hirdetés

Már csak 14 nap az indulásig…..

A „Kalandok a Földközi-tenger körül” motoros emléktúra fejleményei2009-09-04 06:00:00

Bookmark and Share

Legutóbbi jelentkezésünk óta több mint egy hónap telt el, de a feladatok csak tornyosulnak, sok mindent megoldottunk, elrendeztünk de mindig van valami újabb elintéznivaló. A garázsban és a nappaliban egyre nagyobb a kupleráj, a feleségekkel egyre több a szóváltás hogy „Neked már semmi hely sem elég, muszáj mindenhol rendetlenséget csinálnod?” - meg ilyenek. A lelkünkben és a hangulatunkban azonban komoly változások kezdődtek.
Először is állandó izgatottság, felfokozott lelkiállapot jellemzi napjainkat, ahogy az adrenalinszintünk folyamatosan kúszik felfelé szűnni nem akaró idegességet eredményezve. Éberen alszunk, állandóan jár az agyunk és a nap minden percében az expedíció jár a fejünkben. Sokszor öntudatlanul azon gondolkodunk, hogy jól meggondoltuk-e ezt az egészet, itthagyni családot, munkát, belemenni a bizonytalanságba, az ismeretlenbe. Most már a válasz egyszerű. Ebben a stádiumban már nincs más út csak az előre, no meg hajtja az embert a megismerés vágya és a küldetésünknek való megfelelés terhe. Mindez tudjuk, abban a pillanatban megszűnik ahogy a motorok felbőgnek alattunk és kigördülünk a Petőfi Csarnokból. Nem is tudjuk mi jelent nagyobb terhet: Megszervezni, vagy lemotorozni az útvonalat?!
 

Mi is történt velünk július vége óta?

Ha éppen nem dolgoztunk, vagy a túra szervezésével foglalkoztunk, keresztbe-kasul motoroztunk az Alpokban és a Dolomitokban tesztelve a felszerelést és egymást. Próbáltunk összeszokni, kiismerni egymás érzékeny pontjait, hogy később ebből ne legyen probléma.

Elfogadtunk magunknak egy szabályrendszert, mikor kelünk, mikor eszünk, milyen sebességgel közlekedünk általában, milyen látnivalókat nézünk meg mindenképpen, és azt, bármi történjék a küldetésünkről nem feledkezünk meg. Többfajta sátrat teszteltünk, sőt még a dehidratált élelmiszerek viszonylag széles skáláját is megkóstoltuk és a tapasztalatok alapján választottuk ki amit az út alatt fogunk fogyasztani.

Kolbászos rántotta Sulyi módra

Túlzásba nem fogjuk vinni a műkaját, mert nincs értelme több tízkilónyi konzervet cipelni, hiszen élelmiszerhez a boltokban az útvonal teljes hosszában biztonsággal hozzá lehet jutni. A készletünk csak a haváriakészletet foglalja magába, azaz három napra lévő kaját mindig tartalékolunk, illetve arra ügyelünk, hogy ivóvízkészletünk személyenként sohase csökkenjen öt liter alá.

Kempingezés Olaszországban

A legfontosabb azonban az, hogy véglegesítettük az útvonalat és az expedíció ütemtervét, melytől csak igen indokolt esetben fogunk eltérni.

 Adminisztráció

Nagy büszkeséggel mondhatjuk, hogy mára az összes vízum bekerült az útleveleinkbe, kivéve a líbiait melyet egy német utazási irodán keresztül intéztünk és a határon fog fizikai valóságában realizálódni. A szükséges pénzeket átutaltuk, ennél többet már nem tehetünk.

Egyip tomi és Algériai vízumok

A másik, éppen olyan fontos nyomtatvány nemrég került a birtokunkba a Carnet De Passages, amit személyesen a német ADAC Müncheni központjában kellett beszereznünk. Ez komoly érvágás volt mindkettőnknek, hiszen a vámbiztosíték motoronként 3.000,- EUR-ra jött ki, az ügyintézés fejenként 250,- EUR-ba fájt szó szerint. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a letéti összeget visszakapjuk, ha a magyar vámhatóság igazoló pecsétjével együtt (hogy a motorok Magyarországra visszaérkeztek) a nyomtatványcsomagot visszaküldjük. Ha elvész, vagy a csomagoddal együtt ellopják a papírokat a pénzünk is odavész. Nagyon fogunk vigyázni rá ezt megígérjük.

Carnet De Passages

Ami még hasznos dolog, hogy a rendőrségi és katonai ellenőrzőpontokon történő áthaladás idejét lerövidítendő, több tíz fénymásolt papírt viszünk melynek elején francia nyelven szerepelnek az utazó és a motor paraméterei, hátoldalán pedig az útlevél és annak arab fordítása fénymásolatban. Praktikus dolog, két évvel ezelőtt egy francia házaspártól lestem el ezt a technikát Dél-Marokkóban.
Ezen kívül a forgalmik, útlevelek színes másolatait és sok igazolványképet is berakunk a csomagba. Aki már került olyan helyzetbe, hogy a Közel-Keleten vagy Észak-Afrikában egy határátkelőhelyen kellett fénymásolnia, az sohasem felejti el többé ezeket a papírokat berakni az útipoggyászba.

 Poggyász

Mint már fenn említésre került, megkezdtük a cuccolást, egyelőre csak a garázsban és a nappaliban. Már többször átraktuk a kupacot, de még a felezőt sajnos be kell vessük mindketten mert túl nagy a halom. Csak hogy érzékeltessük megmutatjuk csak a térképeket és az útikönyveket amiket vinnünk kell. Pontosabban fogalmazva: célszerű lenne valahogy becsomagolni.

Térképek


Útikönyvek

Apropó csomagolás. Azért egy kis csalás van a dologban. Úgy döntöttünk, hogy a tartalék gumiabroncsokat postán előreküldjük a spanyolországi Almeriába egy kempingbe, mert így az európai és a marokkói szakaszokon legalább nem kell cipelnünk. Közönségesen a Magyar Postával adjuk fel úgynevezett „Európa + csomag” szolgáltatással igaz így garnitúránként ez kb. 16.000,- forintba kerül de megéri. Aki cipelt már több ezer kilométeren keresztül egy első-hátsó abroncsot, az tudja hogy „megéri”. Lényegesen olcsóbb mint a futár és van ideje odaérni. Persze kapcsolat kellett ahol fogadják és érkezésünkig megőrzik a csomagokat. Még a tavalyi túrán szálltam meg itt több napra, sajnos kényszerből.

Postázásra készen

Szponzoráció

Új fejlemények vannak a házunk táján, ugyanis az expedíciónak két fő támogatója van már, az egyik már meglévő a balatonboglári Full-Gas Kft., aki a technikai támogatást és a gumiabroncsokat biztosítja. Nagy örömünkre a megállapodás létrejött a BMW Magyarország Kft-vel is, aki nekünk motorosoknak a teljes ruházatot biztosítja a fejünk búbjától a lábujjunk hegyéig. Egyúttal teljesült egy régi álmunk is (köztudottan GS fanatikusok vagyunk), ugyanis most BMW motorokkal, gyári BMW ruházattal kelünk útra melyek hosszú évek alatt lettek ilyen igénybevételekre kifejlesztve a legkorszerűbb anyagokból és nem utolsó sorban maximális biztonságot garantálva. Nem mindegy, hiszen ez a ruha lesz az otthonunk majd két hónapon keresztül hidegben, melegben, szélben, homokban. A ruhák még nem érkeztek meg, de mindennap imádkozunk értük. Médiaoldalról a sugárzott médiában a Széles Út motoros magazin az új partnerünk, ahol a túra közben és után is láthatóak lesznek tudósítások hol vagyunk, merre járunk.

Felszerelés, technika

Most hétfőn, azaz 2009. szeptember elsején toltuk be őket a műhelybe, ahonnan remélhetőleg pénteken gurulunk ki a felkészített gépekkel. A kilométeróra állása szerint aktuális szervizen kívül az alábbiakat végzik el a motorokon:
Tartalékalkatrészként csak egy-egy hátsó fékbetét garnitúrát viszünk és a homokosabb szakaszokra a szívócsőbe helyezhető előszűrőket, hogy a fő szűrők terhelését csökkentsük.

B. Jani motorja felkészítő szervizen

Sulyi motorja felkészítő szervizen


Gumiabroncs választás

Kétfajta gumiabroncsból használunk el fejenként egy-egy garnitúrát:
Pirelli Scorpion TrailPirelli Scorpion MT 90 S/T

Mivel utunkat gondosan szeretnénk dokumentálni, komoly erőforrásokat mozgósítottunk a fényképezésre és a videók rögzítésére.

Fényképezés

Gépváz: Canon EOS 20D tükörreflexes váz (nem a legújabb modell, de jól bevált félprofi cucc, mely már többször bizonyított)
Objektívek: Canon EF 28-135 mm US ISM és Sigma 10-20 mm EX DC HSM.
Ezek mellett tartalék akku, cirkuláris és lineáris polár szűrők,napellenzők, kábelek lesznek még a csomagban. A jelentős kapacitású CF kártyákon kívül egy 40 GB-os mobil meghajtó is lesz a fotóstáskában.

Fotócucc


Videókamerák

Extrém körülmények között (homok, rezgés, stb.) egy régebbi típusú, de strapabíró modellt viszünk, egy Sony DCR-HC90E típusú miniDV kamerát, amely alkalmas onboard felvételek készítésére is . A motorokon ennek rögzítésére elöl-hátul egy egy pont van kialakítva.
A minőségi felvételek rögzítését egy Canon Legria HF S10 típusú kamera végzi, mely beépített flash memóriára is dolgozik. Mellesleg 8 megapixeles fotók rögzítésére is alkalmas, így a tartalék fényképezőgép szerepét is betölti. Az anyagok tárolására egy 500 Gbyte-os mobil meghajtót is cipelünk. Persze ezekhez is komplett szűrőkészletet viszünk.

Videókamerák

Még egy említésre méltó technikai dolog akad, mégpedig amelynek a segítségével internetszegény környezetben is tudunk híreket és fotókat küldeni magunkról. Ez egy netbook-műholdas telefon combo. Mellesleg a kis laptopot a videók mentéséhez, szerkesztéséhez is tudjuk használni. Jól jön még a cucc a GPS-ek adatainak lementéséhez és trackek illetve útvonalak szerkesztéséhez, feltöltéséhez. Még egy komoly előnye van ennek a felszereltségnek, mégpedig az hogy egy-egy menet közben esetlegesen beeső NASA megrendelést is tudunk teljesíteni, no persze csak ha akarunk. :-)

Műholdas kommunikáció

Indulás

Nem maradt más hátra, csak hogy az indulás időpontját lefixáljuk. Ez 2009. szeptember 18.-a péntek délelőtt 10 óra a Petőfi Csarnok elől, jobban mondva a hátsó teherkapunál. Itt található a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum Repüléstörténeti Kiállítása, ahol az egyetlen működőképes Gerle 13 replika található. A repülősök persze nem innen, hanem a mátyásföldi repülőtérről indultak akkoriban, de az már sajnos nem üzemel. Egy kis segítség a tájékozódáshoz:

Start

Koordináta adatok: N47 30 53.4, E19 05 17.0
Akik érdeklődnek az expedíció és a Repüléstörténeti Kiállítás iránt azokat szeretettel várjuk, igaz se kaja se pia nem lesz, de egy kis biztatás jól fog jönni. Valószínűleg már csak az útról jelentkezünk az európai szakasz végén, várhatóan szeptember 22. környékén remélhetőleg valahonnan innen:

Gibraltár

Kép és szöveg: kalandmotoros.hu








Vissza a Kalandok A Földközi-Tenger Körül bloghoz >>




0 komment
Értékeld!

Kommentek

Hozzászólást csak regisztrált és belépett látogatók írhatnak. Regisztrálni itt tudsz.