hirdetés
 
 

Bankot kell rabolni hozzá?

Mennyibe is kerül a Bamakón való részvétel. Kifizethető ez egy átlagember számára?2010-04-15 09:35:45

Budapest-Bamako  

Bookmark and Share

Mennyi pénzből lehet elindulni a Budapest-Bamakón - ez a kérdés rendre felmerül, ha szóba kerül a kalandon való indulás. A Dakar alsó hangon 10 millió fölött volt egy motoros számára. Hogy is van ez itt? Az ára is fapados?


Hogy hogyan lehet pénzhez jutni, az nem a mi asztalunk. De tanácsot adni tudunk, hogyan kell elkölteni, ha van. Mondjuk legalább ennyi...






Tehát akkor a költségekről röviden.

Nevezési díjak:
Verseny
kategória

1600 Euro/jármű (max 4 fő) 2010 Márc. 31-ig – ez már elmúlt
1900 Euro/jármű (max 4 fő) 2010 Jún. 1-ig
2100 Euro/jármű max 4 fő 2010 Szept. 1-ig
2400 Euro/jármű (max 4 fő 2010 Szept. 1 után

Túra
kategória
300 Euro/fő 2010 Március 31-ig
400 Euro/fő 2010 Június 1-ig
500 Euro/fő 2010 Szept. 1-ig
600 Euro/fő 2010 Szept. 1 után

Ne felejtsék el, hogy a Motorrevü és Hernádi Évi közbenjárására a motorosok verseny kategóriában a fenti árak feléért nevezhetnek!!! Jelentkezési határidő csak a motorosoknak ősz közepéig (pontos idő még nincs) kitolva!!!

És akkor most lássuk a többit.

Kompjegy: 110-120 Euro/fő/motor – társalgóban alvással.
Vízumok: kb. 170 Euro (Mauritánia, Szenegál, Mali)
Mali rali engedély: 25 Euro
Idomu: Mauritániai mindenes ember aki úgyis levesz – kb. 10-20 Euro
Biztosítás: 100 Euro
Repülőjegy haza: 100- 130 000 Ft, attól függően, milyen szerencséd van.
Motor hazaszállítás, leszállítás Afrikáig, baleseti és műszaki mentés, poggyásszállítás: 800 Euro

Afrikában kb 5 500-6 000 km üzemanyag kb 300-400 Ft/liter, kivéve Nyugat-Szahara, ahol kb a felénél valamivel több.

Szállás: ha sokat alszol szabadban, ez nem tétel. (De Bamakóban, a célban legalább 20 000 Ft.)








Étkezés: itthon is ennél…
Ivóvíz: kb. 6-8000 Ft
Oltások: kb.20 000 Ft
Maláriagyógyszer: kb 17 000 Ft de lehet rizikózni nélküle is. Csak nem érdemes.

Ehhez jön még a motor felkészítése, tartalék cuccok. Legközelebb írok egy ellenőrzési listát, mi minden kellhet.

Előzetesen: nem kell a motorral kapcsolatban túlzásokba esni. Nem kell BMW GS csak azért, hogy nagy világutazónak tűnj. Egy  pár százezer forintos motor is megteszi, ha nincs pénz másra és ha nem vagy sznob.




Vissza a Budapest-Bamako - Flúgos futam bloghoz >>




15 komment
Értékeld!

Kommentek

Hozzászólást csak regisztrált és belépett látogatók írhatnak. Regisztrálni itt tudsz.

hangszoro

2010-04-26 21:25:00

Hehe! Irány az ekeáruház........

hangszoro

2010-04-26 21:23:37

Na megnyitom még kétszer, s mehetsz ekét venni!!!!!!!!!!!!!!! :-) :-)

hangszoro

2010-04-26 10:23:31

Igazi mindenevő vagyok ebből a szempontból is, szinte bármit képes vagyok elolvasni, kivéve a mostanság divatos "mijaszartkénecsinálnomhogypénzemlegyenámegvaníratokegykönyvetmondjukahavassalarrólmikorsusulykavoltamazaraboknálazjólesz" -féléket, mert azok nem könyvek. Ha nem olyan kemény papírra nyomták volna őket.....á, arra meg drága.
Árpád Népe - 1000 év Magyar mondái -ez egy válogatás irodalmi nagyjainktól (Móra Ferenc, Balogh Béni, Gárdonyi Géza, Benedek Elek ...stb) Kéretik nem hangosan mosolyogni! Mert először is szeretem a regény, vagy elbeszélés szerű irományokat, másrészt a gyereknek olvasom esténként, meg délután, meg mikor rájön, csak előrébb járok, mert ami túl hosszú az nem köti le, ami túl véres, vagy magasröptű a kicsi fejének, azt kihagyom. De örökös kedvencem Mikszáth Kálmántól az "Új Zrínyiász" Legalább tízszer elolvastam már, s még nem unom.

A csend? Van egy mondás, mely szerint : " Csak akkor szólalj meg, ha amit mondani akarsz, az szebben hangzik, mint a csend."
Mondom ezt én, aki állandóan tépi a száját (kezét) itt a MR-n, pedig szeretem a csendet. Haverom sok van, igazi barátom csak néhány, de azokkal olyan jókat tudunk néha hallgatni. Az egyiknek van egy kis faháza a Tisza partján (igazából fölötte), de ne azt a megszokott virslislángososlabdáthajigálósnapolajatkenősempéhármatüvölttetősmodernszart képzeld el, hanem ez a régi tiszai uszályok ki és berakodását volt hivatva ellátni beton dokkra épült faházikó, a civilizációtól 6 kilométerre (szerencsére térerő sincs!) az erdő közepén, olyan bekötő úttal, hogy hetekkel az utolsó eső után se jön be rajta semmilyen kocsi. De van egy jó kis ösvény, gyalog is jó nehéz, de az XR -el igazi kihívás! Szerénytelenül mondhatom, meg szoktam neki felelni. Na persze volt már, mikor betakaróztam az üzemmeleg motorommal ott. Is.

No, oda kimegyünk, szedünk fát a tűzhöz, eszegetünk, kicsit iszogatunk, s beszélgetünk. Na ezek az esték szoktak általában csendbe és pokrócba burkolózva mély hallgatásba torkollni, mikor elveszel a gondolataidban, s a fél pohár borod is megmarad. De reggel fázósan mégis arra ébredsz, hogy már nagyon régen beszélgettél ilyen jót. Hm, most így elmesélve, hiányzik. Mentem telefonálni.......

jmezo

2010-04-26 08:28:55

Hangszóró!
Murad szultán.... hmmm.... a csendet én is szeretem. Csak ritkán van benne részem. Ha lejutok a tanyámra, az Őrségbe, ott azt szeretem a legjobban. A csendet, a hajnali párát-ködöt és a leveleken csillogó vízcseppeket. Meg az éjszakai erdő neszeit. Muraddal tehát részben egyet értek. Csak hát a mód...
Érdekes, ezek az állatok mind egyformán működnek a világon. Legyen az afrikai, dél-amerikai, vagy éppen európai.
Mit olvasol? SZerző, cím...

hangszoro

2010-04-26 07:48:19

Azért olyan szegény nem lehetett, ha csak úgy vagyont fizetgetett holmi havergyerekért, meg alkalomadtán diktátori állásban feszített. De a hobbiját szerette. Kár, hogy akkoriban még nem volt motorkerékpár, biztos sok minden nem így alakult volna, na meg mára már elfogyott volna a kőolaj........

Az "elolvasandó" listámra felvettem Machiavellit, spontán kíváncsiságból, mert már második alkalommal bukkan fel a neve. Egyszer említetted Te, most meg az éppen aktuálisan olvasott könyvemben esik szó IV. Murad szultánról, aki korának rendkívül művelt uralkodójának hírében állt és Machiavellit olvasott. Ja, nem mellesleg pedig nem egészen húsz év alatt legalább száz ezer muzulmánt segített abban, hogy találkozzon istenével, továbbá nagyon szerette a csendet, ezért megtiltotta a nyilvános helyen való beszélgetést, a pipázást, bezáratta a kávéházakat és tilos volt este lámpát gyújtani.
. . . . . . . . . . . . . . . . .

jmezo

2010-04-23 23:12:36

Hangszóró!

Hiszen én sem ismerem. Meghalt szegény. Már jó régen. Római közéleti személy volt, de valami nem stimmelt vele. Legalábbis a mai értelemben teljesen tökkelütött volt. Egy haverja gyereke elvert valakit, aztán szökött a bíróság elől, erre Cincinnatus állítólag csak úgy szívességből kifizetett érte egy vagyont. A saját vagyonát. Aztán politikus létére földművelésből élt. Nem föld bizniszből - minősíccsük már át ezt a szántóföldet ipari övezetté, kapok érte egy milliárdot, ha eladom, a felét megkapod ha átminősíted, Géza bátyám - stílusban. Aztán a rómaiak megszorultak, és diktátornak választották, mert jött az ellen és hirtelen nagy bajban lettek ettől. Amikor hívták, éppen szántott.
Cincinn elverte az ellent, aztán söpört vissza az eke mellé. Ott érezte jól magát. Aztán megint diktátornak választották, mert megint baj lett, de Cincinnatus dolga végeztével ismét ment vissza a kis birtokára. Valószínűleg imádott szántani.
Ilyet el tudnátok ma képzelni egy politikustól? Nem a szántést, hanem, hogy ne legeyn megzavarodva a hatalomért teljesen.

hangszoro

2010-04-23 13:37:55

Na, megint egy muki, akit nem ismerek, de ezt inkább nem hangoztatom, mert az alapműveltség teljes hiányára fogtok gyanakodni - teljes joggal.

Húzta, vagy vezette az ekét??? Mert nem mindegy.

jmezo

2010-04-21 18:12:26

Ne várjatok, mert ősszel még drágább lesz. Tulajdonképpen még egyetlen egy bejegyzést szántam Bamako témában, az, hogyan lehet a legolcsóbban megoldani a kérést és milyen a minimál motor minimál cucc egy ilyen útra. Ja, ez már viszont nem is egy, hanem vagy két bejegyzés.
El szeretném érni a 30 000 látogatót és utána visszavonulok a közélettől és az eke szarva mellett töltöm napjamat, mint Cincinnatus.

dragboyz86

2010-04-18 09:54:01

Kezdek spórolni

FeR1

2010-04-15 21:52:27

Najó, vettem a bátorságot és kiszámoltam, durván 1 milkában benne van. Dakarhoz képest fapad, de ha még a fapad is sok?! A motor hazaszállítása elég durva tétel, lehet érdemesebb hazahozni lábon, nem? Csak sok idő, de újabb kaland

FeR1

2010-04-15 19:58:14

Kissé eltántorít még a Bamakozástól ez az ár...tanulóként marad az álmodozás De egyszer meglesz. Nem is mertem pontosan összeszámolni.

jmezo

2010-04-15 17:21:21

Hangszóró!

Születésnap, névnap, házassági évforduló, húsvét, karácsony stb - mindenre nem ajándékot, hanem az árát kell elkérni. Ez hozhat valami keveset. Meg aztán ott van az a szomorú tény, hogy ha nincs, akkor nincs. :-(
Magánerőből én sem jártam volna meg négyszer. Talán max egyszer. Idén eléggé magánerős volt nekem is.

hangszoro

2010-04-15 15:05:08

Hm...nem tudom mit mondjak. Van még idő töprengeni, kuporgatni, miegymás. Nem kevés. De nem is kifizetethetelenül sok. Megy az agyalás. Én azt is számításban veszem, hogy ennyi kápéból tudok ennyi örömet, kalandot szerezni, akár részleteiben rááldozva is, máshol is.
Tervek.
Álmok.
Vágyak.
Tipródás.
Latolgatás
A tett halála a szarakodás, ja bocs okoskodás.
Összehasonlítás.

Tudnék még tőmondatokat, de inkább nem jó?
Ráalszok.
Még egyet.

Kobra111

2010-04-15 12:19:16

Kb. 300e plusz a motor félkészítése.Szeintem fél millából ki lehet jönni. És ha belegondolsz hogy ezért motorozol majdnem 9e km-t! Valóban nem kell milliomosnak lenni hozzá.
Remélem egyszer részt tudok venni rajta.
Csak azok a fránya oltások ne lennének..........
(férfi ember lévén nem a terrortól ,hanem az oltástól félek.. )

donquijote

2010-04-15 10:35:58


Hátha enyhítő körülmény lesz, hogy csak indulni akartam a Bamakón.