hirdetés

Harley-Davidson gyűlölők, figyelem!

Még egy utálni való2010-09-30 06:27:17

Victory, Polaris, chopper, Custom, Motorrevü, Mező János  

Bookmark and Share

Ha Ön gyűlöli a Harley-Davidsont, feltétlenül olvassa el!


Mindenki örülhet, aki utálja a Harley-t. Egyrészt azért, mert úgy néz ki, lett egy erős konkurense. Másodsorban azért, mert van még egy amerikai custom-természetű motor, amit szintén lehet utálni.


Be kell vallanom, én viszont szeretem a choppereket. Szinte mindegyiket. Mostanában pedig nem különösebben népszerű műfaj, de engem lenyűgöznek a formáik. Eredetileg - mint minden chopper rajongó - én is kizárólag a Harleykat tartottam igazi choppernek. Ez persze nem azt jelenti, hogy nekem az lett volna, hiszen hosszú évekig egy Harley övet sem tudtam volna megvenni. Egy Yamaha XV535-ös Viragom volt, az volt az én Harleym. Jó alaposan átalakítva. Kezdődött egy előreszerelt lábtartóval, aztán... de erről majd máskor, hiszen most nem erről akartam írni, hanem arról, hogy micsoda élményben volt részem tegnap estefelé.

Egy Victory Vegassal motoroztam. Nem sokat, mert estefelé hoztam el, és rögtön szaladtam vele fotózásra. A lemenő nap utolsó fényi mellett készítettem el a képeket, sok gurulásra nem volt időm. Mondjuk, ma sem lesz, de valamennyit azért megyek vele.

Először is: pár gyönyörű részlet van rajta, a 21-es első kerék nagyon megdobja a küllemet

Másodszor: irtózatosan jól tol, bár ez nem egy power cruiser. De nem áll attól messze. Inkább csak megjelenésében különbözik azoktól

Harmadszor: tudom, hogy bosszantó, ha nem írom meg azonnal a tapasztalatokat, de hát nekem tényleg az a dolgom, hogy megpróbáljak egy jó újságot készíteni, nem adhatok ki információkat idő előtt. Kérem, tekintsék a blog olvasói ezt amolyan előzetesnek, amiből tudomást szerezhetnek arról, mi lesz a Motorrevüben hamarosan.

A Victory teszt a 12-es számba kerül majd bele.



Vissza a John McField gondolatai a világról és a motorozásról bloghoz >>




22 komment
Értékeld!

Kommentek

Hozzászólást csak regisztrált és belépett látogatók írhatnak. Regisztrálni itt tudsz.

buckler

2010-10-05 21:06:55

victorys

nem szabad lenézni egy motorkerékpár típust sem azt gondolom aki igazán szeret motorozni nem szégyelli hogy éppen milyennel motorozik, a szenvedélyt kell tisztelni a motorosban és hogy éppen milyen motor? az pedig a pénztárcától függ komoly tényező,nekem soha nem volt új motorom a legrosszabb tricskáktól kezdtem RIGA, KOMÁR,
Simson e.m.z, s,t,b. mindig csinosítottam, átalakítottam őket persze mára már nagyobb motorjaim is lettek jelenleg egy 2002-es VICTORY V92C 1500-as motorom van és komolyan mondom csak jót tudok róla mondani, erős nyomatékos "106LE" és nagyon jól motorozható és kényelmes, kimerem jelenteni bárhol meg állja a helyét! az a baj idehaza nem nagyon ismerik ezt a típust és a félsz mindég ott van az emberben, én is tapasztalatlan voltam eböl a típusból, olvasgattam ezt a motort a POLARIS az USA egyik leghíresebb cége gyártja és úgy gondoltam baj nem lehet vele és nem jártam vele rosszul.
BÍZOM BENNE HOGY VAN JÖVŐJE!

FeR1

2010-10-01 07:31:20

Áh, nem béke ez, csak fegyverszünet húsz évre...

hangszoro

2010-10-01 06:44:35

Szóval mindnyájunknak megvan a saját véredénye: ez jó. Hogy csipkeditek egymást, mint a ketrecbe zárt tyúkok, valahol ez is jó, mert véleményalkotásra késztet, gondolatokat ébreszt. Csak ne essünk át a másik oldalára a lónak, mert az már bántó lehet, meg különben is, mindig arról van a lósz@r, amerről épp nem látszik.......
Béke van testvéreim.

FeR1

2010-09-30 22:40:16

Hát ugyanarról beszélünk, csak elsiklunk egymás mondanivalóján
Értem a mondatodat. A HOGosokat én sem csípem, de az Elira-féle cruiseresek jó arcok.

kawa

2010-09-30 22:24:01

Kedves Mező!
Meleg viszont szeretetet ne is várj tőlem, többek között velük szemben is komoly előítéleteim vannak. De bántani őket sem bántom, csak nem szeretem.
Azt hogy nem zörög a haraszt ha nem rúgja a paraszt, akár a Te hozzászólásodból is igazolhatnám:
"Nem ugyanazok, mint a kávéházak teraszain terpeszkedő aranyláncos HOG tagok." hisz látszik, Te is tudod hogy azért az az előítélet nem teljesen alaptalan, van ott bizony egy jó vastag réteg....
Az természetesen más kérdés, hogy ahol fát vágnak, ott hullik a forgács, és ez pozitív értelemben is igaz. Abban az általam nem túl sokra tartott rétegben is vannak igazi motorosok, így természetesen tisztelet a kivételnek, de ez megint csak olyasmi ami az élet minden területére érvényes.

kawa

2010-09-30 22:10:07

Ti meg, kedves testvéreim, átsiklottatok valami lényeges felett, ezért idézném saját magam innen alulról:
"Van a motoros(aki lehet chopperes is), meg van a motor tulaj. Szerintem a 2 nem ugyan az,"
Kell magyaráznom a mondat lényegét, vagy így kiemelve esetleg már megértitek?

FeR1

2010-09-30 21:50:10

Erről beszélek, a nagy többség ilyen, mint Elira!
Csak Te, Kawa, kollektíven lenézed őket, mint mások buta módon kárhoztatják az egész motoros társadalmat egy éppen 200-al elhúzó gixxer miatt. Akkor bezzeg kikéred magadnak, hogy Te nem ilyen vagy. Ők meg lesz@rják, mert 40-en túl már megvan a "véleményük".

vtx1300elira

2010-09-30 19:15:02

Hát tulalydonképpen én is csak anyit szeretnék beírni,hogy nekem is cruiserem van.Ettől függetlenül minden szabadidőmet és pénzemet rajta töltöm.Az anyagi helyzetem meg szóra sem érdemes.Viszont van egy rongy ezüstláncom és imádok kávézni.De mondjuk ha tehetném ,majd minden motortipusból tartanék egyet.Én úgy csipázom az embereket ahogy vannak, meg amilyen vassal.

jmezo

2010-09-30 16:02:18

Hűűűha.... :-)
Na, akkor én is beszállok. Egyetlen fia aranyláncom sincs, mégis szeretem a choppereket. Leginkább azt, ami más, mint az átlag. Ezt hívhatjuk egyfajta exhibicionizmusnak is.
Aztán: a biker világban rengeteg alak van, akinek a Harleyja az egyetlen komolyabb értéke. Nem ugyanazok, mint a kávéházak teraszain terpeszkedő aranyláncos HOG tagok. Egyébként a kávéház teraszán való terpeszkedést, de még az aranyláncot sem találom főben járó bűnnek.
Tavaly Faak am See-nél találkoztam egy Shovel Sporis fazonnal. A kormány vízcsőből hajtva, a lámpa egy dagtéppel rögzített projektoros zseblámpa, az ülés egy rongydarab, a primer dekni egy szíjjal ráhúzva a blokkra, egy faékkel megspannolva. A villaszög szinte vízszintes... stb. A manus Finnországból jött. Lábon. Élmény volt. Pedig az ő motorja sem a célszerűség példaképe volt. Nem kell szeretni érte. De bántani és utálni sem. A találkozók és általában a motoros világ addig volt igazán jó, amíg a hasonlóságot, nem a különbséget kerestük egymásban. Ez mára elmúlt. De tényleg nem kell szeretni mindenkit. Az abnormális is lenne. Csak el kell fogadni fensőbbrendűségi tudat nélkül, ha az a valaki mást nem bánt, vagy zavar. Illetve ezt sem kell.
Kawa!
A halk kipufogóért meg imádlak. Szívemből szól. :-)
Nem kell viszontszeretned! :-)

rgary

2010-09-30 13:21:14

A nőkkel egyetlen problémám van: nem találtam még olyan példányt ami ne lenne szoftverhibás....

FeR1

2010-09-30 12:54:47

Na jó, szerintem már nagyon eltértünk a blog témájától.
A lényeg, hogy szép, jól néz ki, sokan megnézik, de nem célszerű. Nem is ezért szeretem.
Nő témánál meg azért szerintem van átmenet, afféle allrounder

kawa

2010-09-30 12:49:20

Na, el is értünk a lényeghez. Tetszik neked, mert szépnek találod. Ugyanis ez a lényege, a forma, aminek minden egyéb (fontos) tulajdonság alá van rendelve. És ebből következik, hogy ez nem más, csak egy nagyon szépen tálat kalapra való abból, amiből én sem szeretnék egyedül elfogyasztani egy adagot.
A nő témához. Michelle Wild is baromi jó alakú, jópofa és némely riport alapján még értelmes is, ráadásul professzor az ágyban, és sokan megfordulnak utána, némelyek még irigyelnének is. De vajon akarnád-e feleségnek? Nem hinném, hiszen mégis csak az ami, pénzért baxik...

FeR1

2010-09-30 11:59:35

És az lemaradt, hogy igen, tetszik ez a motor, annak ellenére, hogy az én álomgépeim pl. az XT660Z Tenere és a 990Adventure, amik nagyon nem csopperek Sőt, sokaknak az sem tetszik, de nekem ez jön be.

FeR1

2010-09-30 11:57:06

Minden ember más, jól is néznénk ki mindannyian ugyanúgy.
Példát minek mondani. Az objektív dolog. Viszont az, hogy valami tetszik és jól érzem magamat rajta/vele, az szubjektív.
Gondolom nőből sem a legcélszerűbbet választod, hanem akit azért többen meg is néznek, netán egy kicsit irigyelnek is miatta. A saját mondásoddal élve, inkább megosztok a barátaimmal egy finom tortát, mint egyedül eszem a kalap szart.

kawa

2010-09-30 11:13:10

Dehogy. Biztos nincs mindenben igazam, csak határozott véleményem van.
De példát mégsem tudtál mondani....

FeR1

2010-09-30 11:01:12

Mivel nem akarom, hogy ez a blog hasonlítson egy kevésbé szimpatikus, szájakaratés indexes blogra, ezért ennyit írok. Igazad van Kawa! Mindenben. Nagyságod előtt leborulok.

kawa

2010-09-30 10:45:27

Ahogy mondod!
Azt mondaná hogy egy ócska TÚRAGÉP.
És ezzel egyből elismerné hogy a motorozás egyik legnépszerűbb változatára, a túrázásra készült.
A robogózást azt most hagyjuk, az a célszerűség diadala az élmény felett, nincs is ezzel gond.
Túrázni úton vagy éppen árkon bokron, városban szaladgálni, pályán repeszteni,kirándulni, ezek mind MOTOROS tevékenységek és mindegyikre faxa célgépek kaphatók, és még egy csomó olyan amelyik ezek közül többre is alkalmas.
De csak egy olyan stílus van, ami a magamutogatáson kívül minden egyéb felhasználási területen a többi motor alatt van, valahol a béka e alatt.
Persze ha valakinek pont erre áll a cerka, csak csinálja, épp semmi közöm hozzá.
Csak ne kelljen már automatikusan szeretnem is, csak mert ő is két keréken jár.
A másság képviselői is ugyan olyan emberek mint én, de én mégse kedvelem őket.
A gárdisták is 100% magyarok mint én, mégsem tartom a testvéreimnek őket.
A Dömötöri kávéház teraszán pöffeszkedő aranyláncos hd owner nyugdíjas fogorvos, aki még soha nem ment a várostól 20 km-nél messzebb, na ő sem a barátom.
Van a motoros(aki lehet chopperes is), meg van a motor tulaj. Szerintem a 2 nem ugyan az, és így 40 fölött én már nem nagyon változom, ahogy a véleményem sem.
Persze próbálkozni szabad. Akár mondhatsz is egy példát, hogy pl ez a csilli villi itt fent miben jobb az enyémnél a parasztvakításos rongyrázáson kívül? Mi olyan jó tulajdonsága van, ami nem abból indul ki, hogy "nézd má' mennyien figyelnek rám"?
Persze sokan gondolják úgy hogy a motorozás egyik lényeges része az exhibicionizmus.Én másként gondolom, ezért pl a motorom vásárlásánál a fizetés előtt kértem a hangos sportdob cseréjét a gyári suttogósra.
Én meg ilyen vagyok, ezt kell elviselni. Persze szeretni nem muszáj. Én sem teszem mindenkivel.

rgary

2010-09-30 10:18:30

Ez az fiúk, csak így tovább, de minek is ez a szájkarate amikor verekedni is lehet!
Én majd akkor veszek choppert amikor megöregszem, és nem bírok felmászni egy magasabb motorra. Viszont amikorra ez bekövetkezik, már csak villany gépek lesznek, akkor meg nem fog érdekelni a motorozás, mert hang nélkül mit sem ér az egész....

FeR1

2010-09-30 09:11:17

Kawa! Létezik olyan robogó is, mainek a lábad között helyezkedik el a tankja, viszont a meghajtása robogószerű.
Néha pedig villogni is jó érzés. Erre van a chopper. És a hangjuk, na az gyönyörű.
Nem szeretem ezt a másik motorját leszólós stílust, hiszen a Te TDM-ed is egy keményvonalas, pályázós sportember szemében is csak egy harmatos, lágy, ócska túragép.

kawa

2010-09-30 09:06:01

Nana! A robogós az nem motoros! Amin úgy kell ülni mint egy konyhai stokedlin, az az is: stokedli.
És én bizony rühellem a choppereket. Szerintem chopper = vastag aranylánc. A villogáson kívül minden célra van nála jobb.

FeR1

2010-09-30 08:17:33

Ma divat utálni a "herliseket", a "béjemvéseket", a "csoppereseket", a "szpídeseket", "robogósokat", szinte mindenkit. Kérdem én, miért kell így kasztosodni? Motorja van neki is és nekem is, nem teljesen ugyanazt, de nagyjából azt a hasonló érzést szeretjük, amit egy motor nyújt a lovasának.
A Harleynak is megvan a maga stílusa, már-már túlzottan is agyonmarketingelve, jól és jókor jött a Victory a piacra. Választék van bőven, aki megteheti az eldönti, hogy Harleyt vesz vagy Victoryt. Mert van pénze rá, de ezért nem kell utálni. Igaz, néha az ő hozzáállásuk miatt keltenek ellenérzést és gerjesztik a feszültséget, hogy nem intenek vissza, de ez a buta kisebbség, a többség nem ilyen. Sőt, sokszor mondogatjuk, hogy, ha ennyi meg ennyi pénzem lenne, ilyen meg olyan motort vennék. Akkor viszont mi is gyűlölet tárgyává válunk majd a kisebb, olcsóbb motorral rendelkezők szemében, amit egyikünk sem szeretne.

A Victory Vegashoz annyit, hogy biztos jól fog teljesíteni terepen a 21-es első kerékkel
Menj ezzel a Bamakóra, vagy akármelyik másik afrikai ralira

hangszoro

2010-09-30 06:38:16

Köszönjük a felkagylózást, izé...illetve a felcsigázást! Majd elolvassuk. :-)