hirdetés
 
 

Még két nap a Bamako rajtjáig

Most akkor van motorom, vagy nincsen?2010-01-13 18:41:37

Bamako 2010  

Bookmark and Share

Lassan úgy érzem, az ellenségemnek sem kívánom ezt az állapotot.


A finisébe érkezett a felkészülés. Elegem van belőle, fáradt vagyok és kedvetlen. Ismerőseim, munkatársaim azt mondják, nincs ebben semmi különös, eddig minden évben így indultam el. Mármint úgy, hogy elegem van belőle, nem megyek sehová, stb. Nagyon örülök, hogy ezt mondják, mert ez azt jelenti, hogy nem ma vagyok átlagon aluli állapotban, hanem ilyenkor mindig.

Nagyon tetszett a D(okto)R-Z(ebra)!!! Mármint FeR1 ötlete és szócsavarja! :-)

Doktor Zebra jelentem készen áll! Szép zebracsíkos, mint egy zebra.

Ilyen volt...





... és ilyen lett






Mike Tamással összeszereltük. Először rákötöttem az akkumulátorra még két fogyasztót (egy fűthető mellényt, és a GPS-t). Fűthető mellényezni, világítani, fékezni, egyszerre két irányba indexelni, na meg még gps-ezni egyszerre csak nagyon csínján szabad, mert sokat vesznek fel így együtt. Ráadásul van még egy kiállás is, ahová szivargyújtó aljzatot lehet majd csatlakoztatni. Na, azt már tényleg csak egyedül szabad használni. Ez azért így együtt nem a DR-Zebra generátorára van kitalálva.
Volt problémám is, de már elmúlt. Összevissza ment az alapjárat, mintha falsot szívott volna, meg visszadurrogott, mintha szegényet kapna. Le kellett ereszteni az úszóházat, amiben Nádor Pisti szerint víz lehetett, meg visszaállítani az előzőleg feltekert és úgy hagyott alapjáratot. És láss csodát, eddig minden rendben.

Pár napja, talán egy hete is, hogy nem motoroztam, most egészen jól esett ez a kis menet a szerkesztőségig, meg körülötte. Kicsit talán szegényes próbaút, de legalább nem koptatom el a motort. :-)
Annyi időm sincs, hogy kipróbáljam, mennyire is elég az a húsz liternyi benzin. Kiszámítan persze ki tudnám, amit nem tudok, az az, hogy kijön-e mind a tankból. Gyanús, hogy alacsonyabban van a csap, mint a karbi beömlője. Nádor Pisti azt állítja, ki fog jönni mind, mert kimérték, és nincsen alacsonyabban. Úgy legyen!

Tegnap megjött Ámerikából a Thuraya 2510, műhódas. Egy testes túra pótakkumulátorral. Viszont levámolták, amire nem számítottam: 35 000 Ft extra költség. A fene enné meg! 200 Ft/perc, ha Thurayát hívok, 300 Ft/perc ha más idegen telefont. Ha más rendszerű műhódast, pl. Iridium, akkor az vagy 7 dollár/perc. Adja a sors, hogy ne legyen rá szükség, úgy hozzam haza, hogy elő se kelljen venni.

A következő weblapról állítólag ingyenesen lehet rá sms-t küldeni: https://sms.thuraya.com

Nem http, hanem https!!!!!!

A számomat később felteszem, de most nem tudom. Nem feltenni nem tudom, hanem a számomat nem tudom. Mára ez van. Minden napra van mit elfelejtenem, nem tudnom, eltévesztenem. Így autotréningezem magam, hogy ne essek abba a hibába, hogy tökéletesnek gondolom magamat.

Végezetül: a motor kapott egy kis fedélzeti kamerát a www.myactioncam.hu-tól. Lehet kormányra szerelni, meg lehet sisakra. A honlapon meg lehet nézni, hogy milyen, meg majd én is teszek fel képet, illetve majdan videot is. A típusa: Contour HD. Mikro SD-e rögzít, egy feltöltéssel kb. 2 órányi időtartamot.

Holnap még be kell vallanom a blog olvasóinak két dolgot, írni keveset a fizikai felkészülésről (ezt ígértem is) meg arról, hogy mennyi poggyászt viszek.

Vissza a Budapest-Bamako - Flúgos futam bloghoz >>




24 komment
Értékeld!

Kommentek

Hozzászólást csak regisztrált és belépett látogatók írhatnak. Regisztrálni itt tudsz.

Fazervin

2010-01-15 23:47:41

A magyar katonákat nem azért említetem, hogy ki MIÉRT megy oda. Arra szerettem volna kilyukadni, hogy tudod, mit vállalsz, és azért mit kapsz cserébe. A katona az itthoni fizetése többszörösét, a Bamakós Európában át nem élhető élményeket- gondolom én.
A "biztonságos kaland" viszont számomra kicsit nehezen értelmezhető fogalom.

hangszoro

2010-01-15 14:59:10

Sziasztok! Hűha! Jó sok téma felvetődött! Szerintem a "blogolás"-nál egyszerűbb lenne, ha mindig az aktuális bejegyzéseknél történne a hozzászólás, válasz, vagy mifene. Mert különben mindig vissza kell olvasni (nem ez a gond!) és lehet hogy ugyanarról a témáról (napról, eseményről) több helyen is írnod kell. Hangsúlyozom: szerintem.
A motor festése tényleg egyedi, de hála a kereskedelmi csatornáknak, egy kicsit győzikés is. A tank meg szerintem jobban is néz ki rajta, mint a gyári!
A veszély szerintem nem valós(könnyű nekem a biztonságos meleg szobából relativitás elméleteket gyártani!), de mindenesetre óvatosságra int. Így viszont már tényleg nem az az "íze", mint anélkül. (Még egy bölcsesség!)
Mindenesetre sok sikert, kitartást, meg élményt Neked, nekünk meg frissülő blogot, hamár így rászoktunk. .. :-) Gondolom nem nagy baj, ha most nem a szokásos kéz és lábtörést kívánom. . . . Á, megvan! Egy kalappal!

figgol

2010-01-15 10:00:05

Hát én valószínűleg változtatnék az útvonalon, és azokban az országokban ahol biztonságot ígérnek az ország vezetői ott vinném inkább a versenyt egy kacskaringósabb, hosszabb úton! Nagyon nehéz lehet a döntés, de ennek az egésznek az a lényege szerintem, hogy egy különleges, de megfelelően ellenőrzőtt, így biztonságos kalandot és versenylehetőséget nyújtson a résztvevőknek szép, távoli tályakon! Így sem könnyű a terep, elég azzal megküzdeni szerintem, nem még minden bucka és fa mögött azt lesni, hogy nem-e bújik meg ott egy csapat vagy nem-e üldöz valaki......
A magyar katonák és a Bamakosok meg szerintem nem összehasonlíthatók, a katonák pont azért mennek oda békefenntarónak mert háborús helyzet van, de a Bamako nem azért megy Afrikába, hogy a terroristákkal hadakozzon....

Fazervin

2010-01-15 09:07:51

Ha én szerveztem volna?
Szerintem nagyon-nagyon alaposan utánajárnék, hogy valós-e a fenyegetés, és ha igen, akkor mekkora mértékben. Ha valós, estleg megpróbálnék egyezkedni az illető ország illetékeseivel, hogy nem-e biztosítanák pár száz katonával az útvonalat. A villám Géza mesélt a verseny kialakulásáról pár éve, mondta, hogy valamelyik országnak az egyetlen repülőgépe zuhant le. Nem tudom, mi változott azóta, de egy-két helikopter meg pár- száz katona tudna biztosítani egy egy napi szakaszt. Szegény vidékről van szó, és a Bamakó vége ugyis átcsap jótékonykodásba, talán lehetne alkudni.
Cinikus, de: ahogy a háborús övezetbe induló magyar katonák is önként mennek a tűzvonalba, úgy az alapos tájékoztatás után a bamakósok is maguk dönthetnének, indulnak-e.
A kilencvenes évek első fele jutott eszembe, pontosabban 93.-94. Akkortályt nagyon sokan tartottak hülyének minket, de mi vállalva az esetleges veszélyt, mentünk az Isztriára nyaralni. Semmi bajunk nem lett. Mondjuk az épített utakról még vizelni se mentünk le... Volt, hogy öt kilóméterenként határátkelőbe botlottunk a hegyek között, de pár ilyen határátkelés után már meg sem állítottak minket.

Kobra111

2010-01-15 00:11:50

erre a kérdésedre válaszoltam már előre a legfrissebb blogolásodnál (vagy hogy kell ezt mondani.... )

jmezo

2010-01-14 23:19:53

Szia Figgol!
Köszönöm a jókíívánságokat! Sajnos van rá esély, hogy - legalábbis idénre - tönkre tegyék...

Tényleg, egy körkérdés: ha ti szerveztétek volna, el mernétek indítani a sokszáz embert az eredeti terv szerint? Hűűűű, szerintem piszok nehéz lehet dönteni.

jmezo

2010-01-14 23:17:24

Szia Fer1

A Műjég mellett volt a gépátvétel. A D(okto)R Z(ebrára) meg azt mondták, hogy nagyjából jó helyen járok itt a Városligetben, de az Állatkert a másik oldalon van.
Átfagytál??? Motorral voltál?

jmezo

2010-01-14 23:13:11

Szia GPeter2!

Megeszi a fen ezt az egészet! Az a legnagyobb baj, hogy akárhogyan is történik majd, már nem ugyanaz lesz a hangulata. Mindenkiben, még a legnagyobb szájúakban is benne lesz a félsz a lelkük mélyén. Vagy nem is annyira a mélyén.
Most már két dologért izgulhatok: hogy legyen miről beszámolni a Motorrevü Klubon - már ha arra gondoltál. A másik, hogy ha lesz miről, akkor tudjak is.
Azért kicsit nyomasztó ez a "valakinek vagy blogja van, vagy élete". Nem szeretném, ha megenne.

figgol

2010-01-14 19:17:17

Kedves János!

A mai hírek után mégegyszer és még biztonságosabb utat kívánok az egész mezőnynek, vigyázzatok egymásra is, remélhetőleg a sivatagi kalózok nem fognak tönkretenni fenyegetéseikkel a Dakar után mégegy nagyszerű és Afrikának is sokat jelentő eseményt/megmozdulást!

FeR1

2010-01-14 18:35:54

Előbb jöttem el a műjég mellett. Ott volt a gépátvétel? Sajnos nem volt időm megállni, bekukkantani, meg minél előbb haza akrtam érni, mert eléggé átfagytam. Szép kis forgalom van...
Most olvastam milyen fenyegetettség van és, hogy DR-Zebra sikeresen vizsgázott a gépátvátelen. Jó készülődést! Aztán legyen ám egy kis pálinka is csomgolva végszükség esetén, mint a Sulyiéknak!

gpeter2

2010-01-14 09:31:03

Kedves János,

mire véget ér az út jó eséllyel az leszel. De vigyázz, tudod van az a mondás, hogy valakinek blogja van, valakinek meg élete.
Remek lehetőség ez a klubos dolog, izgatottan várom beszámolóidat.
Na hagylak koncentrálni, még egyszer sok sikert.

Üdv

jmezo

2010-01-14 09:06:03

Figgol!
Nagyon köszönöm a kívánságot, legyen igazad! Igyekszem híven átadni majd a történéseket.

jmezo

2010-01-14 09:04:39

Gpeter!

Nem vagyok vérbeli blogger, ez az első, amit írok. De írom:-)
A terv az út alatt: állítólag minden nap a táborban használhatom az RTL Klub vagy a rendezőség műhódas kütyüjét, amivel hazaküldhetem a napi jelentést pár kép kíséretében. Korábban arról volt szó, hogy egy kis videoanyagot is, de ez mára úgy tűnik, elmúlt. Az európai ráutazás alatt ez nem biztos, de igyekszem, igazából az első marokkói nap utántól lesz érdekesebb, azt hiszem.

jmezo

2010-01-14 09:01:49

Szép reggelt,
amire szükségünk is lenne. Olyan sötét vana szobámban az ablak előtt, hogy fejlámpával kell közlekednem. Stílusosan. Két nappal a arjat előtt az ember már ne a nagylámpánál pakoljon, nem? :-)

Fazervin!
A DR-Z-ebrán a festésen kívül annyi változott, hogy kapott egy Aprilia Tuareg Rally tankot a hozzá való üléssel együtt, egy erősebb Renthal kormányt, alu erősítésű kézvédőket. Az út elejére Heidenau K60 gumi van fönt, mert az olcsó és úgyis sokat megy akkor még aszfalton. Valahol Mauritániában, esetleg Nyugat-Szaharában hátra megy egy félig elhasznált Michelin Desert 140 széles (ebből van kettő) előre meg Heidenau K79, mert a mintázata ennek a leghasonlóbb a Desertéhez, amiben nagyon hiszek. Tudod, szegény ember vízzel főz. Persze jobb lett volna egy vadonat új Desert-páros, de hát ez van...

Fazervin

2010-01-14 08:45:12

A festésen kívül mi változott még a Dokin?

gpeter2

2010-01-14 00:52:30

János,
egy ízig vérig blogger mindenre válaszol. kivéve ha nem akar, vagy nem veszi észre. Így akár fel is mentheted önmagad. Viszont azt mindenki elvárja tőled, hogy menet közben legalább egyszer írj egy posztot és fel is töltsd.
Üdv
Sok sikert
P

figgol

2010-01-13 23:46:56

Valóban nagyon szép és egyedi lett a a Doktor Zebra!

Sikeres és biztonságos kalandozást kívánok és persze széles utat !!(ez utóbbival asszem nem lesz gond arrafelé!)

jmezo

2010-01-13 22:42:17

Rutintalan bloggoló lévén most válaszoltam pár korábbi megjegyzésre, amelyet a korábbi bejegyzéseimnél tettetek. Pl. A "Már csak nyolc nap" címűnél, stb. Ezt hogy szokták? Mindig csak a legújabb témákhoz érkezett megjegyzésekre szokás válaszolni? A blog olvasók szoktak vissza olvasni is? Tényleg nem tudom. Holnap megkérdem a szakikat is erről.

Na, megyek forgolódni az ágyamba, meg izgulni, hogy's mint lesz ez az egész már megint.
Reggeltől már aludni is tudnék általában...

FeR1

2010-01-13 21:17:52

Tesztmotorral? Mondjuk a 125-ös Qlink -kel?

freazer

2010-01-13 20:36:56

Remélem zebra csődörrel nem futsz össze, nehogy kedvet kapjon hozzá
Azt gondoltam idén is teszt motorral indulsz neki

Kobra111

2010-01-13 20:11:18

Nagyon szép lett! Tényleg jó választás ez a tank! Teljesen átformálta az egész motort. Szép munka. Az árát már meg se kérdezem (airbrash)....
Valóban tartozol egy két beszámolóval ,de ezt most mindenki megbocsájtja! Készülgessél csak!
Engem itthon megesz az unalom ,te meg egész nap pörögsz mint egy búgócsiga... Ez a téridőkontinum aktireguláris diferenciál egyenlete.

Holnap adod át a motorod a városligetbe ,vagy pénteken? Gondolom pénteken a készülés miatt.

jmezo

2010-01-13 19:57:24

Fer1 és Hr.Geiger!

A dicséret Mike Tamást illeti. Hamarosan ő is blogolni fog a Motorrevü weben. Februárban nyílik egy tárlat, amelyben ő és Gulyás Gyuszi szobrász közösen állítanak ki. Ha jól tudom, a címe: Spirit of the Speed. Autós, motoros témák vásznon és szoborban.
Láttam egy képét egy szembejövő deszkapályás oldiról, olyan élethű, hogy félreugrottam előle. Az a kép is kint lesz. Február 20-a körül nyílik.

FeR1

2010-01-13 19:41:35

Áh, nagyon állati lett. Szó szerint. Ezzel a Tuareg tankkal nagyon tekintélyt parancsoló. Aztán reméljük beválik és semmi nem adja fel menet közben. Terep gumi milyen lesz? Sikerült a Michelin Desert-et szerezni?

Hr.Geiger

2010-01-13 19:38:27

Jani!

Ez a motor igen szépre sikeredett !! ( a szép helyett először mást akartam írni, de olvashatják kiskorúak is... ) Mike Tomi érti a szakmát, az már biztos. Szerintem, ahogy közeledik a rajt, úgy érzed, még sok mindent nem végeztél el, de amint elrajtolsz, ez már nem lesz fontos, mert jön az adrenalin!
Azért két pót akkumulátort nem ártana valamelyik autósnál betárazni, hogy biztosan kibírja a gép, ha nem tudsz akksit tölteni, vagy beadja az unalmast. Olvastam, hogy a bekapcsolt markolat fűtés v. akár a GPS is leránthatja...

Biztonságos utat!