hirdetés

Úristen, mi tettünk?!

Post alcíme2010-09-23 18:01:05

Motorrevü, Honda VT750S, Suzuki M800R  

Bookmark and Share

A borospince előtt egy vitával kezdődött...


Lélekbemarkoló beismerő vallomás arról, mivel telt a mai napunk.
Egy részét borospincék között töltöttük.
Az előzményekről:

Talán hallottátok már a Dodor nevet. Dodor készíti, vezeti, igazgatja stb a MotorShow című TV műsort a Sport1-en. Dodor jó ideje  jó útra tért és már nem csak sportmotorok határterhelésével foglalkozik.
Azzal kéréssel fordult hozzánk, hogy menjünk el vele egy közös tesztre, ahol a téma két középkategóriás - mára már csak alsó kategóriás - custom jellegű motor lesz. Hogy is van ez az alsó meg középkategóriával?
Hát úgy, hogy - ahogy egyre nagyobb motorokra van szükségünk ahhoz, hogy zsugorodó önbecsülésünket kipótoljuk, tuningoljuk, - változik annak értelmezése, hogy mi a kicsi és mi a nagy motor.
Vegyük például a choppereket, cruisereket. Régen a 250-es számított alsó kategóriának, az 500-750 a középsőnek, az e fölöttiek 1500-zal bezárólag (VN15) a felső kategóriának.

Yamaha Virago 250 - ha még emlékeztek rá



Kawasaki VN 15 - ha még emlékeztek rá



És a legek legjének legebbje, a Boss Hoss - ez itt éppen 6000 cm3





Na, mára a 750-800 az alsó, a fölső pedig 2300 cm3 körül jár, ha a Boss Hossokat nem számítjuk. Úgy is vehetjük, hogy több pótszerre van szükségünk...
Visszatérve a mai napra: ezt a két gépet nyúztuk, videóztuk, fotóztuk. Pontosabban mi fotóztuk, Dodorék meg videózták. Aztán beszéltünk is róluk, itt az derült ki, hogy mennyivel egyszerűbb valamiről írni, mint egy kamerába beszélni.
A borospincék meg úgy jöttek a képbe, hogy előttük is fotózgattunk, dekorációnak, hangulatos háttérnek használva azokat, meg ott vitattuk meg, hogy merre menjünk tovább. Szigorúan csak ennyi volt a borospincékkel. Pedig igencsak megszomjaztunk a napon.
Mindezt azért írtam le, mert a közeljövőben ezekről is lesz szó a Motorrevüben, és a MotorShow-ban is.

Ja, és hát róluk van szó



Vissza a John McField gondolatai a világról és a motorozásról bloghoz >>




7 komment
Értékeld!

Kommentek

Hozzászólást csak regisztrált és belépett látogatók írhatnak. Regisztrálni itt tudsz.

jmezo

2010-09-27 14:39:40

Szerbusz HrGeiger!

Örömmel olvastam nagybátyád szentélyéről. Szimpi fazon így leírás alapján. Motorozás mindhalálig... jól hangzik. Bár a 68 évet még nem érzem olyan soknak, hogy attól ne motorozhatna fiatalokat megszégyenítő módon. Mondjuk, rutinja jóval nagyobb lehet náluk.

rgary

2010-09-24 21:31:23

Ámen!

Hr.Geiger

2010-09-24 16:20:09

Ha bemegyek a nagybátyám " Szentélyébe " akkor öt motort találok, de a főhelyen a kis 250-es Virago áll! Állt ezen a helyen korábban egy 750-es is ebből a sorozatból, aztán azt megelőzően még nagyobb gépek is, a legnagyobb egy VF1000-es volt, de sajnos egy betegség miatt az erő a szervezetben már nem akkora, mint fiatalabb korban. De azért jó tudni, hogy az " Öreg Motoros " nem hagyja el magát, a 250-es pedig megfelelő partner a motoros túráihoz. Városban pedig egy Innovával cikázik, 68 évesen a fiatalokat megszégyenítően.
Nem a méret a lényeg, hanem az élvezet! Mert motoros vérből nem lesz víz soha!

FeR1

2010-09-24 09:23:26

Természetesen irónia volt a mai motorvásárlási "trendről" Hisz tudod, nekem is 250-es van és az én szememben ez egy nagyon jó motor. Persze, elhiszem, hogy néha kell több, de egy békés guruláshoz jó. Egy jó szerpentinre a forgalom átlagos sebességéhez képest meg már sok is.
De azért én is várom már, hogy egy nagyobbra átnyergelhessek. Csak olyan lassan telnek a hónapok. Sőt, egyre lassabban, ahogy közeledek a 21-hez

hangszoro

2010-09-24 06:48:19

Az.

Tisztára mint a motorgyárak! Csak elhintjük, hogy majd cseppentünk információt. Gerillamarketing?

jmezo

2010-09-23 22:07:56

FeR1
Hát, ha ironizáltál és nem komolyan beszéltél, akkor pontosan erről van szó. Pontosssan!
A ma esti hazamotorozásom során ltisztult bennem pár dolog, most leginkább a kis Intruderrel kapcsolatban. Legszivesebben leírnám ide, kiírnám magamból, de hát ez a teszthez tartozik, arról meg megjelenés előtt nem adunk ki részleteket. Legalábbis fontosabb részleteket nem.
Úgy is fogalmazhatnék, hogy egyfajta reveláció volt. Már ha ez az ősmagyar szó jelenti a megvilágosodást. Vagy az a releváció lenne... ?

FeR1

2010-09-23 21:44:43

De jó, kis Intruder. Barátnőmnek pont jó lesz! Legalábbis ma már egyre inkább így néz ki a dolog. A nóccázas az csajmotor... A kettőötven meg nem is motor. Csak szeretne az lenni. a 125 az bicikli, az 50-en meg egyenesen keresztülgázolunk, mert nem is létezik