hirdetés
2017-02-07 , Írta: Mike Tamás
Bookmark and Share

Mi visz rá valakit, hogy a vadonatúj motorját ne polírozza, szépítgesse, hanem lepusztítsa, használttá tegye? Nem tudom, de ez a munka emlékezetes marad számomra, mert egyszerűen imádtam!

Hittem is meg nem is, hogy ez a munka megvalósulhat. Hiszen ki akarna egy vadonatúj Vespa GTS 300-at „elcsúfítani”? Zorkóczy Krisztián – a tulajdonos – elszánt volt. Rozsdásra, kopottra, elhasználtra szerette volna lefestetni velem a nulla kilométeres motort, amit még el sem hozott a szalonból. Mikor találkoztunk a kereskedőnél és kitaláltuk a design részleteit, akkor már én is kezdtem ezt a tervet komolyan venni. Ezután képeket kerestem rozsdás dolgokról, felületekről, a színek és a formák miatt.

 

Motorok Custom sarok Rozsdás Vespa
Kattintson a képre a galériához!


Fontos volt, hogy ne csak foltosan itt-ott legyen rozsdás a motor, hanem tényleg hihetően az elhasználtság érzését keltse az összhatás. A végeredménynek egy agyonhasznált, elhanyagolt, bontóból kipótolt, házilag javított motornak kellett lennie. Nemsokára meghozták a szétszedett Vespát a festésre, ami gyárilag fekete volt. A fejidom felét és a sárvédőt kopott pirosra festettem, mintha a nap megfakította volna. A motor maradék elemei jobbára a gyári „Vespa-szürke” szín különböző árnyalatait kapták.

 

A rozsdás részek imitálásához kitaláltam egy saját módszert. A még nedves festékbe tépett papírszalvéta darabokat nyomkodtam, amik felszívták az anyagot, és megszáradva durva, valóban a rozsdához hasonló felületet adtak. Ezeket a részeket festettem barnára és narancsra, míg a teljesen valóságos rozsda hatást el nem értem. Emellett feketével koszoltam is az elemeket, persze a motor krómozott részei sem maradtak ki az antikolásból.

 

Motorok Custom sarok Rozsdás Vespa

 

A végén ragasztottam rá néhány valóban régi matricát is, a korhűség kedvéért. Aztán az egészet mattra lakkoztam, de néhol fényes lakkot is használtam, direkt megfolyatva, a „sufni fényezés” hatást tükrözve. A motor összerakása után még voltak kisebb utómunkák, mint az első lámpa körbe tekerése ragasztószalaggal (hogy ki ne essen…) és itt-ott az elmaradhatatlan szigetelőszalagos megoldások is a helyükre kerültek.

 

Címkék:  vespa , rozsdas vespa , custom



A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Suzuki SV650 2003- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Kawasaki Ninja 250 R Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 BMW R 1200 GS 2010 Kawasaki ZX-10R Suzuki GSX-R600 2006-2007 Honda VTX 1800 Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 BMW S 1000 RR 2010 Honda CBF125 2009 Honda Hornet 600 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Suzuki B-King Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár