hirdetés
2009-07-23 , Írta: Boros Norbert, Képek: Boros Norbert
Bookmark and Share

Idén 30. versenyszezonjának vág neki a debreceni vaspapucsos, ami már önmagában kuriózumnak számít a speedway világában. Subi – ahogy salakos körökben becézik – a hazai bajnoki elsőségek és sikerek mellett nemzetközi szinten is letette névjegyét, hiszen többek között páros világbajnoki bronzéremmel, egyéni világbajnoki szerepléssel és Európa-bajnoki finalistás helyezésekkel dicsekedhet.

A magyar mezőny doyenje 46 esztendősen sem hagyja magát leírni, erre példa, hogy az elmúlt évben egyedüli magyarként jutott a kontinens legjobb 16 salakszórója közé.

- Édesapja salakmotor-versenyző volt, ez egyértelművé tette, hogy a nyomdokaiba lép?
- Általa kerültem közel a sporthoz, de egyáltalán nem akarta, hogy salakozzam. Az Öreg mindent elkövetett annak érdekében, hogy ne ezt a pályát válasszam, de végül nem járt sikerrel.

- A hosszú pályafutása alatt számtalan siker fényesítette a karrierjét. Melyek azok az eredmények, amiket valóban a legnagyobbra taksál?
- Ilyenkor mindig a páros világbajnoki bronzérem megszerzése az első, amit Adorján Zolival nyertünk, hiszen nagyon sokáig ez volt a magyar motorsport egyetlen világbajnoki medálja. De rendkívül élveztem a világbajnoki döntőket, amikor 1988-ban fő versenyzőként, majd 1990-ben tartalékként lehettem részese a legjobbak küzdelmének. Az Európa-bajnoki döntők is szép emlékek, például a legutóbbira is büszke vagyok, annak ellenére, hogy a finálé nem úgy sikerült, ahogy elterveztem, viszont 45 évesen, egyedüli magyarként lehettem ott a kontinens elitjében. A leglátogatottabb hazai versenyen, a Debrecen Nagydíjon megszerzett első helyek is kiemelkedő eredmények, illetve a szlovéniai Krskóban megrendezett hagyományos derbi, a Babic-emlékverseny, ahol háromszor diadalmaskodtam – egyszer éppen a Pedersen testvérek, a későbbi világbajnok, Nicki és Ronnie előtt.



- Ha már a világbajnoknál járunk: voltak olyan klasszisok, akik nagy hatással voltak a karrierjére, versenyzési stílusára?
- Nagyon sokáig Hans Nielsen volt számomra az etalon, nemcsak azért, amit a pályán alakított, hanem a stílusa, viselkedése miatt is. De Tony Rickardsson is nagy hatással volt rám, hatalmas megtiszteltetés volt, amikor a lengyel ligában a Gdansk színeiben csapattársa lehettem.



- Az elért eredmények tükrében hogy érzi, tudásának, tehetségének megfelelő sikereket ért el?
- Kihoztam magamból a maximumot. Bár mindenki arra törekszik, hogy a lehető legtöbbet nyújtsa, olyan nincs, hogy ne hibázzon. Én is mindig a legtöbbre törekedtem, ennyi sikerült belőle. Úgy érzem, nincs okom panaszra.

- Megszámlálhatatlan serleg, kupa és érem jelzi a sikerek számát, de nagyon sok, több mint tíz csonttörés (köztük combcsont és csigolya) is emlékezteti a hosszú karrierjére. A sikerek kárpótolják a betegágyban töltött hónapokért?
- Amikor megtörtént egy-egy baleset, és a kórházi ágyat nyomtam, elgondolkoztam, hogy megéri-e. Persze ezek a gondolatok a gyógyulással arányban elhomályosodtak. „Tiszta fejjel” csakis arra tudtam és tudok gondolni, hogy ez így volt jó, hiszen kevés olyan ember van, aki 30 évig azt csinálhatja, amit igazán szeret.

- Fizikailag vagy mentálisan nehezebb felvennie a versenyt a fiatalokkal napjainkban?
- Fizikálisan semmi problémám nincs, pszichésen nagyon nehéz tökéletesen felkészülnöm, óriási erőfeszítésbe kerül, hogy kellőképpen ráhangolódjak a viadalokra. De amikor nagyon akarom, és minden összejön, akkor még mindig komoly vetélytársa tudok lenni a fiataloknak.

- Vannak konkrét céljai a 30. szezonját illetően?
- Nagyon jó eredménnyel akarom zárni a szezont, és nemcsak egy-egy kiemelkedő sikerrel, hanem összességében. A mögöttem lévő három évtized kötelez arra, hogy szép produkcióval búcsúzzam.

Címkék:  portré , tihanyi sándor



A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár