hirdetés
 
 

A fantasztikus Kasba-hotel

Törött váltókar, doboztartó konzol és féltengely2010-01-30 09:40:23

Bookmark and Share

Elindultunk visszafelé. Pár kilométer után feltűnt, hogy csak ketten vagyunk Marton Andrissal. Visszafordultunk. Öt kilométerrel arrébb találtuk meg őket, Kun Árpádnak eltörött a váltókarja.


Kicserélte, ismét elindultunk. Mi maradtunk hátra. Egy köves, meredek feljárón egyszer csak ott találtuk Árpádot – korábbi kutyagázolót és ebből kifolyólag bordatöröttet – a fekvő motorja mellett. Letörött az oldaldoboztartó konzolja, a csomag belengett és ettől a motor fölött elveszítette uralmát, és a KTM megpördülve ledobta a hátáról. Fölsegítettük őket.

Úgy látszott, hogy ez a nap nem a mi napunk. Végre kikeveredtünk a hihetetlen nagy, 20 km-es etapról. Aszfalt… hogy beérjünk a táborba. A tábor, Cap Draa, egy fantasztikus Kasba-hotel. A Kasba pedig berber agyagvár. Ehhez a helyhez kacsolódik az az esemény, mely akár nemzetünk több évszázados széthúzásának esszéje is lehetne: egy honfitársunk félreértve a XXI. századi társadalmi berendezkedést, hogy hogy nem több évszázados időutazást tett, és a rabszolgatartó társadalomban találta – pontosabban képzelte – magát. Ott, ahol teljesen helyénvaló dolognak számított, ha egy főnök testi fenyítésben részesíti beosztottját, akarom mondani, rabszolgáját.

Szóval ez a Caligula, vagy Catilina állítólag megverte egyik alkalmazottját, mert az egy szóváltás során nem védte őt meg a támadóktól. Hozzá kell tennünk, hogy a támadókat Caligula sorozatos provokációja ihlette cselekvésre. Nem tudni, hogyan is történt pontosan, de verekedés volt, tán két vagy három alkalommal is. Caligula időközben szerelmes lett. Úgy általános értelemben véve. Szerelme kiterjedt a tábor szinte összes nőnemű lényére, akiknek fennhangon kilátásba helyezte, hogy … khmmm … jól megbassza őket. Elnézést, ezt a részt ne olvassák fel gyermekeiknek esti mese gyanánt. Szégyellem leírni is, de hát így történt. Szó szerint.

Ez az ígéret persze a hallgatóság részéről újabb tetteket inspirált. De spongya reá, mit sem számít, a lényeg, hogy ismét tettünk egy nemeset és nagyot a magyarság ismertté tétele érdekében. Hála Istennek a jelenlévő külföldiek érdeklődve nézték a jeleneteket, azt vélve, hogy közép- és ókori élőképeket jelenítenek meg itten ezek a vidám magyarok.

Mint látják, történelmi jelentőségű eseményeknek nem volt híján a Kasba Hotel, ráadásul itt fürödtünk meg először afrikai utunk során. Mármint András és én. Természetesen nem együtt, hanem külön-külön. Eleinte tettünk egy fogadalmat, hogy lenyomjuk Afrikát fürdés nélkül, de elgyengültünk, megremegett kezünk és megfürödtünk.Újabb nap virradt a harcoktól gyötört Kasba Hotelre. Az ég alja és Catulus-Catilina szeme bíbor lilában játszott. A mai etap rövid, egy köves szakasz után a tengerparti homokon át Sidi Ifnibe, az óceán-parti halászfaluba vezetett. Emlékeztek? Irodalomórán tanultuk az úgynevezett meseszámokat: három szegény legény, hét törpe, tizenkét fejű sárkány. A mi meseszámunk a húszas. Kereken ennyit mentünk, amikor Andris elsőkerék hajtású (is) motorjának hátsó kerekből kiesett a baloldali féltengely. Igen, féltengely! Mert az agyba épített hidromotor miatt ebben az van. És ott álltunk a sivatag közepén – na, jó, a szélén - egy féltengelykiesett motorral. Visszatettük, 500 m múlva ismét kiesett. Fejenként egy liter víz, élelem semmi. A kép távolodik, a két motor és a két, pórul járt motoros már csak kis pontnak látszik a végtelen sivatagban. Úristen, mi lesz velünk?
Vissza a Budapest-Bamako - Flúgos futam bloghoz >>




2 komment
Értékeld!

Kommentek

Hozzászólást csak regisztrált és belépett látogatók írhatnak. Regisztrálni itt tudsz.

hangszoro

2010-02-01 22:08:24

Aranyapám! Tele vagytok kalanddal, mint banánfa majommal! Nem lehet, hogy a tesztoszteron titánnak a féltengelyt sikerült meg(el) b@sznia?
Látod ezért jó, hogy őshonos állatot választottál magadnak! Nem makacskodik, hajigál féltengelyeket, megy. Jó, néha megáll, ha belefojtod a szuszt, de ha nem, akkor megy.

Attys

2010-02-01 11:18:48

Üdv MJ!

aztaaaaaaa na most nem irígykedek, nagyon nem.
nem véletlen favorizálom az egyszerű technológiát.
emlékeztek? elég volt egy darab drót és egy cipőfűző a trabant vagy MZ megjavításához.
mihez kezdtek azzal a féltengellyel?!
remélhetőleg kiderül mi lett veletek.
defekt mentes napot. :oD