hirdetés
 
 

Áll a bál a Budapest- Bamakón

A Külügyminisztérium ismételten és nyomatékosan arra kérte a szervezőket, hogy...2010-01-14 20:56:41

Bamako 2010  

Bookmark and Share

Nem tudjuk mi lesz, de jól összezavarodtunk. Lehet menni, vagy nem lehet?




Még így állok a pakolással



Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nyugodt héten vagyok túl. Az általános utazás előtti feszültség mellé társultak az elmúlt két hónap nyomasztó hírei: emberrablások, támadások és gyilkosságok Mauritániában. Emlékszem, mindig is fellélegeztünk, amikor átléptük a mauritániai-mali határ, pedig maga Mauritánia mindent megtett azért, hogy biztonságban és jól érezzük magunkat.
És most, két nappal az indulás előtt a Magyar Távirati Iroda közzé tette, hogy a Külügyminisztérium ismételten berendelte a futam szervezőit és nyomatékosan kérte, hogy töröljék a Marokkó utáni szakaszokat a versenyből.
Maga a hír részletesen olvasható a Motorrevü webhírei között, nem ismételném meg.

Itt és most két lehetőség áll előttem. Az egyik, hogy eljátszom a rettenthetetlen hőst, akit ez nem tántorít el terveitől, nem fél és nem ijed meg a terroristáktól. A másik, amelyik (ön)marketingszempontból kevésbé szerencsés választás és biztosan kap majd érte az ember, az, hogy őszintén elmondja, hogyan érte őt a hír.

Ha nem haragszanak/haragszotok  meg érte, én ez utóbbit választanám, akkor is, ha ezzel kevésbé fogok vagány fenegyereknek tűnni.
A hír megijesztett, ráadásul ráerősített e heti paranoiámra. Nem az, hogy Mauritániát és Malit veszélyes országoknak minősítik, hiszen az eddigi három évben is azok voltak és nem is az, hogy behívatták a minisztériumba a Bamako szervezőit. hiszen természetes, hogy van kapcsolat közöttük egy ilyen volumenü esemény kapcsán. Az " ismételten" és a "nyomatékosan" szavak azok, amelyek új dimenziókba helyezik a kérdést. Ez már félelmetesen túlmutat egy minisztériumi "kötelező gyakorlaton". Annak megfelelt volna az első bekéretés, és az első kérés, hogy változtassák meg a rali útvonalát. A diplomáciai nyelvezetben ugyanis minden szónak meg van a maga jelentősége és súlya.

A felkavaró hírre aztán beindult bennem a média bulvárhíreitől és kommunikációjától tökéletesen elbizonytalanodott és bizalmát  vesztett ember kételkedő mechanizmusa. Ez táplálja hitünket a legkülönfélébb összeesküvéselméletekben, amikor már minden információban mögöttes tartalmakat keresünk, amikor már fogalmunk sincs arról, hogy mi igaz és mi az, amely csak manipulálni akar minket.

Úgy hallottam, hogy a rendezők válságstábot hívtak össze, alternatív megoldások kidolgozása folyt egész nap. Nincs könnyű dolguk: sokmillió forintos befektetés és több éves kemény munka gyümölcse forog kockán, ráadásul az idei verseny úgy tűnik, igazán profi módon lett összerakva az eddigiekhez képest. (Mondjuk, a régieknek meg éppen a szervezetlenség volt a varázsuk). 
Ez van a mérleg egyik serpenyőjében. A másikban a résztvevők iránt érzett felelősség. Akkor is, ha minden induló aláírta, hogy tudomásul veszi az esetleges veszélyeket és szabad akaratából, önként vállakozik a futamra.

Csak egy kis agytorna kedvéért eljátszadoztam a gondolattal, vajon milyen lehetőségek vannak egy ilyen esetben?
1/ Lefújják az egész eseményt. Erre nincs szükség, hiszen maga a minisztérium sem ezt kérte.
(A csütörtöki sajtótájékoztatón egyébként el is hangzott, hogy a mezőny elrajtol, biztosan megérkezik Afrikába, az útvonalon pedig módosítani fognak.)

Ha tovább agyal az ember, akkor jön ez:
Megfogadják a minisztérium kérését és törlik a Marokkó utáni szakaszokat. Ez esetben esetleg Marokkóban és Nyugat-Szaharában (jogilag jelenleg egy ország) bonyolítják le a ralit. A résztvevők egy része elégedetlen lesz, más részük örül neki és nem mondja le az indulását, amelyet egyébként megtett volna.

Még tovább agyalva...
Vállalva a kockázatot - és bízva a mauritán hadseregben - megtartják a mauritániai szakaszokat, majd zárt konvojban, főutakon jutnak el Bamakóba, kihagyva a mali terep etapokat. Ez megnehezíti az emberrablást, de megkönnyíti az esetleges támadást, amellyel így nagyobb kárt lehet okozni.
Ha atrocitás történik, a minisztérium "ismételt" és "nyomatékos" kérése ellenére, az mindenképpen érdekes helyzetet eredményez.

Meg annál is tovább agyalva...
Nagyobb változtatás nélkül megrendezik a futamot. Ha ezt választják, akkor a jelentkezők egy része valószínűleg nem fog elindulni. Ha nem lesz gond, akkor a célbaérők megdicsőülnek, akik lemondták, azokat meg az itthon végig biztonságban ülők gyáva féregnek tekintik, megpofozzák és megtépik szakállukat, a gyerekeikre meg ujjal mutogatnak.

Hihetetlen felelősség minden érintett részéről!


Az RTL KLub megszavaztatta nézőit - akik szintén otthonról, a biztonságos karosszékből nézik a TV-t - hogy elutaznának-e, vagy sem. Ami azért furcsa, mert már azzal, hogy otthon ülnek is szavaztak.

Jelenleg semmi bizonyosat nem tudunk, csak azt, hogy a szervezők holnap 17 órától tájékoztatóra hívták össze az összes indulót.

Na, most legyen okos, aki tud! Nem irigylem a rendezőket! Nehéz helyzet előtt állnak.

Vissza a Budapest-Bamako - Flúgos futam bloghoz >>




14 komment
Értékeld!

Kommentek

Hozzászólást csak regisztrált és belépett látogatók írhatnak. Regisztrálni itt tudsz.

hangszoro

2010-01-15 20:56:45

Épp az imént hallottam a tévében (meg sűrűn nézem a rádiót), hogy a teljes Marokkó utáni szakaszt törölték. Persze néhány tettvágytól túlfűtött kitalálta, hogy már csak azért is ott megy, ahol innentől kezdve nem szabad. Jó, nem ajánlatos. Biztos nem hallották még a mondást hogy öreg ÉS bátor pilóta nincs. Csak vagy - vagy van. Olyasmi lehet ez, mint a : van akinek blogja van, van akinek élete.
Aztán csak ügyesen kedves Jmezo, ne kíméld a Doktort!

FeR1

2010-01-15 19:35:48

Én is minden nap ott száguldozok, akarom mondani csordogálok...tényleg nagyon jó bűntudat nélkül és a kocsisorok között is jó érézssel gurulok el Legalább a lelkemet melengeti, ha fizikálisan meg is fagyok. Akkor holnap reggel találkozunk, remélem.

jmezo

2010-01-15 15:28:34

Ja, majdnem elfelejtettem!
Tegnap motoroztam - LEGÁLISAN - a buszsávban!!!!
Hogy ez milyen jó dolog és milyen jó érzés volt! Nincs bűntudat, hogy semmi keresnivalóm ott. Ráadásul XI.ker. Nagyszőlősi utca - Műjégpálya 15-20 perc szabályosan!!!
BKV sztrájk, álló kocsisorok, meg Te, amint teljesen legálisan suhansz a buszsávban.
Tényleg nem akarom a vállunkat veregetni, jó ötlet volt ez az aláírásgyűjtés annak idején.
Ma is ott szándékozom menni. A buszsávban. Legálisan.

jmezo

2010-01-15 15:24:42

Da, orrdugulás dem egyhült....
Lassan indulhatok a tájékoztatóra. Azt hiszem a BKV sztrájk miatt motorral megyek. A Qlink 125-össel. Jól fog mutatni ott.
Nagyon kíváncsi vagyok - ez enyhítő kifejezése a valós érzelmeknek - hogy fél nappal a rajt előtt mit fogunk hallani. Ha valami nagyobb horderejű dolgot, akkor az olyasmi lesz, mint annak idején, amikor a Dakart törölték, mert azt is a gépátvétel közben mondták le. Szilvási Péter - többszörös dakaros motoros - mesélte, hogy ő hogyan élte meg az eseményt. Éppen az egyik adminisztrációs állomásnál várt a sorára, amikor valaki felhívta telefonon. Az élet zajlott körülötte, űrlapokat töltöttek ki az adminisztrátorok, az indulók izgatottan toporogva vártak a sorukra, az egész hodály pezsgett-nyüzsgött. Péter félrefordult telefonálni. Pár percet beszélt, majd visszafordult a pulthoz. Illetve arra, ahol a pult állott pár perce. A pultnak hált helye, Péter - elmondása szerint - egy üres csarnokban találta magát. Még a számítógépeket is elvitték. Számára így ért véget a Dakar.
Ez persze tipikusan szilvási péteres sztori, de jól érzékelteti a helyzet váratlanságát. Hogy itt mi lesz???

hangszoro

2010-01-15 15:15:15

Ja, egyszer én is bestresszeltem és már négy hónapja vagyok táppénzen, ki tudja meddig! :-)
Azért a másik bejegyzésnél tett vallomásomat (ugye hogy jobb lenne mindig csak a legfrissebbe írni) most nyilván visszavonom. Tudja a fene, hogy mennék -e! Bár, mint ahogy FeR1 mondta, ha ez lenne az első lehetőség, akkor igen. Főleg, ha változtatnak az útvonalon. Tudom, az már nem olyan! De hazajössz elmondani, hogy milyen volt! Mert abban viszont Kobra 111 -nek van igaza, hogy egy ilyen sokrétű nációt összehozó rendezvény igazi "terroristacsemege". Tetézve nagy nyilvánossággal, a "nagy" lehetőség a névtelenség és a szegénység porából kiemelkedni szándékozó és puskával rendelkező kellő elszántságú őslakónak, akinek igazából a veszítenivalója az eddigiekben leírt nagy semmi, maximum a tyúk, vagyis a kecskesz@ros élete.
Remélem sikerült mindenkit jól összekavarni és elbizonytalanítani......... :-)

gpeter2

2010-01-15 11:13:46

bocs a voltam kimaradt

gpeter2

2010-01-15 11:13:13

Ebben biztos lehet valami, mert annyira sokkot január 4.-én attól, hogy dolgozni kell menni, hogy reggelre lebetegedtem és életemben másodszor otthon táppénzen négy egész napot.
Jobbulást!

rgary

2010-01-15 10:31:43

Jobbulást kívánok én is!

figgol

2010-01-15 09:51:59

Nehéz kérdés, de remélem végülis sikerül mindenki számára megnyugtató döntést hozni, és a futam nyugisan lezajlik majd, maximum egy kis változtatással! Első a biztonság!
Jó pakolást és jobbulást kívánok!
Aztán várjuk a fejleményeket majd 17:00kor!

jmezo

2010-01-15 09:16:33

Da, bég bondja valaki, hogy a stressz dem gyengíti le az embert. Tökéletesed időzítve, úgy betakgyosodtam, hogy csak da. Egyhe hőemelkedes. Átrendezeb a poggyászobat, kidobok binden felesleges tárgyat, gubiszerelő vasat, és telepakolob Dovorin orcsebbel, beg zsebkendővel.

Várob, bi alakul ba szervezésügyileg. Bost bég bakolok, aztán rohanás a Revübe bég, utána du. 5-re a Bűlyégre a tájékoztató biatt.

gpeter2

2010-01-15 09:01:22

Helló,

lemaradtam a fejleményekről, ez aztán a valami. Én egy irodai forgószéken ülve azt mondom, otthon kell maradni abban az esetben ha nem rövidítik le. Persze a hadsereg megvéd meg minden, meg ott lesznek stb..., de ha géppuskával lőnek rátok, akkor a célzásra sajnos nincs garancia. Igazából bárki kaphat egyet és ez esetben a motorosok fokozott veszélynek vannak kitéve.

rgary

2010-01-15 08:02:19

A magam részéről én sem szerelni, sem motorozni nem tudok még rendesen, de ha lenne lehetőségem én mennék! Mert ahogyan egy barátom fogalmazott amikor karácsonykor felkerestem őket motorral: "Tiszta hülye aki nem normális!"

FeR1

2010-01-15 00:14:17

Nehéz helyzet. Ha megváltoztatnák az útvonalat, mennék. Ha nem...azt hiszem mennék. De mivel én is itthon ülök, nem mondok semmit. Bár, ha lenne megfelelő motorom, elég tapasztaltom szerelés és egyéb terén mennék. Mivel még nem voltam egyszer sem és ha most lenne számomra az első, biztosan elindulnék. Ha törik, ha szakad. Egy másik, biztonságosabb útvonal azért jobb lenne. Nem kell az ördögöt piszkálni.
Remélem igazam lesz, hogy csak keltik a feszültséget

Kobra111

2010-01-14 23:43:29

A jó életbe!
A fene enné meg... b@meg!

Ez valóban nehéz kérdés.
János nagyon jól végig menően leírtad az összes variánst ,és a következményét. Valóban kemény döntés lesz.
De ha azt vesszük ezt egyszer már át kellett élnie egy lényegesen tapasztaltabb és nevesebb verseny szervezőinek is.Nevezetesen Dakar!
Ha úgy tetszik ,az ő lépésük az volt hogy nyertek a terroristák! Megváltoztatták az útvonalat! olyannyira hogy nagyon!!!!
Lássuk be, nagyon nagy port kavarna világszerte, ha esetleg a konvojt valamiféle támadás érné!
A mai feszült világba nem sok kell hogy kitörjön bármiféle háború...
és itt aztán van minden nemzet! Egy terror bagázsnak ez csemege!
Dakarosoknak fontosabb volt a résztvevők épsége. Továbbmenve akár sokkal nagyobb dolog elkerülése.
Megfontolandó a számunkra is. Attól hogy ez egy olcsóbb kategóriás verseny ,az őket nem igen érdekli. Külföldi az külföldi! Média jelen van ,közvetíti sok ország, újságok ,tv műsorok! Mi kell még? Világszerte eljut az ő kérésük akaratuk.
Az én véleményem az hogy meg kell változtatni az útvonalat!
El kell indulni ,végig kell csinálni ,de más úton!
Jani !
Hogy te mit döntesz szíved joga! Nyilván nagyban függ, hogy mit hozz a rendezőség! Ha az út megváltozna ,én mennék . Ha marad Mauritánia ,én maradnék!
üdv!
Kobra