hirdetés
2009-03-17 , Írta: Urszán Erika, Süti Péter, Képek: Urszán Erika, Süti Péter
Bookmark and Share

Régóta dédelgetett álmom volt a történelmi olasz túra, a leghíresebb olasz városok érintése, a motorosok által oly sokszor dicsért toszkán táj, valamint a tökéletes burkolatú, végeláthatatlanul kanyargó utak meghódítása.

Írhatnám, hogy hosszas tervezés előzte meg utunkat, de mint a legtöbb motoros esetében, igen kevés időnk jutott erre az egyre sokasodó munka mellett. Egy héttel az indulás előtt döntöttük el, hogy utunk során Velencét, San Marinót, San Benedettót, Pisát és Firenzét szeretnénk érinteni. Ezzel a tudattal elment ismét egy hét, és csak a készülődés napján merült fel a jogos kérdés, „no de hol fogunk aludni?” Megállapodtunk, hogy az első szállásunkat interneten keresztül lefoglaljuk, majd maradunk a „lesz ami lesz” útvonaltervezés mellett.


1. szakasz – Budapest – Szlovénia - Punta Sabbioni

Miután a hírekben előző este azzal riogattak, hogy szlovén autópálya-matricát márpedig sehol sem lehet kapni, úgy döntöttünk, hogy irány az M7-es, és Ausztria déli részén átvágva jutunk Olaszországba. Tervünket egészen Balatonszentgyörgyig tartottuk, de itt a rédicsi határátkelő tűnt valamiért szimpatikusnak. Boldogan beszélgettünk a kommunikációs rendszeren, amikor leesett, hogy akkor mégis Szlovénián át vezet majd az utunk. A híreszteléssel szemben az első benzinkútnál sikerült matricát vásárolni. Ami viszont nem volt a hírekben, hogy fél évre kell megváltani a pályamatricát. Az unalmas pályázást a dimbes-dombos szlovén táj tette izgalmasabbá, majd Szlovéniát elhagyva Nova Goricánál léptük át a határt. Mindketten kíváncsiak voltunk az olasz kisvárosokra, ezért úgy határoztunk: nem fogunk többet autópályázni. Ahogyan egyre sötétedett egyre több autóval találkoztunk, hiszen egész Olaszországban nagy az éjszakai élet. A szállás elfoglalása után az első utunk a partra vezetett, hogy legalább a lábunkat belelógathassuk a sós vízbe. Másnap Velencébe hajóval mentünk át, mert ahogy a mondás szól, Velencébe hajóval kell érkezni, és ez így is van: a Szent-Márk tér első pillantásra felidézi bennünk a sok száz éves történelmet. Sétánk során felfedeztük az egész várost, jártunk Casanova házánál, a Sóhajok-hídjánál, kis sikátorokat és szépséges kis tereket leltünk, és ami kihagyhatatlan - gondoláztunk. Velence után még egy napot töltöttünk a parton édes semmittevésben, majd újra felpakoltuk a Hornetet, és elindultunk San Benedetto del Tronto irányába.


2. szakasz – Punta Sabbioni – San Marino – San Benedetto del Tronto

Továbbra is tartottuk magunkat elhatározásunkhoz, hogy elkerüljük az autópályát, illetve ami még biztos volt, hogy érintenünk kell San Marinót. A tengerparttal párhuzamosan haladtunk délre Ravennán át Riminiig. Láttunk kagylótenyésztő telepeket, és ízelítőt kaphattunk az igazi olasz közlekedésből, a hirtelen kikanyarodó autóktól elkezdve az irányjelző nélkül kanyarodókig. Riminiből kétszer két sávos úton érhetjük el San Marinót, Európa legöregebb városállamát, ahová egy kapun keresztül juthatunk be. A város tetején helyezkedik el a történelmi városrész és az erőd, ezt börtönként használták a XIV-XVIII. században. Minden nagyon tiszta és rendezett, sőt a közbiztonság is kimagasló, jó példa erre, hogy motorunkat teljes menetfelszerelésünkkel a parkolóban hagyhattuk.



Késő délután indultunk el San Marinóból, hogy a csodálatos látványt számtalan kanyarra cseréljük. Miután megszabadultunk Misano szorításából, szép dombos szakasz következett egészen Pesaróig, ahonnan utunk majdnem végig a tengerparton vezetett. Este tíz re érkeztünk meg San Benedetto del Trontóba, itt régi barátunk várt ránk. 

Mint másnap kiderült, igazi olasz kisváros. Külföldi szavakat nem igen hallani, ez itt az olaszok pihenőhelye hatalmas éjszakai élettel. A tengerpart pálmafasorral szegélyezett és a leander, mint a gaz nő mindenhol. San Benedetto-i látogatásunk egyben gasztronómiai körutazás is volt, ahol a tenger gyümölcseit vettük nyelőcső alá. számtalan halfajta, kagyló, rák elfogyasztását pipálhattuk ki ottlétünk alatt.

3. szakasz – San Benedetto del Tronto – Assisi – Volterra – Castiglioncello

Következő biztos célunk Pisa volt. Miközben nézegettük, merre menjünk, felhívták a figyelmünket, hogy útba fog esni Assisi, amelyet érdemes meglátogatni.

Visszamentünk Civitanova Marchéig, majd az ország belseje felé fordultunk. Nagyon élveztük a hegyek között kanyargó utat, miközben felfedeztünk egy magasan a sziklába vájt templomot. Az utolsó pár kilométeren tértünk le a főútról, itt már ciprusok (amely az etruszkok szent fája) és olajfaligetek szegélyezték a domboldalban kanyargó utat egészen Assisiig. Ahogy átléptük a város első kapuját, megérintett minket a történelem. Kr.e. 1000 körül már kis magaslatokon településeket építettek ide a vándor umbriaiak. Ebből fejlődött ki Assisi, innen indult a Ferences rend megalakulása. Érdemes meglátogatni Assisi Szent Ferenc-bazilikát, továbbá számtalan kisebb katedrálist és palotát találunk az utcák mentén, de még a kisebb boltíves átjárókat is csodás freskók díszítik.

Szállást a meredek tengerpartra épült Castiglioncellóban találtunk, szobánkból csodás panoráma tárult a helyi kis kikötőre. Miután egész nap nem ettünk, így a gyors lepakolást követően elsődleges célul tűztük ki, hogy telerakjuk a gyomrunkat. Hotelunk recepcióján megkérdeztük, hogy mit ajánlanának, ha az igazi toszkán konyhát szeretnénk kipróbálni. Először furcsálltuk, hogy a Ghostbusters nevezetű pizzériába irányítottak, de olyan jó választásnak bizonyult, hogy az itt töltött négy napból három alkalommal itt ettünk. Másnapra pihenőnapot terveztünk, és szintén a házigazdáink javaslatára meglátogattuk a helyi, kicsit eldugott tengerpartot. Nem csalódtunk, fehér homokjával és égszínkék színű vízével a Bahamákat idézte.

4. szakasz – Castiglioncello –Pisa – Firenze – Volterra – Castiglioncello

Reggeli után rögtön motorra pattantunk, majd irány Pisa, Firenze és Volterra dombtetőre épült városfallal körülvett óvárosa. Az út majdnem Livornóig a tengerparton vezet, a hegyek a tengerig érnek és az oldalukba vájt útról csodás kilátás nyílik.
Pisa az egyik legrégebbi olasz város, 7,5 km-re fekszik a tengertől. Központjában, a régi városfallal körülvett téren találhatjuk a nevezetes ferdetornyot, a Santa Maria Assunta Dómot és a Baptisteriumot. Ez Olaszország legnagyobb keresztelő kápolnája, kerülete 107 méter.

A Pisából Firenzébe közel 80 km-es kétszer kétsávos út vezet. Motorunkat a városfalon túl, egy kisebb parkolóban hagytuk, ahonnan már látható volt a Ponte Vecchio híres hídja. A fecskefészekként oldalaihoz épített kis műhelyekben aranyművesek dolgoznak immár öt évszázada.

Firenzét a reneszánsz bölcsőjeként is emlegetik. A Medici család uralkodása alatt építették a legtöbb katedrálist, palotát és készítették a legtöbb szobrot. Leghíresebb tere a Piazza Duomo. Itt található a Keresztelő Szent János-kápolna, a Firenzei dóm és a Harangtorony, amelynek oldalát Donatello szobrai, többek között Dávid alakja díszíti. Barangolásunk során láttuk még a Santa Maria Novella bazilikát és a Palazzo Vecchio épületét, amely eredetileg a köztársasági kormány székhelye volt. A Piazza della Signoria téren található még a Neptun-kút, a Loggia dei Lanzi, - amely egy pompás nyílt csarnok számtalan szoborral - és nem utolsó sorban a Uffizi-palota is. Firenzében nem elég néhány órát eltölteni, legalább három nap szükséges, hogy minden látnivalót felfedezzünk.


Az aranyművesek hídjának is nevezik Firenze egyik legrégebbi hídját

5. szakasz – Castiglioncello – Abetone – Maranello – Garda-tó – Udine – Hegyeshalom – Tata

A hazafelé utat két naposra terveztük. Abetone felé indultunk, amely kb. 1500 méter magasan fekszik. Ide a hegyek között kanyargó, közel 70 km-nyi szerpentin vezet fel, majd le egészen Maranellóig, itt pihenőként iktattuk be a Ferrari galéria meglátogatását. Átvágtunk a Pó síkságon egészen Veronáig, majd a Garda tó legdélebbi pontjáig. A késő délután úgy döntöttünk, hogy tovább indulunk egészen Udinéig, hogy az utolsó napra még vállalható mennyiségű kilométer maradjon hazáig.

Esőre ébredtünk Udinében, de mire felpakoltuk a motort tovább is állt. Innentől már nem tartottuk fogadalmunkat, 10 nap és közel 3 ezer kilométer megtétele után az autópályát választottuk.

Címkék:  túra , beszámoló , olaszország , toszkána



freazer
2010-01-30 07:06:41

Szép képek, tartalmas beszámoló ismét! Jó ezeket legalább olvasni is!

FeR1
2009-12-11 11:51:49

Jó kis élménybeszámoló volt ez a téli napokra

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár