hirdetés

Milyen az a női motor?

Post alcíme2010-07-06 15:28:50

Suzuki Gladius SFV650  

Bookmark and Share

Milyen az a női motor? Elmélkedés a nemiségről. Férfi-nő, férfi motor-női motor. Ki az igazi macsó, és ki a béna alak?


Gladius a garázsban

Képzeljétek, már vagy három hete elhoztuk az egyik idei tesztmotorunkat - tartós tesztről van szó. Egy női motort. A neve: SFV650.
Csak tudnám, ki találja ki ezeket a betűneveket. Kész agyrém. Hogy hívhatnak valamit SFV-nek, vagy éppen FXD-nek?
Ezeknek lehet, hogy a Csillagok háborúja adta az ötletet R2D2-val.

Mennyivel szebb így - Gladius. Nem?
Már a sajtóbemutatóján is tetszett a Gladius, de menni csak mostanában mentem vele. Még jobban tetszik. Közben azon is elfilóztam, hogy mi is az a "női motor".

Mitől női?




Az első gondolatomat nem osztom meg az Olvasókkal, ugyanis az egy obszcén gondolat. A másodikat megosztom: attól, hogy valami filigrán, kezelhető-kezes, lágy vonalú és tetszetős, attól még nem biztos, hogy az női. Értem én, hogy egy Boss Hoss az férfimotor, mert azt sugallja, hogy azzal csak egy erős, potens, szép, gazdag hímállat képes megbirkózni. Mit megbirkózni... legyőzni, irányítani. Eme gondolat mentén oda is eljuthatunk éppen, hogy amit könnyű kezelni, az női dolog, de erről meg azonnal látszik, hogy ez marhaság.
Szóval, amikor a Suzuki női motorként próbálta bevezetni a Gladiust a köztudatba, akkor azzal egy kicsit mellényúlt. Na nem mindenhol, de ott, ahol a motor egy afféle személyiségtuningoló eszköz, egy lelki tuning cikk, ott bizony ez nem jön be. Ugyan kinek hiányzik, hogy azért, mert egy 650-es, 200 kg-os motorral jár, azért nemi identitászavarral küzdő alaknak tekintsék? Vagy buzinak, de minimum béna alaknak.
Pedig ez a motor egyszerűen élvezetes gép, olyan könnyűnek érzi az ember, mintha nem lenne több 140 kg-nál. Puff, lehet, hogy ez is rossz tulajdonság?

Jobb lenne, ha 400 lenne?


Képzeljétek, Yoshimura dob van rajta. Kicsi, saválló acélból készül és borzongatóan szép hangja van. És speciel utálom a hangos motorokat. Különösen, ha úgy hangos, hogy éles a hangja, vagy csattogó. Ennek viszont halk, mélyen duruzsoló, olyasmi tónussal, mintha Ducati lenne. Egy régi ismerősöm mondta egyszer, hogy a zaj is környezetszennyezés.
Ebben igaza volt.



Szerintem sem kell akusztikus szeméttel teleszórni a környezetünket. Na, a Gladiusnak egyrészt gyönyörű hangja van, másrészt nem szemetel - mármint akusztikusan.

Vissza a John McField gondolatai a világról és a motorozásról bloghoz >>




8 komment
Értékeld!

Kommentek

Hozzászólást csak regisztrált és belépett látogatók írhatnak. Regisztrálni itt tudsz.

rgary

2010-07-08 09:28:37

Mostanában inkább egy roncsnak érzem magam... Telhetetlen talán nem vagyok, de ezt persze nehezen veszi észre magán az ember. Szeretem az új dolgokat kipróbálni, illetve csak szeretném...

jmezo

2010-07-07 18:55:01

Rgary!

Telhetetlen alak lehetsz... :-)

Aztán meg egy roncs. :-)

rgary

2010-07-07 15:51:04

Vagy kettő..

dragboyz86

2010-07-07 15:00:30

A formák nemekhez való kötése szerintem már őskori kezdetű lehet. Ez nincs leírva, sem megfogalmazva, csak mikor ránézünk egy Smart-ra, vagy egy Új WV bogárra, vagy Gladiusra, arról tudjuk, hogy milyen jól áll ez egy nőnek! Mint nekünk a Ferrari, a GSX-R stb...
De egy biztos! Egy férfinak a nő áll a legjobban!

rgary

2010-07-07 10:18:49

Én úgy tudom, hogy például az angol nyelvben az autókat, motorokat, hajókat nőneműként aposztrofálják. Azt hiszem nem is kell többet mondanom... FeR1: nem Te vagy a béna alak, hanem az a Gixxer-es aki nem bír leelőzni, csak egy egyenesben... Persze lehet csak óvatos volt, vagy egy női motoros, és nem akart megalázni! Egyszóval nem baj, hogy női motorral jársz, mert mi elfogadjuk a másságot is...

jmezo

2010-07-07 07:48:23

Hangszóró!
Namármost: két dolgot meg kell különböztetnünk. Azt, hogy valami nőknek való, és azt, hogy valami nőies.
Nőknek való például a rúzs, a tésztaszűrő és a porszívó. (azért kérlek, ezt ne olvasd fel életed párjának).

És vannak olyan dolgok, amelyek nőiesek, vagyis olyanok, mint a nők. Na, ezek a férfiaknak valók, merthogy a nő az a férfinak való dolog. (Ezt se olvasd föl) :-)
Tehát, ha a Gladius kipufogója "kifejezetten lágy vonású, szemet gyönyörködtető", akkor olyan mint mondjuk egy szép női csípő, akoor a Gladius férfiaknak való motor. Érted?
Bár ne tudjak innen felállni, ha nem ugyanerre gondoltál Te is.:-)

hangszoro

2010-07-06 23:24:25

Hogy mitől női és/vagy férfi -e a motor azt nem tudom, de a Gladius kipufogója kifejezetten lágy vonású, szemet gyönyörködtető. Olyan nőies . . . . .

FeR1

2010-07-06 17:55:39

Érdekes gondolat ez a "női" motor férfi alatt=béna alak. Én a 250-esemmel teljesen meg vagyok elégedve, igaz, hogy csak 140 kiló, nem 300, és 22 lóerő, nem 200, de nem érzem magamat béna alaknak, egyrészt, mert még csak erre jó a jogsim, másrészt meg egy baromi jó motor és addig nem fogom kevésnek érezni, amíg Dobogókőről lefelé nem bír megelőzni egy gixxer, csak a hosszú egyenesben ér utol. Ráadásul a hangja is szép, nem ordít, de van neki, amennyi kell.
A Gladius meg szerintem egy szintén szép és jó motor, rettentő jó áron, ami itthon azért fontos a vásárlóknak!
Látom, a lábtartónál itt is kopik rendesen az ezüst festék a fémről. Régen miért lehetett úgy megcsinálni, hogy ne jöjjön le? Ráadásul állandóan szürke lesz a csizmám belső oldala tőle