hirdetés
 
 

Motorosok leleplezése - második rész

Nem marad titok Önök előtt, minderől beszámolunk2010-02-10 13:32:14

Bamako 2010  

Bookmark and Share

Ismerjék meg a "Három abroncs két keréken", avagy a "Szörnyű Ragacs" történetét. Hogyan sodorták veszélybe gazdájukat a hajmeresztő ötletek?


Négyszeres bamakós, aki már az elsőn is részt vett.

Marton Andris - vagy ahogy a legtöbben neveztük a vénséges vén autókereskedőt, Andriska – nyughatatlan lélek. Állandóan kísérletezik, általában valami technikai újdonsággal. Andriska olyan, mint Mekk Elek. Kísérletei – bár elméletileg, sőt egy darabig a gyakorlatban is mind kifogástalanul működnek – egy idő után átmenetileg kudarcba fulladnak. Andriska nem csak nyughatatlan lélek, de egyben optimista is, mert mindig úgy reagálja le a problémákat, hogy az ötlet jó, de további finomításra szorul.

Andriska a feltaláló, az optimista, a jószívű és a karitatív

Andriska ötletei:

2008/ötlet 1
Suzuki Freewindjére speciális gumit álmodott meg. A hátsó felnire nem kevesebb, mint 2 – azaz kettő – darab abroncsot tetetett fel. Igen, jól olvassák, kettőt! Egymásra, kettőt!!!
Elmélete szerint a kívülre húzott, már eleve kopott sportgumival fogja a táv első, aszfalt szakaszát megtenni, majd amikor közeledik a terepszakasz, akkor a külsőt egy késsel egyszerűen levágja, eldobja, és íme, ott lesz a vadonatúj belső-külső. Értik, nem?
És tudják, mi volt a legfurcsább az egészben? Az elképzelés működött!
Andriska tehát levágta a külsőt, eldobta, és íme, ott volt a vadonatúj belső-külső, immáron mint külső-külső.

2008/ötlet2
Andriska utál gumit szerelni. Ért ugyan hozzá, hiszen a gumisoknál rengetegszer látta, hogyan kell szerelni, és tényleg, mindig jó tanácsokkal állt elő, amikor valamelyikünk az arasznyi szerelővasakkal küzdött. A történet eme pontjánál Önök Andriska egy újabb jellemvonásával ismerkedhetnek meg: nem csak nyughatatlan lélek, nem csak optimista, de jószívű is. Amikor mi ott küzdünk, Andriska odaáll, nem fukarkodik ismereteinek átadásával, tanácsokat ad, mint mondtam valóban jó tanácsokat és … általában ad hozzá egy kis vodkát, vagy házipálinkát is. Láthatják, tényleg jószívű.


Tehát visszatérve a 2008/ötlet2-re:
Andriska még otthon kikísérletezte, hogy ha megtölti az abroncsot a targoncákhoz és munkagépekhez ajánlott sűrű kulimásszal, akkor az úgy működik, mint a mousse, vagyis az endurósok által használt tömör belső. Otthon több ezer km-t ment ilyen abronccsal és az is … csodák-csodája, működött.
De amikor a sivatag szélén, éles helyzetben levágta a külső-külsőt, azt látta, hogy a belső-külsőből valami gyanús anyag szivárog, a guminak semmi tartása nincsen. Defektet kapott a ragacs!!!
Nem akarom hosszúra nyújtani a történetet, legyen elég annyi, hogy flexszel, hidegvágóval és sokkilós kalapáccsal több órai munkával lehetett a ragacsos szörnyűséget eltávolítani a felniről. Köszönet érte Szityunak!

2010/ötlet1
Kétkerék hajtású KTM.
Andriska Motorrevü olvasó. Kedvenc motoros magazinjában látott egy cikket, amely arról szólt, hogyan lehet egy KTM EXC 530-ast leültetni, hogy alacsonyabb termetűeknek is biztonságosnak tűnjön. Meg olvasott egy magyar megoldásról is, amellyel meg lehet hajtani a motor első kerekét is. Egy hidromotor kerül az újonnan esztergáltatott hátsó agyba, ez meghajtja az első agyba szerelt másik hidromotort.
Hogy miért? Azért, mert a hátsó 18 colos kerék többet forog, mint 21 colos első. Annyi hajtás megy előre, amennyivel az első kevesebbet forog.

Kicsit szokni kell a működését, mert minden kanyart kicsit kiegyenesít, de a homokban egyszerűen verhetetlennek tűnt. Andris úgy szökdécselt dűnéről-dűnére, mint egy kismadár. A mély homokban is remekül ment, míg mi minden megtett méterért küzdöttünk, ő könnyedén előremotorozott, sőt, néha visszajött megnézni, ugyan miért maradtunk le. Pihenni és minket megvárni pedig egyenesen a dűnetetőkre hajtott fel.

Így ment ez jó darabig. A folytatást pedig a blogból már Önök is tudják...

Megmentőnk a Csontbrigád - kierőszakolták, hogy segíthessenek

Egyszer csak kihullott a bal hátsó féltengely a hidromotoros agyból. Mint kiderült, elnyalódott rajta a menet. Hogy mitől, azt nem tudni. Vagy félre lett kapatva, vagy a belement homok ette meg, vagy a fene tudja. Egy biztos, nem az a konstrukció, amelyik szereti, ha a természet lágy ölén szedik szét és rakják össze. Ez pedig egy endurónál azért elő-előfordul.

Végezetül Andriska karitatív jellem is. Két évvel ezelőtt Szabó Sándor agysebészt karolta föl és menedzselte Bamakóig, most az én személyi GPS-emként működött. És nem hagyott magamra nehéz – vagy nehéznek vélt – pillanataimban.

Ez a post kissé hosszúra nyúlt, de befejezem, a folytatásban újabb motorost veszünk górcső alá.
Tényleg, a leírások alapján szavazhatnának, ki legyen a Bamako 2010 motorosa.


Vissza a Budapest-Bamako - Flúgos futam bloghoz >>




5 komment
Értékeld!

Kommentek

Hozzászólást csak regisztrált és belépett látogatók írhatnak. Regisztrálni itt tudsz.

freazer

2010-02-13 19:29:35

szerintem se szavazzunk.
inkább a legjobb ötletett- megoldást dijjazuk

dragboyz86

2010-02-13 14:12:39

Szimpi ez a bamako

2010-02-13 14:06:44

Mindenkiről lesz pár sor? Hajaj, végem van.))

FeR1

2010-02-10 16:44:57

Köszi, már hiányzott egy kis Bamakos olvasnivaló. A szavazás jó ötlet, bár nehéz lenne dönteni, mert aki elindult és végigcsinálta az nem puhány gyerek biztos, nem akarok inkább rangsorolni.

hangszoro

2010-02-10 14:13:12

Szívesen szavazunk, de akkor minden motorosról le kell, hogy írj mindent objektíven, nem finom házipálnikásan! Ez mindenesetre tetszett! Jöhet még!