hirdetés
2009-01-30 , Írta: Zách Dániel, Képek: Mező János
Bookmark and Share

Amikor egy terméket mindenhol úgy hirdetnek, hogy olcsó, a vásárlók kompromisszumokra számítanak a megtakarításért cserébe. Az Xroad 4050-esnél tényleg olcsóságra törekedtek. Vajon sikerült ez a gyártónak?

Motoros navigációs készüléket gyártani egyre nagyobb üzlet. A lapunkban korábban bemutatott Garmin Zümo sorozata a korábban bemutatott 550-es után két csökkentett árú testvérmodellel gyarapodott, például hiányzik belőlük a Bluetooth egység vagy szűkített Európa térképet és kevesebb tartozékot mellékel hozzájuk a gyártó. Árat csökkenteni máshogy is lehet. Az Xroad minden porcikája egyszerűséget sugall, melyet remekül kitalált, valóban univerzális felszerelő készlettel illeszthetünk bármely csőkormányra, és szemben a Garmin City Navigator NT-jével, a 4050-esen a magyar fejlesztésű IGO szoftver fut.



A készülék tartozéka a hálózati töltő, egy végletekig leegyszerűsített kábelkészlet, a szokásos védőtok, valamint egy Bluetooth-os headset.

A felszerelés könnyen megy. Körülbelül másfél méternyi vezeték elrejtése után, a két önzáró anyacsavarral fixálható bilincs kerül a kormányra. Ez egy galléros gömbfejhez és egy ehhez csavarozott csúszósínhez kapcsolódik, melyhez a tápvezetéket csavaros zárral rögzíthetjük. A 4050-es húsz perc alatt felszerelhető, vagyis a használatba vétel előtt csak a kezelését kell készségszintre fejlesztenünk. A kínai térképgép nem csak navigációra képes, egyszerű zene és videó lejátszó, illetve képnézegető funkcióval is ellátták, SD kártyát fogad és USB csatlakozót is találunk rajta, de egyik képesség sem lép túl az olcsóbb zsebi készülékek szintjén, így aligha fog bárki csupán a multimédia vagy éppen a beépített hangszóró miatt az Xroad mellett dönteni. A lényeg, hogy mennyit segít a GPS a tájékozódásban, és hogy valóban könnyű-e navigációra bírni.

   
 Helységnév megadásakor mindig a lehetséges bűték láthatóak
 A szabadon konfigurálható képernyő remek ötlet

Tévedés például, hogy a célország, a város és az utca megadása után csak a gázt kell húznunk, hiszen az első indításkor (a szaknyelv ezt nevezi hidegindításnak) minden kényelmi beállításra rákérdez a gép, vagyis további perceket tölthetünk a szövevényes menüben. A funkciók közti váltogatások közt néha sok idő eltelik, és a másodszori bekapcsolás sem megy zökkenőmentesen. Ekkor szembesülünk a 4050-es, oldalt elhelyezett főkapcsolójával. Ujjunk hegye másodpercekig mélyed a gumírozott gombba, míg az Xroad végre kikapcsol.

Ha végül sikerült megfelelő képernyő felületet kialakítanunk, melyen menet közben csak a lényeges információk láthatók, akkor indulhatunk. Illetve csak indulhatnánk, hiszen az első tesztpéldány több kilométerrel a benzinkúttól való kihajtást követően is egyhelyben toporgott. A szoftverhiba a második 4050-esen már nem jelentkezett és a gép néhány tévesztett helyzetet leszámítva, valóban tudta merre járunk.

Mi lehet ezek után ez ellenségünk? Az erős napsugárzás egyáltalán nem kedvez a tükröződő bevonatú kijelző olvasásának, mert hiába a gyenge közepes kidolgozású, lakkozott műanyag ház napellenzője, a csekély fényerejű kijelzőt szinte egyáltalán nem lehet látni, ha a fény hátulról éri. A kis gépet eredetileg talán nem is kültéri használatra szánták, csak kapott egy víz és ütésálló tokot. Így viszont az is jobban fáj, hogy az alsó csatlakozó védőfedele pontatlanul záródik.

A 4050-es összességében nem rossz ötletek halmaza, de a kivitelezés elmarad az elvárhatótól, főként ha tudjuk, hogy a Garmin és még nem tesztelt TomTom Rider folyamatos árcsökkenésének hatására a teljes Európa térképpel ellátott Xroad 129000 Forintos vételára nem számít különösebben kedvezőnek.   





FeR1
2009-12-15 22:36:45

129000 Forint ezért a vacakért? Itthonra GPS? Legfeljebb külföldre, bár nekem a térkép is megteszi.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár