hirdetés
 
 

Nem elég egy nő

Hát akkor most merre?2010-09-27 14:40:38

Budapest-Bamako, Saharun, Afrika, rali, kalandrali  

Bookmark and Share

Nem elég egy motor, nem elég egy nő, nem elég egy korsó sör...


Az ember az állatvilág legtelhetetlenebb faja. Soha semmi nem elég neki.
Nem elég egy motor, ha teheti, többet tart.
Nem elég egy nő, ha teheti, többet tart. Erről persze egy mondás jut az ember eszébe, a "Sokat akar a szarka..." kezdetű.
És nem elég neki egy korsó sör, ha teheti, ha nem, többet akar.  Így szoktunk berúgni. Egytől jó, azt hisszük, hogy kettőtől kétszer olyan jó lesz és így tovább.

Valami hasonló a helyzet az afrikai kalandralikkal is.

Kezdetben egyetlen vala mi híres, a Dakar
Majd lett lőn a Heroes Legend
Majd az Africa Challenge és Bamako.
És a Bamako nemzé a Transsahara Ralit
És a Saharun-t.

Hát, itt tartunk ma. Van a Bamako, mely hatodik szülinapját üli 2011-ben, idén valódi újdonságot ígér: Szenegált. Abszolut szervezetlen, igazi kalandrali a javából. Szlogenje: olyan lesz, amilyennek megcsinálod magadnak. Kérdés, hogy a felhozatalt tekintve ez nem lesz-e lassan kevés.

A Budapest-Bamako 2011 útvonala




Itt van a Heroes Legend is, ami a Dakar eredeti szellemiségét követné, de ez azért egy komolyabb rali, bár ennek is van amatőr része. A legamatőrebb a Bivouac Bivouac kategória, de még itt is 4440 Euro a részvételi díj Párizstól Dakarig. Meg oda, meg még haza. Szóval, nem kevés.

A Heroes Legend útvonala




Van még egy magyar szervezésű, de inkább nemzetközi összetételű esemény, a Trans Sahara Rali is, a bamakóéhoz hasonló feltételekkel, vagyis elég sokat bíz a résztvevőkre. Amennyire tudom, a Transsahara rali tavaly csak Tunéziáig jutott, de ez nem biztos információ.

A Trans Sahara Rali útvonala





Az előbbi mondat tíz perccel ezelőttig volt igaz, mert azóta felhívtam a szervezőket az igazi hírekért. Azóta már biztos, hogy tavaly valóban csak Tunéziáig jutottak, Algériába a hatóság nem engedte be őket. Annak ellenére, hogy  az útvonalbejáráshoz komoly katonai és szakmai segítséget adtak. Állítólag megijednek a "rali" szótól - ők így ismerik, hogy rally - mert nem igazán szeretnek felelősséget vállalni ennyi emberért, meg egy nagyobb eseményért. A legegyszerűbb, ha ezek az emberek nem mennek oda, vagy legalábbis nem rali keretein belül.
A szervezők elmondásuk szerint okultak a tavalyi esetből, a résztvevők nem raliként, hanem talán csoportos utazókként lépnek az ország területére.
Az út 17 napos, de ez végig Afrikában értendő. Állítólag teljesítménytúra, de nem olyan, ami csak versenyzők számára teljesíthető.


És persze itt van a Saharun is, amely első alkalommal indul útnak 2011 februárjában. Céljuk egy tunéziai körtúra-szerű rali.
A Saharun név egyben azt is jelzi, hogy az esemény nem kötődik országokhoz, csak a Szaharához. Holnap együtt reggelizem az egyik szervezővel, Polgár Tamással, utána többet fogok tudni az egészről. Majd megírom. Addig is tanulmányozzátok az útvonalak térképét.
A kép alatt még van két sor
A Saharun útvonala




Akkor most hogy is van ez? Melyikre menjen az ember, ha nem mehet mindre? Szerintetek melyik a legígéretesebb? Ti melyikre mennétek?

Vissza a Budapest-Bamako - Flúgos futam bloghoz >>




8 komment
Értékeld!

Kommentek

Hozzászólást csak regisztrált és belépett látogatók írhatnak. Regisztrálni itt tudsz.

hangszoro

2010-09-28 09:30:18

megnetudjamhárommotorodvanmerorrbaváglak@mérgesvagyokrád.hu

Az a Hondácska egyrészt XR, de valóban 250 -es, még mindig betegeskedik, ebben valószínűleg nagyban közrejátszik a pénztelenség, meg a motorszerelőnek mondott : "nemsürgőssanyiahogyvanidőd"-mondat is. Na meg az a Honda Transalp is, amit időközben vásároltam és mindjárt megyek is vele a városba ügyintézkedni -nem bírtam már motorozás nélkül, muszáj volt venni egyet na! Meg ugye több évtizede vágytam már rá. Megfogadtam, mikor láttam egyet, hogy nekem lesz ilyen. Ez kb. 20 éve volt. Most van is egy. Majdnem 20 éves. Nőben, Transalpban a legjobb kor.
A harmadik delikvens még csak szóban enyém, de ha kispajtásom keresztül tudja vinni a motorvásárlási projektjét a hites felesége kőszivén, akkor egy IZS Planéta II -lesz.
Ja, csak hogy dicsekedjek is, időközben volt egy Honda CB 50-esem is, alig negyven éves, tudod, az a küllőreindulós fajta, de azt odaadtam Édesapámnak, mert mikor meglátta, szerelemre lobbant iránta.

Hát imígyen élünk mi itt vidéken. . . . . .

jmezo

2010-09-28 08:17:59

Hangszóró!

Mi Anya e-mailcíme? Jobb, ha tudjuk, nehogy véletlenül elküldjük neki a hírt, miszerint Hangszóró álnevet viselő hites urának három motorja van.
Egyébként mi az, hogy három??! Nem egyetlen Honda XL250-esről volt szó eddig?
Mikhez gratulálhatunk?

rgary

2010-09-28 08:09:57

Ebben a sorrendben jó is lesz! Miden évben másra mennék, ha tehetném.

hangszoro

2010-09-28 06:30:51

Nagy lehetőség, nagy választék, nagy gond. Túlkínálat? Nyafogás? Bár tény, hogy egyszerűbb választani a "kellvagynem"-kérdésből. Több nő??? Soha nem tennék ilyet! Motorból is csak egy van.......illetve kettő.......nos ha minden igaz hamarosan három.......Anyának egy szót se!

TransSahara

2010-09-27 22:31:44

Látom, ez a több motor, sőt, több nő nagyon megfogott mindenkit
Persze érthető... khm...


jmezo

2010-09-27 19:35:44

Kedves TransSahara

Tökéletesen igazad van, elírtam. És már ki is javítottam.:-) Elnézést. A Saharun valóban nem Algériába készül, hanem Tunéziába.

FeR1

2010-09-27 18:08:46

Hogyha nékem sok pénzem lesz, felülök a motoromra. És egytől-egyig végigjárom ezeket az útvonalakat. Mivel én a Bamakót választanám, mert még nem voltam és nagy álmom, de Te már voltál ott sokszor, így a Trans Sahara Rali tűnik a legszimpatikusabbnak. Választani nehéz, ezért is tart az ember több motort, több nőt...

TransSahara

2010-09-27 17:11:20

Üdv!

"...itt van a Saharun is, amely első alkalommal indul útnak 2011 februárjában. Céljuk Algéria."

Tunéziát akartál irni?