindenfelé teve csordák, ménesek, kecske nyájak, meg az összes állat, amit csapatban el lehet képzelni.Atyrauba érve megálltam egy forgalmas téren, és kitűztem a motorra a magyar zászlót. Had lássák a népek, hogy honnan jöttem.Láss csodát, egyszer csak megjelent két huszonéves lány és érdeklődni kezdtek. Honnan jöttem, hová megyek, tudnak e valamiben segíteni, stb. (nem azért de a testvéri unióban ilyesmivel sem találkoztam még).Végül az alkalmi segítőim elkalauzoltak egy hotelbe, ahol a ma éjszakát töltöm.Az időjárás egyébként idáig teljesen jó volt. Kellemes meleg idő van nappal, úgy 30 fok körül. Sikerült is leégetnem magam egy kicsit. Ott, ahol a sisakba besütött a nap, illetve a kezemen, ahol a kesztyű nem takar.Végezetül pár szám azoknak, akik azt gondolják, hogy milyen sokba kerülhet ez az út.    -1 liter benzin 130Ft (nesze neked válság)    -1 két fogásos ebéd (nem menza) 300 Ft    -1 éjszaka egy nemtudom hány csillagos, de szaunás "wellness" jellegű szállóban 6000FtFolyt. köv.

Szöveg
Vissza a Irány Kazahsztán bloghoz >>

0 komment
Értékeld!

Kommentek

Hozzászólást csak regisztrált és belépett látogatók írhatnak. Regisztrálni itt tudsz.