hirdetés
2010-01-03 , Írta: Mező János, Képek: Mező János
Bookmark and Share

Kisokoskodó, arról, hogyan adjunk el több motort piaci pangás idején. Ha semmi más nem segít, forduljunk mágiához.

Szász Károly mugli. Hogy mi az a mugli? Olvassák végig a cikket, meg fogják tudni belőle! Tehát ő egy mugli, ennek ellenére megérdemelné, hogy a Varázslók Társasága tiszteletbeli taggá válassza. Szász Károly ugyanis elvarázsolja az embereket. Mentségére szóljon, hogy nem csótányt, patkányt, denevért bűvöl belőlük és nem is békát, hanem motorost.

Először megismeri áldozatát, majd megcsillant előtte egy igéző világot, sima szavakkal megkísérti és ajánlatot tesz neki. Kisvártatva az áldozat már maga akar azzá lenni, amivé ő alakítja: motorossá. Megbabonázva követi a Mester szavait. Réveteg tekintettel motort vesz, felülteti maga mögé feleségét és mikor felébred a révületből, már boldog motortulajdonos lett belőle. Ez pedig az első lépés a motorossá váláshoz.

Kíváncsiak rá, miféle praktikákat alkalmaz? Mindig másmilyet. Az áldozattól, helytől és körülményektől függően variál kifogyhatatlan eszköztárából.
A Budapest Motorkiállításon például felfigyelt egy kétgyermekes párra, akik már egy órája álldogáltak a gépek között. A férfi közben több alkalommal is kiment rágyújtani. Károly az egyik cigarettaszünet alkalmával odament a feleséghez és megkérdezte, melyik motor tetszik nekik. A hölgy gyanakvó, kitérő választ adott. Károly folytatta:
- Aranyos gyerekük van. Kár, hogy ennyit dohányzik a férje. Maga is? Mennyit szívnak el naponta? Hogy négy dobozzal?! Figyeljen ide! Győzze meg az embert, hogy hagyják abba. A havi cigipénz már fedezi a motor törlesztő részleteit. Beszélje rá a férjét egyre. Meglátja, milyen hálás lesz érte, hogy nem ellenzi. A gyereknek is jobb lesz, ha nem dohányosok a szülei.Szó szót követett, Károly felajánlotta, hogy két hónapon belül visszaadja a motor árát, ha meggondolnák magukat. Hogy-hogy nem, aznap nyélbe ütötték az üzletet. Az utolsó cigit a motor mellett taposták el.
Már szinte el is felejtette a dolgot, amikor egyszer csak megjelent az asszony a nyíregyházi üzletben. Károlyt kiverte a víz: csak nem történt valami a férjjel? Belépett az ajtón, mereven Károlyra szegezte tekintetét, valamit tartott háta mögé rejtett kezében. Károly megkapaszkodott az asztal szélében és várta az elkerülhetetlent. Az asszony egy üveg szépen becsomagolt bort húzott elő. Letette az asztalra, és azt mondta:
- Köszönöm, amit tett. Megváltozott az életünk. Két hónapja nem dohányzunk, a férjem pedig jobban szeret, mint valaha.

És sorolhatnánk szinte vég nélkül, ki hogyan lett Károly követője. Adott már el motort hajnali kettőkor is. A vevő nem bírta kivárni a másnapot, Károly felkelt tehát, és elrendezte azt a pár dolgot, ami még az átadáshoz kellett. Nem olyan régen egy rendőr járkált be hozzá titokban, mert felesége ellenezte a motorozásnak még csak a gondolatát is. Károly azt monda:
- Hozd be az asszonyt.
Két nap múlva fizettek. Mindez nem új keletű dolog. A Szász-féle kereskedés 1990 óta folyamatosan terjeszti ki bűvkörét a megyére, de adtak el már motort Pomázra is. Legjobban azonban azt szereti Károly, ha a vevő az ő körzetéből kerül ki. Akkor biztos benne, hogy fognak még hasonló ügyben találkozni. Egyik varázstrükkje, hogy a vásárlóval annak problémája esetén is úgy foglalkozik, mint amikor el akart adni neki. A másik, hogy irányítja vevőit. Kifaggatja őket elképzeléseikről, megismeri a vágyaikat, képességeiket, azt, hogy mit várnak a motortól és hogy mire akarják használni. Ezek ismeretében javasol nekik típust. Különösen az tölti el örömmel, ha valakinek 125-öst ad el. Biztos benne, hogy annak az embernek fog még eladni, mert ő jelenti az utánpótlást.

Azt vallja, hogy az embereknek szükségük van az érzelmekre, és ha ezt figyelmen kívül hagyná, nem lehetne sikeres kereskedő.
- Ahhoz, hogy valaki motort vásároljon, jó hangulatban kell lennie. Képzeld el, bejön a kinti világtól letört ember az üzletbe, ahol szintén letört, vagy érdektelen eladóval találkozik. Na, abból nem lesz üzlet! Informálni kell őt, igazat kell neki mondani a termékről, fel kell kelteni, vagy meg kell erősíteni az érdeklődését, és őszintén törődni kell vele a vétel után is. Így kialakul az a hármas varázsfeltétel, amelyet nélkülözhetetlen a kereskedői munkához: hitelesség, bizalom, érzelem. Nélkülük nincs tartós üzleti siker!



Ezek mellett motoros életet szervez télen-nyáron, támogatja a vezetéstechnikai tréningen való részvételt anyagilag is, áprilisban immáron hagyományosan motoros véradást szervez, melyet a májusi Nyírtéti Tájtúra követ több ezer motoros részvételével. El tudnak képzelni olyan gyereket, aki egyszerre lát faluján négyezer motort átvonulni, és nem akar maga is motorossá válni? Kizárt dolog!

A közelmúltban felkutatta a megye legidősebb motorosát, a 85 éves Nagy Jánost, akit kupával ajándékozott meg születésnapja alkalmával… Szóval, a varázsszerek száma szinte végtelen, de mindennek alapja az elkötelezettség:
- Janikám, olyan ember vágjon manapság motoros üzletbe, aki nem csak a hasznot tartja szem előtt. Ha nem megszállottja a motorozásnak, soha nem fog működni a dolog.

A fenti történet célja egy mágikus hittel bíró ember bemutatása volt. Lehet, hogy egyben a piaci pangás egyik ellenszerét is sikerült megtalálni?

Ja, és hogy mi is az a mugli? J. K. Rowling regényében, a Harry Potterben a nem varázserejű népességet hívják így a varázslók.

Címkék:  portré , szász károly , márkakereskedő



freazer
2010-01-28 21:16:49

jó ezt halani, legalább valahol foglakoznak az emberrel

KáoszXR6
2010-01-26 13:53:17

A fiát jól ismerem,ő is Honda kereskedő,korrektek, és mindig találunk megoldást a problémáimra!

FeR1
2010-01-10 22:28:14

Jól van, na, álmodozni szabad, nem?

freazer
2010-01-04 22:03:04

ébresztő FeR1 ez itt a valóvilág

FeR1
2010-01-03 16:46:33

Érdekes ember és írás, kár, hogy nem minden kereskedő ilyen. Hát még ha ingyen is adná a motorokat örökös benzinutalvánnyal

freazer
2010-01-03 16:43:43

hát igen oda mennek az emberek pénzt költeni ahol szeretik a vevőket

Hr.Geiger
2010-01-03 15:56:34

Le a bukósisakkal az ilyen kereskedő előtt !

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár