hirdetés
2009-10-01 , Írta: Waldemar Schwarz, Képek: gad
Bookmark and Share

Az agresszíven ficánkoló kétütemű motor, a fejre állítóan fogó fék és a Grand Prix „ruha" élsportolóvá teszi az új Gilera SP 01-et.

Új enduró típusok mellett a Gilera egy olyan motort is bemutatott az idén, amely a telivér Grand Prix versenygépekre hasonlít, azok közül is leginkább Kevin Schwantz 500-asá-ra. Méghozzá, mint Guido Miragli exportigazgató bevallja, szándékosan. Az olyan tartozékok, mint a keskeny halogén fényszórót magába foglaló áram vonal idom, szinte követelik a rajtszám felfestését. A benzin és az olaj részére külön beöntőnyílással rendelkező tank, a Twin Box nevű acél hídváz és az excenteres láncfeszítésű alumínium lengővilla pedig jóformán feleslegessé teszi a „Gilera Racing" feliratot a burkolaton.



De az SP 01 a borítás alatt is olyan technikával rendelkezik, amely első rajtkockát biztosít számára a 125-ös kategóriában. A vízhűtéses egyhengeres kétütemű a forgattyús házba vezető membránvezérlésű szívócsövön kívül igényes kipufogásvezérléssel is rendelkezik: az „Automatic Power Tune System" (önműködő teljesítményszabályzó rendszer) egy elforduló hengerrel szabályozza a kipufogó csatorna magasságát, egyidejűleg megnyit két mellékcsatornát, és kiegészítésképpen bekapcsol a rendszerbe egy tágulási kamrát is.

Ezzel a trükkel az arconei mérnökök büszke 35 LE-t aktivizáltak 10 600-as fordulatszámon, A MOTORRAD-nak lehetősége nyílt arra, hogy Olaszországban meg is győződjön a dologról.

Csúcsteljesítményről az APTS gondoskodik

A kényelmes üléspozíció meglepi a sportos testtartásra számító motorost. Az ülés és a magasan elhelyezett kormány közötti kis távolság következtében a felsőtest szokatlanul felegyenesedett tartást vesz fel, és a láb is csak mérsékelten hajlik be. Az indítógomb megnyomásakor meglepően decens kétütemű hang szólal meg a rozsdamentes acél kipufogóból. Bemelegítés után a motor imponálóan széles használható fordulatszám tartománya tűnik fel: 7500 és 10 500 között egyenletes tolóerő repíti előre a gépet.

Az olajbetöltő nyílás is a tankra került

Hatodikban az SP 01 sebességmérője kevéssel 160 km/h feletti tempót jelez. A teljesítményadat még a műszer síelését figyelembe véve sem tűnik realisztikusnak, de azért biztos, hogy felette van a tekintélyt parancsoló 30 lóerőnek. Ez a 125-ös kategóriában meghökkentőnek minősülő menetteljesítményeket tesz lehetővé.

Visszaköszön a Yamaha Deltabox váz

A Marzocchi teleszkóp, amely változtatható húzó fokozati csillapítással és rugó-előfeszítéssel rendelkezik,nem reagál ideálisan, A rugózás, akárcsak hátul, túl kemény, A futóműre viszont jó vezethetőség és iránytartás jellemző. Csak az úszó ágyazású tárcsás első fék...



Hatása rendkívüli, de olyan mérgesen fog, mintha az SP 01 az első keréken átbucskázva ki akarná vetni lovasát a nyeregből.E kis szépséghiba ellenére irigyelni kell az olasz srácokat. Addig is, míg megkapják a korlátozás nélküli jogsit, olyan gépre ülhetnek, ami a vérbeli nagymotorosok körében is a legfinomabbnak számíthat.

Címkék:  gilera , 125 , sp 01 , teszt



FeR1
2009-12-10 10:45:15

Ez milyen jó gép volt!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár