hirdetés
 
 

Budapest-Bamako 2010

Kilenc nap múlva kezdődik2010-01-06 22:46:27

Budapest-Bamako  

Bookmark and Share

Alig több, mit egy hét múlva indul az 5. Budapest-Bamako


Jó estét, sziasztok!

Ez a bejegyzés először is rövidebb lesz, mint az első volt, másrészt kevésbé lírai. Ez egy informatív bejegyzés lesz.

A 2010-es motor tehát a saját Suzuki DR-Z400S-em lesz. Hogy-hogy nem, úgy alakult, hogy nem lesz az útra alkalmas tesztmotor.

Idén megpróbálom végigverekedni magam a versenyútvonalon, ahhoz viszont könnyű motorra lesz szükségem. Ugyanakkor aránylag nagy hatótávolságúnak is kellene lennie, olyan 300 km-t mindenképpen meg kellene tennie egy tankkal, de szerencsésebb lenne 400 km. A szériagyártásúak közül új típus ilyen nem nagyon van. A KTM 640 Adventure az lenne, de az nem új típus. A BMW R 1200 GS Advenure meg egy monstrum, az nem ide való. Legalábbis nem az én súlyomhoz, erőnlétemhez és tudásomhoz... Annak idején Líbiában láttam, hogy a jó erőben lévő Szabolcs barátom mit összeszenvedett egy 1200-es GS-el. Hozzá kell tennem, nem volt lehetetlen még a dűnemotorozás sem, de az minden volt, csak nem élvezet. Igazi ralimotorja van a Gas Gasnak is, az FSR515 Desert, közel 40 literes tankkal,


meg van ugyebár a KTM 690 Rally Replica is vagy hatmillió forintért, meg újabban már, mint a Dakaron is láthatjuk, van Sherco, de még Aprilia is, de ezek messze-mesze meghaladják a lehetőségeimet, és megint csak... a tudásomat. Mi hát a legegyszerűbb és főleg legolcsóbb megoldás, ha az embernek amúgy van egy DR-Z-je? Hát egy nagy tankkal ellátott DR-Z. A nagy tank egy 125-ös Aprilia Tuareg Rallyról van, ugyanonnan az ülés is. Nem nagy ügy összeépíteni, de annak jónak, pontosnak és strapabírónak kell lennie. Nádor Istvánhoz, a Yamaha egykori szervizvezetőjéhez fordultam segítségért. Le a kalappal előtte, érződik a rali és endurós múlt, iszonyatosan sokat segített és nagyon alapos munkát végzett. A tankot Troják Zolitól vettem, aki valahol a Bakonyban lakik. Aztán kellett volna üzemanyagcsapot is vennem, mert az enyémnek a jobb oldali csapja meg volt repedve. Csapot sem égen, sem pedig a földön nem találtam, találtam viszont a polgárdi bontóban egy komplett tankot két csappal és a szuszogó csavarjával, ami nekem szintén hiányzott.
Ezenkívül lánc és lánckerékcsere, olajcsere, a lengővillacsapágy megzsírozása és egy szimmeringcsere a hátsó kerékcsapágynál. A biztonság kedvéért új akkumulátort is kapott. Az első, vagyis a gyári akksi jó volt vagy három évig, aztán nagyon sokat állt a motor és lemerült, ami furcsa, hogy az új sem bírja a hosszú álldogálást. A legjobb ezért egy új.
A hétvégén elkezdtem nagyjából összepakolni az egyéb poggyászt is. Úgy kalkulálom, hogy két alumíniumdobozt (kb 40x40x30 cm), egy málhazsákot, egy fotóstáskát vinnék, pontosabban vitetnék. Ezenkívül egy pár terepgumit, ami jó lenne, ha Michelin Desert lehetne, de az nem olcsó. Legközelebb részletezem a teljes poggyászt. Hűűűű, most látom, hogy David Casteu-t, a Sherco-s dakarost most rakták be egy helikopterbe. Na megyek nézni a Dakart, hadd stresszeljem magam...  









Vissza a Budapest-Bamako - Flúgos futam bloghoz >>




1 komment
Értékeld!

Kommentek

Hozzászólást csak regisztrált és belépett látogatók írhatnak. Regisztrálni itt tudsz.

hangszoro

2010-01-08 15:05:02

Úgy látom a Troják Zoli az országban mindenkinek szállít! Én kipuff. szelepeket vettem tőle, tök jókat, a gyári ár töredékéért. Ez a FSR515 Desert kifejezetten tetszik nekem!
Jó pakolászást!