hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

Ezerarcú Toscana

Ezerarcú  Toscana

A Pannónia-Ringen található Ducati szalonhoz folyamatosan érkeznek a túrázni vágyó motorosok. Hiszen ezen a napon indulunk a Ducati Club Magyarország szervezésével a Ducati és Moto Morini gyárlátogatásra Bolognába. A kilométerek lassan fogynak, mert sok benzinkútnál kell megállni, mire mindenkinek a motorjára felkerül az osztrák pályamatrica. Már szürkületben érjük el a karintiai Hermagor települést, ahol szállással és hangulatos vacsorával vár bennünket a Cube Hotel Hermagor. A szállodáról tudni kell, hogy az extrém sportok és sportolók szállásadója. A háromszintes épületben nincs lépcsô, csak lift és egy széles, betonból készült rámpa, mely összeköti az emeleteket. A rámpán a fordulók elôtt biciklik féknyomai láthatók. Sôt a legnagyobb megdöbbenésemre a motorokat is be lehet hozni az épületbe. Aki él a lehetôséggel, az a recepció, vagy a szobája elôtt hagyhatja kedvencét.

A második rövidebb megállónk a Plöken-hágó az osztrák-olasz határon. Hajtűkanyarokkal teletűzdelt utunkat immár olasz területen folytatjuk. Lélegzetelállító hegyek között motorozva érünk a Dolomitok ,,fôvárosába’’ Cortina d’ Ampezzóba. Feltámad a szél, és nyári vihar kerekedik zivatarral. A környezô hegyek elmosódnak, az esô miatt az étterem falain belül keresünk menedéket. A vihar elmúltával esôruháinkba bújunk, majd Tolmezzo és a Nassfeld-hágó érintésével térünk vissza Hermagorba. Vacsorára helyi specialitásokat eszünk. Bôven az  éjszakába nyúlik a beszélgetés a nap élményeirôl.

Ezerarcú  Toscana

A harmadik nap reggel elbúcsúzunk Karintiától, indulunk Bolognába. Visszamotorozunk Arnoldsteinig és ráhajtunk a Klagenfurt-Udine autópályára. A tempó elég nagy, a forgalom kicsi. Alagútba be, alagútból ki, semmi unalom és semmi izgalom. Az unalom Udine után kezdôdik, mikor is megérkezünk a végeláthatatlan sík területre, a Pó-síkságra. Az izgalom pedig Velencénél, a nagy forgalom és a gyülekezô viharfelhôk miatt. A sietség végett a Bolognát jelzô lehajtón "túlfutunk", így vissza kell curikkolnunk. Az esô rákezd, én pedig úgy döntök, hogy egy felüljáró hídja alatt a leállósávon esôruhát veszek. A többiek már "hetedhét határon" túl járnak. A maradék 120 km-t magamra hagyva teszem meg, és találok rá a "vörös birodalom" fellegvárára, a bolognai Ducati gyárra. A gyártósorok között kamerázni és fényképezni nem szabad, a versenyrészlegre pedig bemenni is tilos! Az egészért kárpótol, hogy testközelbôl látjuk a világ egyik igazán exkluzív motorjának összeszerelését. A gyárlátogatást követôen a Ducati múzeumba sétálunk át, amely az elmúlt évtizedek dicsôségét mutatja be sok serleggel és világbajnok motorral.

Ezerarcú  Toscana

Dombvidék öleli körbe Firenzét 

A Ducatitól a Moto Morini gyárhoz motorozunk. A Morini gyárban ugyanaz zajlik, mint a Ducatinál. Persze minden sokkal kisebb, a hangulat pedig családiasabb, fényképezni is szabad. Igaz a gyártósorok péntek délután lévén már leálltak, de az összeszerelô csarnokban még egy-két embert megcsodálhatunk motorépítés közben. A gyárlátogatás végeztével a gyár vezetôi sütivel és hímzett Morini sapkával kedveskednek, és köszönik meg nekünk, "zarándokoknak" a látogatást.

Ezerarcú  ToscanaA holnapi napon már mindenki maga dönti el, hová és merre indul. A negyedik napon a csapat szétszéled. A mikrobuszból én is  magamhoz veszem kempingfelszerelésem, búcsút intek társaimnak, hiszen az elkövetkezendô egy hetet Toscanában töltöm. Az én kalandtúrám még csak most veszi kezdetét. Forliból hamar kijutok, mert egy rendôrlámpánál olasz motoros mellé szegôdöm. Firenze hallatán int, gyere, komám utánam, én is arra igyekszem. Rendben van, az olasz elöl, én mögötte. A dombok közben hegyekké nônek, ez már az Appenninnek. Saját tempómban egyre jobban élvezem a kanyargós út adta gyönyörű tájat. Az olasz már csak a hosszabb egyenesekben tűnik fel elôttem, a tükröt figyeli, megvagyok-e még. Köszi szépen, megvagyok, haladjál csak, pajtás. A hágón utoljára látom idegenvezetômet, intünk egymásnak, ô leparkol, én tovább robogok immár Toscana tartományban. A szerpentinen leereszkedve kiszélesedik a táj, megérkeztem Firenzébe. A város bevezetô szakaszán magyarokkal beszélek, akik a Michelangelo kempinget ajánlják, ami közel van a belvároshoz, és az ára is megfizethetô. Szigorúan a Piazzale Michelangelo táblát kövesd, az majd odavezet a kempinghez. Gyorsan elérem hatéjszakás tartózkodásom színhelyét. Sátorállítás az olajfák alatt majd a kemping feltérképezése következik. A parkból rálátni a városra. Ennél is szebb panoráma tárul elém Firenze leghíresebb teraszáról, a  Piazzale Michelangeloról. Az Arno folyó két partján, a lankás olajfaligetek és szôlôskertek övezte Firenze elsô pillantásra lenyűgözi az utazót. Ez a város a reneszánsz bölcsôje, Michelangelo és a Mediciek otthona. A téren emlékmű áll, hatalmas Dávid szoborral.

A cikk folytatódik, kérjük lapozz!
 
1 | 2

Az ötödik napon vasárnap San Marino meghódítására indulok, és nem mellesleg ma játsszák a világbajnoki döntôt futballban az olaszok. Gyér forgalom mellett kisebb-nagyobb településeken és nagy hágókon motorozok át. Az út olyan, mint a hullámvasút, és úgy kanyarog, akár a kígyó. Az idô csodálatos, a táj elbűvölô, mindenfelé szétszórtan a mediterrán házak, tornyok, műemlékek. Közel 150 km-es út után érkezek meg San Marino Köztársaság azonos nevű fôvárosába, amely a 750 m magas Titán-hegy homokkô ormain és gerincén fekszik. Elôször a városfalat és a három, csodálatos, égbe emelkedô bástyát járom be. Innen ragyogó kilátás nyílik messze tájakra. A városfalon belül középkori utcákon, tereken barangolok, melyeket házak, paloták, templomok szegélyeznek. A városállamban megtett minden egyes méter egy régi, fennkölt, lenyűgözô világot idéz meg. A középkori hangulat után a motort Firenze irányába terelem. A falvak és városok utcáin festett arcú fiatalok hangolnak a meccsre. Este a kempingbe behallatszik a Michelangelo téren összegyűltek hangos ovációja, hiszen javában tart a döntô. A téren  hatalmas tömeg figyeli óriás kivetítôn az eseményeket. Az utolsó tizenegyeshez készülôdik az olasz játékos, sokan egymásba kapaszkodnak, többen oda sem mernek nézni, és az égiekhez fohászkodnak. A labda a kapuba vágódik, Olaszország világbajnok! Ebben a pillanatban "elszabadul a pokol", úgy hiszem nem csak itt, hanem egész Olaszországban, megkezdôdik a fiesta. A teret átszelô széles úton a boldogságtól ittas emberek motorjaikkal, autóikkal, s bár egymástól nem tudnak haladni, de most nem számít, mindenki haver és mindenki happy.

Ezerarcú  Toscana

A sienai dóm 

A hatodik napon Firenze műemlékeivel ismerkedem. Legurulok motorral a városba, és az Arno partján parkolok le. Átsétálok a Ponte Vecchión, a hídon, amelyen házak állnak. A középkorban hentesek laktak itt. A városlakók megunták, hogy a hentesek húst dobálnak a folyóba, így a helyükre ékszerkereskedôk költöztek, akik a mai napig itt árulják ékszereiket. A híd sétálóút, a középen lévô kis nyitott térrôl kilátás nyílik a folyóra. A világhírű műkincseirôl nevezetes Uffizi palotát érintve térré szélesedik a sétálóutca. A Piazza Signorán, Itália egyik legcsodálatosabb terén szobrok sorakoznak, körülöttük hatalmas épületek, melyek szabadtéri múzeumi jelleget kölcsönöznek a térnek. Itt van mindjárt a Palazzo Vecchio. Építészeti szempontból is kiemelkedô jelentôséggel bír, és látványa meghatározza környezetét. Tovább sétálok a dómig. A Piazza della Signoria és a dóm közötti sávban hamisítatlan középkori hangulat uralkodik. A firenzei dóm a keresztény világ negyedik legnagyobb temploma. A délutánt a Pitti palota mögött elterülô hatalmas Boboli-kert árnyas fái alatt töltöm. A különbözô növényfajták tarka szövevényében, sövények, ösvények, sétányok tagolta területen elszórtan szobrokra, ízléses építményekre, vízesésekre és egyéb látványosságokra bukkanhatunk.

Ezerarcú  Toscana

A XIX.sz-ban épített Ponte Vecchio

A hetedik nap Elba szigetére indulok, és reménykedem abban, hogy az indulás napján is lehet jegyet váltani a kompra. Piombino kikötôjébôl indul a komp a szigetre.
A fedélzetre sietek, közben elindul a tekintélyt parancsoló tengerjáró. Alighogy kihajózunk, feltűnik Elba szigete és távolodik az "olasz csizma". Majd kibújok a bôrömbôl, hiszen ekkora hajón most utazok elôször. A meleg, napos idôben a hajóút hamar eltelt, már Portoferraio középkori erôdje elôtt hajózunk. Megérkeztünk Napoleon száműzetésének szigetére. Az utam elsô része a sziget belsô területein halad, majd a tengerparton kanyarog. Üdülôfalvakon áthaladva megkerülöm a sziget nyugati oldalát, ami a sziget legszebb útja. Végig sziklafalak oldalában motorozok, 50-100 m-re a Földközi-tenger felett. A sziget belsején átrobogva érek vissza a kikötôbe, ahol már vár a hajóm. Sajnos, Napoleon fogságának helyét nem tudtam megtekinteni.

Ezerarcú  Toscana

Elba szigete, ahonnan tágas panoráma nyílik

 

A nyolcadik napon komótosan reggelizek a kemping éttermének teraszán. Ráérek, hiszen a tegnapihoz képest jóval rövidebb, de újra gyönyörű útra indulok. Lankás vidéken motorozva érek a középkori jellegét máig megôrzô Lucca városába. Lucca kiemelkedô látványossága  az óvárost körülvevô 4 km hosszú fal, amely soha nem szolgált háborús célokat.  A városfal szerkezetét az égetett vörös téglából készült, 12 egyenes falszakasz, és az ezeket lezáró 11 védôbástya alkotja. Az óvárosba 6 kapun át lehet bejutni. Árnyékot adó fák alatt körbesétálom a városfalat, melyrôl zavartalan kilátás nyílik a történelmi városközpontra. Elbúcsúzok a várostól és reménykedem abban, hogy a védôfal még hosszú ideig megóvja Lucca építészeti kincseit, és nem engedi be a modern várost. Luccából a Monte Pisano hegy alagútjában elvezetett fôúton gurulok Pisába. A városhoz közeledve feltűnik a világhírű ferde torony, mely mutatja a helyes irányt. A Piazza del Duomo (Dóm tér), vagy ahogy sokan mondják a Csodák mezeje. A világhírű ferde tornyot 1173-ban kezdték építeni, majd 1185-ben a talaj süllyedése miatt a munkálatokat felfüggesztették. Az 1300-as évek második felében fejezték be, így lett 55 méteres a torony. Az 1200-as évek végére a ferdeség elérte a 90 cm-t, majd 1992-ben a 3 métert. 2001 végére fejezték be a restaurálási és helyreállítási munkákat, így a dôlésszög megegyezik a 200 évvel ezelôtti állapottal.

A kilencedik az utolsó Toscanában eltöltött nap. A térképen kígyózó zöld csík jelzi, hogy a Firenzét Sienával összekötô út remek tájon vezet át. A bortermô vidék változatos domborzatával, szétszórt, erôdítményszerű falvaival, kastélyaival a jellegzetes toscan táj megtestesítôje.

A tizedik és tizenegyedik napon Bologna - Velence - Udine - Klagenfurt - Graz érintésével tértem haza, így a kalandtúra 3613 km hosszúra sikeredett.




FeR1
2009-11-24 12:09:45

Hangulatos iromány, eddi még csak busszal voltam ezen a környéken, egyszer motorral is bejárom.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár