hirdetés
 
 

Miért áll meg néha a DoktoR Zebra?

Közeledünk a célhoz.2010-01-29 10:22:10

Bookmark and Share

Ha kicsi szétszórt vagyok, kérem, tudjátok be a… a… mondjuk a fáradtságnak, meg a személyiségemnek. Minek utána nem mindig volt időm és/vagy energiám megírni, hogy mi is történt a ralin, jó adag lemaradásban vagyok.


Ha jól sejtem, utoljára a Le Roy Bedouin kempingről írtam. Amit a belga alkoholista (vagy gyógyult alkoholista) házaspár üzemeltet. Talán azt is írtam, hogy innen egy nem túl hosszú út vezetett le az óceánpartra homokos, tevefüves, köves terepen. Ami csak azért problémás, mert így nem tud az ember megfelelő guminyomást állítani. Ha homokra állítom, pontosabban eresztem le, akkor a köves szakasz majd jól kicsípi a belsőt. Ha köves szakaszra keményítem, akkor meg össze-vissza megy az eleje. Érdekes, hátul nincs vele gond, a bamakós Nagy Petitől kapott 50 %-os - mára 25 %-os - Michelin Desert eddig mindenhonnan kijött. Elöl ugyebár Heidenau van, ami eddig a lehető legkellemesebb meglepetést jelentette. iszonyatos ütéseket kapott a köves részeken és még bírja. Homokban ment össze-vissza, de ha 0,8-ra leeresztettem, akkor ott is egész jól ment egyenesen, oldalra meg nem bizonytalankodott.

Mondjuk a DR-Z nem nehéz motor, bár kissé orrnehéz.. Ezt úgy kompenzálom, hogy egy kb, 10 kg-os málhazsákot hordok az ülés mögé kötve, ez tehermentesíti valamelyest az elejét. Ezt meg úgy kompenzálom, hogy a tankon hordok egy kb 5 kg-os fotóstáskát.

Jaaaa… elfelejtettem megírni, hogy megoldódott a spontán leállások rejtélye. Ha mégis megírtam már, akkor sorry, „repetitio est mater studiorum”, vagyis ismétlés a tudás anyja - ahogy a latin mondja. Tehát: a tankon, az Aprilia Tuareg Rali tankon három dolog található. Két légmentesen záródó betöltőnyílás, közöttük legfölül, vagy legelöl, (ahogyan tetszik) pedig egy szuszogó, aminek gumi kivezető csöve van.


Na, a megoldást mégsem árulom el, kíváncsi vagyok, hogy szerintettek miért áll meg néha a DoktoR Zebra a fentiek ismeretében?

Tehát…lementünk a tengerpartra és …. Hűűűű most már rémlik, hogy erről írtam korábban. Szóval a tenger… pardon, óceánparton motoroztunk a még éppen kemény homokon, az apály által felszabadított sávon. Suhanás, rohanás, mámor, madarak ezrei, meg egy valamiféle majdnem kétméteres döglött hal. Nemsokára – amikorra majd beérik ez a történet, erre a döglött halra majd már mint háromméteres cápára fogok hivatkozni.

Valahol Tarfaya magasságában keveredtünk föl az aszfaltra. Itt derült ki, hogy Marton Andris bombabiztosnak hitt mousse belsője- amit eddig vég nélkül irigyeltünk - mégsem bombabiztos. Teljesen kilapult, a végén már semmi tartása nem volt, a külső csak úgy kóválygott a felnin. 50-nel tudott csak menni, így ért be a Nagy Homokdűne tövében lévő táborhelyre, ahol az a bizonyos fantasztikus reggel köszöntött, amit korábban már leírtam.

Tény, hogy a beszámolóim időrendileg nem következetesek. De hát a Ponyvaregény eseményeit sem egy időegyenes mentén láttuk, és hogy tetszett mindenkinek, amikor a végére úgy igazán összeállt a kép. Példaképem tehát Tarantino.

A Nagy Homokdűne tövében először is megvártuk, míg lemegy a nap, hogy Allah ne lássa, mit készülünk tenni. Amikor lement, akkor ittunk egy kis csempészett pálinkát. Nem vagyok nagyon a híve, de jól esett. A magyar géniusz a sivatag közepén, vagy a Nagy Homokdűne tövében sem marad száraz torokkal, hiába a Korán, hiába az iszlám előírás.

Ott derült fény arra, hogy mi okozta az elpusztíthatatlannak ítélt mousse belső pusztulását. Elnézést a tájékozottaktól, de megmagyaráznám, hogy mi is az a mousse. Nem más, mint egy tömör belső gumi, ami így – tömörsége révén -, nem kap defektet. Kivéve persze, ha egy küllő el nem törik, a lehetetlennel dacolva be nem kerül a gumi belsejébe, és ott szanaszét nem gyalázza az elpusztíthatatlan mousse-t. Szóval, ez történt…

Másnap reggel kiderült, hogy offroaddal kezdünk, és valahol a Cap Draa-nál fogunk megszállni. Nekiindultunk a terepszakasznak. Öten. Marton Andris állandó jellegű tettestársam, szellemi atyám és mentorom KTM EXC 530-ből 570-essel (two wheels drive), Huszl Balázs BMW F650 GS Dakarral – aminek mégsem tört el a segédváza, korábban tévesen írtam le motorjának hibáját, mindössze egy tartócsavar tört el - , Kun Árpád, KTM 640 Adventurrel, és Céé, KTM 950 Adventurrel. Ja, és én. Már megint a homok-kő egyveleggel kezdtünk. Húsz km megtétele után Céé-nek hátsó kerék defektje lett. Nem hagytuk ott, ha már együtt indultunk - egy órás szerelés. Egyikünk sem profi gumiszerelésben. Addigra kiderült, hogy a késői indulással már nem érünk ki idejében az offroad szakaszról. Kérem a bősz bírálókat, faszfejezőket és a kárörvendőket, hogy vegyék figyelembe: amatőrök vagyunk, és ezért ne pofozzanak meg minket. Nem akartunk mi senkit sem bántani ezzel.

Hogy mi történt ezután, azt aljas módon a folytatásból megtudják Kedves Olvasók. Itt egy sör, majd egy mosópor reklám következik…

És a kérdés ismét: miért áll meg néha a DoktoR Zebra?

Vissza a Budapest-Bamako - Flúgos futam bloghoz >>




6 komment
Értékeld!

Kommentek

Hozzászólást csak regisztrált és belépett látogatók írhatnak. Regisztrálni itt tudsz.

motorturkasz

2010-01-30 11:21:59

Heil!
Tudom,hogy eddig nem szóltam bele,ettől függetlenül azért izgatottan vártam/várom a beszámolókat a kalandról,de ez a motorbetegség magáért beszél.A zebra csíkok okozzák a bajt.Amikor kállasz a nyeregből,megzavarod a motor fengsuiját és ettől a kartergáz bever az indexrelébe.
Vagy tényleg el kéne vezetned azt a rohadt szuszogó csövet,hogy ne fojtsd meg a tankot.Ja...Azért nem kis teljesítmény ilyen utakon javarészt ülve haladni,szóval minden elismerésem.
Sok szerencsét és kitartást a hátralévő úton!

Attys

2010-01-29 15:45:37

üdv MJ!
egyértelmű a válasz.
mikor kiálltál a nyeregből, előre toltad a comboddal a fotós tatyót, az meg elnyomta a gumi csövet.a lényeget meg a srácok már leírták. ;o)
defekt mentes napot

FeR1

2010-01-29 14:19:47

Hát, jó kérdés, biztos nem kap levegőt a tank. De úgy sem ez lesz a megoldás Annak meg örülök, hogy a BMw igazából nem is olyan rossz Jó, hogy ilyen fárasztó napok után is sikerül ennyire szellemes, derűs posztot írni. A reklámnál én is odébb kapcsolok, jövök, ha újra műsor van

rgary

2010-01-29 12:36:03

"Felállni nem tudok, ugyanis valami rejtélyes hiba folytán akkor leáll a DoktoR Zebra. Nézegetem, de nem jövök rá a hiba okára jó ideig." Ezek szerint amikor kiálltál a nyeregből elzáródott ez a légvezeték és emiatt egy idő után leállt a gép? Én nem értek hozzá csak találgatok... Viszont az aljas módon elkövetett folytatást nagyon várom! Sört ritkán iszom, reklámokat pedig nem nézek!

hangszoro

2010-01-29 11:24:53

Majd adok én Neked sört, meg mosóport! Pont mire magával ragad az olvasás öröme....erre fel mosópor. Freazernek meg igaza van, Valószínűleg azért állt meg a Doktorló, mert nem ment be elég levegő a tankba, s vákuum lett benne, az meg tudvalevőleg rontja az ejtőtankos rendszerű tüzelőanyag utánpótlásának lelehetőségét.
Ha eltaláltuk, a dicséretet , ha nem, a megoldást köszönjük! További kellemes doktorlovazást a reklámok között :-)

freazer

2010-01-29 10:39:48

szerintem azért ált meg mert nem kapott levegöt a tank, ennek folytán nem folyt ki aminek kikelet volna folyni