hirdetés
 
 

Már csak öt nap az indulásig

Adminisztratív és technikai gépátvétel valamint egyéb borzalmak2010-01-11 11:55:25

Bamako 2010  

Bookmark and Share

A Budapest Bamako - mostantól csak BB-ként említeném - egyre szervezettebbé válik. Hogy mennyire, az majd menet közben derül ki, de a jelek azt mutatják, hogy kezd kiemelkedni az őskáosz állapotából és megy egy szervezett irányba. Első jelei: gépátvétel.


Egész dakarosan hangzik, nem? Olyan... imponáló, amikor az ember beszélget róla. Az ilyesmit közömbös hangon kell mondani, mintha egy ilyen technikai gépátvétel mindig is az ember leghétköznapibb dolgai közé tartozna. Valahogyan így: hogy "a technikai gépátvételen találkoztam XY-nal, és azt mondtam neki, hogy ..." itt egy bennfentes témának kell következnie, de úgy, hogy nehogy már rendkívülinek tűnjön. Nem árt elejteni benne egy-két a saját nagyságunkat jól kiemelő elemet, hogy a múltkor is mekkorát motoroztunk, meg hogy ment a dűnén föl, meg le, és hogy persze mindenkit lealáztunk a... a... a kanyarokban. Nem, ez nem jó, a sivatagban viszonylag ritkán vannak kanyarok... akkor mondjuk a folyóátkelésen. Nem, az sem jó, hát persze, hogy a dűnéken.  A lealázni szó mostanság igen fontos, különösen ha a motorozásról beszélgetünk. Anélkül alig lehet érdekes történetet kitalálni... pardon... elmesélni.
A motoros történetek is olyanok, mint a vadász és horgász sztorik, nem a tényekről kell szólniuk. Bencsik Gábor barátom fogalmazta meg annak idején a legtalálóbban az anekdotamesélés lényegét: nem az a fontos, hogy igaz legyen, hanem az, hogy szórakoztató.
Végül is kit érdekel az unalmas igazság, ha van szórakoztató... füllentés is. Nem?

Azonban az az igazság - már ami engem illet - hogy én bizony izgulok, ha rágondolok, akkor is, ha negyedszer vágok neki. Most abban a fázisban vagyok, amikor több nehézség jut eszembe, mint várható élmény. De ez idővel át szokott alakulni. Az is igaz, azonban, hogy az ember menet közben esetenként nagyon várja a végét. Ez is érdekes, nem? Egy rakás pénzért elmész valahová, miközben szeretnéd, ha már vége lenne. A vége felé pedig - amikor már elkezded magad biztonságban érezni, amikor már egészen hihetőnek tűnik, hogy beérsz, akkor hirtelen rádzuhan, hogy mindjárt befejezed, és ekkor már elkezdenéd elodázni a végét.

Szokás szerint megint jól eltértem a tárgytól, a technikai és adminisztratív gépátvételtől. Akkor azért arról is röviden: csütörtöktől péntekig zajlik a városligeti műjégpálya területén. Egy csomó papírnak rendben kell lennie, aztán pedig a motoron is ellenőriznek majd pár dolgot. A leglényegesebb a, hogy minimum 300 km megtételére elegendő benzint kell magával vinnie az indulónak, meg még tíz litert. Ezen kívül kell még GPS, RTU - z egy nyomkövető, amiről lutólag le lehet tölteni a napközbeni menet paramétereket, mint sebesség, legnagyobb sebesség, km, és az, hogy merre járt pontosan.
Majd folytatom, de itt áll fölötem a kollégám és nyomaszt valami mással. Pedig a felkészülés is nyomaszt.

Vissza a Budapest-Bamako - Flúgos futam bloghoz >>




25 komment
Értékeld!

Kommentek

Hozzászólást csak regisztrált és belépett látogatók írhatnak. Regisztrálni itt tudsz.

hangszoro

2010-01-15 14:43:43

Tudjátok ha én valakit nem szeretek, vagy valamiért nem szimpatikus, akkor még arra sem vesztegetek rá időt és energiát, hogy beszéljek róla, vagy gondoljak rá. Már ugye Palikék szépreményű kisfiáról vagyok bátor beszélni. Más.
Jánosom! A doktorátust szerzett csíkos lovad alaposan meg lesz terhelve! Mind generátorilag, mint rakományilag. Főleg hazafelé! FeR1 -nek követ hozol, nekem homokot, ha meg híre megy adakozó, ill. ajándékozó jókedvednek, valahol egy félreeső helyen venned kell egy szekeret a szuveníroknak. . . . . :-)

FeR1

2010-01-14 18:29:22

Tessék, csak nyugodtan!

jmezo

2010-01-13 19:33:26

FeR1

Remek szójáték a D(okto)R-Z(ebra). Nem baj, ha ellopom, és mindenkinek azt hazudom, hogy én találtam ki?

FeR1

2010-01-13 11:50:59

Milyen jó lesz neked a D(okto)R-Z(ebrán). Ha a zebrán tartózkodó gyalogosnak elsőbbsége van mindig, akkor a zebrán ülő motorosnak is?

jmezo

2010-01-13 09:31:30

Szép napot mindenkinek!

Ma megyek (másodszor) a motoromért Mike Tomihoz. Ha minden igaz, délkörül tudok képet mutatni róla, ha megint nem hagyok itthon valami fontos dolgot, mint tegnap, meg mint mostanában rendszeresen. Szegény Tomina tegnap eléggé be volt gyógyulva a szeme... azt hiszem, egy hétvégényit "túlórázott", hogy kész legyen a dolgaimmal. Na... rohanok zebrát szerelni.

FeR1

2010-01-12 19:47:19

Igen, kb. ezekért nem szeretem én sem, a nagyon arcoskodó emberek nem szimpatikusak. Elég,ha én vagyok arc A mauritán kő tökéletes! Amúgy sztem még a rajtnál megkereslek, nem lesz nehéz megtalálni a zebramintás siakodat

Kobra111

2010-01-12 19:14:00

M Jani!
Nagyon köszi hogy megkérdezted! Akkor kimegyek! Sztem elcsaklizom a menyasszonyom scaráját. ,és berobogok vele. Bkv ra nem igen lehet számítani. ,

Palik beképzelt igazi taj bunkó ember. Nekem azóta nem szimpatikus amióta az F1-t idétlenül,és sokszor nagyon nagy marhaságokat tarkítva vezeti.
Ja, a múltkori Dakar interjúba amit adott úgy rágózott mint egy kérődző szarvasmarha! Azért ha én interjút adok vkinek az a minimum hogy rendbe szedem magam ,és kiköpöm azt a rohadt rágót....
Van több rally-s ismerősöm . Ruboczky Attila ,Szolyka Miki ...stb akik látták már élőben . Ment rallyzni egyszer kétszer hatalmas arccal ,aztán szinte mindenki elverte. Utána kereste a kifogásokat ...
Lényeg a lényeg valóban nagyon magas pozícióban lévő ember, de azért jó lenne tudnia hogy honnan jött......
És a Czollnerről meg jó lenne ha leszállna !
Kobra

Hr.Geiger

2010-01-12 18:59:30

" Mindenkihez: tulajdonképpen miért utáljátok Palik Lászlót? Ez nem valami divathullám? Tényleg őszintén kérdem, érdekel, hogy miért kell utálni őt. :-) "

Az utálat az nem jó kifejezés, részemről nem szimpatikus !

Mégpedig azért, mert akkora arca van, mint az Atacama sivatag a Szaharával együtt!
Ügyes kezű pilóta, aki a Dakaros pofára esés után jobban megtanulta kezelni a technikát, de emiatt nem kéne arcoskodnia...Szalai Balázs és Kiss Sanyi is van olyan szinten - sőt, sokkal magasabbon !! - mint Palik Laci, mégis megmaradtak szerény embernek a médiában és a közvélemény az után ítél, amit lát, hall.
Meg aztán szegény Gyulámat is mindig bántja az F1-es közvetítések alatt, amit én baromira nem díjazok egy magát értelmiséginek tartó, vezető beosztású üzletembertől.
Részemről ezt tudnám felhozni indoknak.

jmezo

2010-01-12 16:49:28

Fer1
Elnézést, hogy nem válaszoltam, természetesen próbálok követ hozni, de csak aolyan kisebb fajta lesz. Szerintem marokkói köve akárkinek lehet, még mali-i - vagy hogy melléknevesítik - is sokmindeninek. Szerintem a mauritaniai kő, az a valami! :-)

jmezo

2010-01-12 16:43:50

Jó napot, sziasztok!

Elnézést, hogy ilyen generál megszólítást alkalmaztam, de rohanok. Tehát válaszok szeretteimnek:
Kobra111-nek - most is beszéltem a rendezőkkel - iiletve csak most, mert tegnap már elfelejtettem újra - és azt mondták, hogy nézőként természetesen ki lehet menni.

FeR1-nek - a Tenerét mi is sajnáljuk, illetve én sajnálom, Katinak magas, Dani meg csak kopott gumikkal ment vele, ő nem szeretett bele annyira. De mindannyian kíváncsiak vagyunk arra, hogy milyen lesz belülről. Webes Szabó Zolinak is tetszett.

Ma elmentem a motorért, Mike Tomi zebrította, szerintem gyönyörű lett. Még össze kellene rakni. Van egy Shoei Hornet sisakom, azt is ugyanolyanra fújta. Ma úgy mentem oda, hogy elhozom mindkettőt, de ott derült ki., hogy nem vittem az ülést, meg a sisak felét. Szóval maradt ott minden. Holnap megmutatom fotón, amint megvan.

Mindenkihez: tulajdonképpen miért utáljátok Palik Lászlót? Ez nem valami divathullám? Tényleg őszintén kérdem, érdekel, hogy miért kell utálni őt. :-)

FeR1

2010-01-12 16:34:47

Ha nem túl nagy kérés, hoznál nekem egy akármekkora követ Maliból, vagy Marokkóból? Csak mert gyűjtöm a köveket minden honnan Van már elég sok helyről, de Ny-Afrikából még nincs. Léccilécci

FeR1

2010-01-12 15:35:01

Rosszmájú vagyok, de remélem kenterbeveri valaki tehetséges, ám kevesebb anyagi háttérrel rendelkező terepes a Palikát.

A Tenerét sajnálom, azthittem fogok vele találkozni vagy itt a rajtnál vagy vmikor máskor
A DR-Z(ebra) hogy áll?

freazer

2010-01-12 12:30:26

kartuláció és minden elismeresés annak aki elindul
kivátel palika lacika

hangszoro

2010-01-12 10:08:07

Nagyon jó lesz, köszönöm előre is!

Kobra111

2010-01-11 23:15:22

Köszi hogy telefonáltál miattam! Ha ki lehet menni megyek!
Amint van egy kis időd írj hogyan készül a motorod! Remélem kész lesz időben, és még kipróbálni is lesz időd.

jmezo

2010-01-11 22:23:13

Hangszóró,

egy kis üvegcse homok a Szaharából megteszi? Insallah!

jmezo

2010-01-11 22:21:40

Szia Hr.Geiger!

Bár valóban nem vagyok első bálozó a Budapest Bamakón, azért sajnos nagyon nagy rutinnal sem rendelkezem. Egy kiskunsági falusi kölyök a falu határában többet motorozott már homokban, mint én az összes nagy afrikai utammal. Én - tetszik nem tetszik (mármint nekem) - csak egy lelkes amatőr sivatagos vagyok. Bőven van mit tanulnom, bár jobb lenne az ellenkezőjét írni.
Még felteszek egy képet a DRZ-ről (festés előtti állapot) és megyek pakolni egy kicsit még.

Jóéjt!

jmezo

2010-01-11 22:14:48

Szép estét Fer1

A matekóráktól a gimiből még mindig verejtékezve ébredek. Nem irigyellek. A Tenerevel kapcsolatban az a helyzet, hogy a Yamahával történt megbeszélés értelmében 2009-ben be kellett volna fejezni a 25 000 km-es tesztet. Az igazat megvallva egy kicsit elkalibráltuk magunkat, nem számoltunk ezzel az igazán téli időjárással, így elrepült a 2009-es év, de csak 22 000 km-ig jutottunk. Most jelenleg a MAMI-ban van, ahol várja, hogy szétszedjék és megmutathassa a belsejét. Egy kis zűr szerintem lesz vele, mert a tavalyi Bamakóra beleszerelt a Skyguard egy nyomkövető-jeladót. Hogy miért pont az airboxba tették, azt nem tudom, de a lehető legrosszabb hely volt. Ráadásul nem tömítették rendesen a tápkábelnek fúrt lyukat, így homok ment a légszűrő "tiszta oldalához" is. Annak lesz nyoma a hengerben.

Jó éjt.

hangszoro

2010-01-11 21:52:46

Akkor nem mondom most el. Mintha fellendülni látszana a blog nem? A népszerűsítésért jár valami? ;-)

jmezo

2010-01-11 21:02:31

SZia Kobra11!

Nem tudom, hogy ki lehet-e menni a gépátvételre, az előbb hívtam miattad az egyik szervezőt, de kinyomott. Szerintem még valami megbeszélésük lehet. Ha visszahív és megtudok valamit, megírom ide.

Jó éjt!

jmezo

2010-01-11 20:58:14

Hangszóró!

Már csak azért a viccért is haza kellene jönni (egyben). :-)

Hr.Geiger

2010-01-11 20:13:36

Csak nyugalom, a hosszú élet ritka !
Ha Nádor Istvánék készítették fel a " Dokit " , akkor műszakilag nem lehet vele probléma, meg Te sem vagy " első bálozó " a BB-n.
A rossz utakon volt alkalmad gyakorolni Pesten is, meg az ország többi kiemelt főútján, a homoki motorozás meg már rutin Neked...
Arra vigyázz, hogy soha ne légy gyorsabb, mint az Őrangyalod !

FeR1

2010-01-11 17:09:36

Hát tényleg egyre nyomasztóbb lehet, együtt érzek veled, nekem épp vizsgaidőszak van, az sem sokkal jobb, főleg, hogy a "felkészülést" elhanyagoltam Amúgy a Tenerével mi a helyzet, azt már visszaadtátok? Pedig számítottam rá, hogy esetleg az olvasói teszten összefutok vele. Ha még nálatok van és lesz is, akkor ezt fülesnek szántam a szerkesztőség felé
Várom már a szombatot, még sajnos egyszer sem volt alkalmam kimenni a rajtra, de most, ha törik, ha szakad ott leszek!

Kobra111

2010-01-11 14:07:40

ÁÁÁ .! Amikor kezdtél volna a lényegre térni vége.. Várom a folytatás! Gépátvételre ki mehetnek nézők is ?

hangszoro

2010-01-11 14:04:09

A helyedben én nem tudnék sem aludni, sem enni az idegességtől! Csak megnyugtatásul közlöm, hogy amilyen terepet a tegnap esti Eurosport összefoglalóban láttam a Dakarról, na olyat nem kívánok neked, hacsak nem viszel magaddal egy gumigyárat. A többiek le és megalázása szerintem klasszikus "volumen" , azaz hangember duma, sok szót nem érdemel. Majd lesz lehetőség bizonyítani. Persze az idő szebbé és jobbá, nagyobbá kovácsolja majd az emlékeket, biztos van horgász ismerősöd Neked is. Az viszont tényleg kaka érzés, hogy kitűzöl magad elé valami nehéz célt, alig várod, hogy befejezd, mikor meg már majdnem megvan, akkor döbbensz rá, hogy mindjárt kész!
A nyomasztó kollégára mifelénk a "szokásjog" érvényes! Szokás őket megverni.......... :-)
Erre van egy viccem is, majd egyszer elmesélem.
Kitartás! Még pár nap és vége, aztán "csak" motorozni kell ! :-)