hirdetés
2008-11-29 , Írta: Paulovits Imre, Képek: Mike Tamás
Bookmark and Share

Olyan szőke srác, aki küllemével és jellemével mindenkit levesz a lábáról. De Sebestyén Péterben hatalmas tehetség is rejlik, ami valamikor a legnagyobbak közé is eljuttathatja




    Tiszacsegén sok vérpezsdítő versenyt láttam az évek folyamán. Egy mégis különösenemlékezetes maradt. Egy robogó futam volt, ahol egy kilenc éves kisfiú az öt kör alatt majd egy fél kört vert az egész mezőnyre. Persze azonnal jöttek az okosok: nem művészet, hiszen negyven kilóval könnyebb a felnőtteknél. Tényleg? Akkor miért ő volt az összes kategóriában az egyetlen magyar versenyző, aki ugyanúgy mandínerként használta a buszmegálló járdaszegélyét, mint az országúti versenyek osztrák királya, Martin Loicht, és ezáltal csak ebben az egy kanyarban vagy egy másodpercet nyert a többiekkel szemben? Engem legalábbis meggyőzött a kisfiú, és innentől figyeltem az összes versenyén, ha jelen voltam. A kis srác elkezdett nőni, de még nagyobb tempóban nőtt a tudása. Annyira, hogy másokat is meggyőzött. Böröczky Pepi szokásos rajongásával elmesélte a MotoGP depóban Harald Bartolnak, a KTM versenyigazgatójának, mekkora magyar tehetséget ismer. „Akkor jöjjön el a Salzburgringre, adunk neki motort,” felelte rá Bartol, aki mindig arról álmodik, hogy egyszer a jövő Rossijára bukkan.

    Pepi büszkén mesélte, hogy milyen lehetőséget szerzett, engem kértek meg, hogy telefonáljam le a dolgot:
- Hova akarjátok meghívni?
- A Salzburgringre, az IDM futamra. Szoktunk a Nemzetközi Német Bajnokságon új pilótákat próbálni.
- De hát ez lehetetlen, mert a gyerek csak 12 éves!
- Ja, azt nem mondta a Pepi. De gyertek el, hagy ismerjük meg.

    El is mentünk, Dorothea Etschmann, aki a KTM Junior csapatot irányította, csak annyit jegyzett meg: „Nagyon aranyos kissrác. Nem is tudom róla elképzelni, hogy keményen tudja húzni a gázt.” De aztán azonnal adott egy jelentkezési ívet a MotoGP Rookies Kupára, és annak alapján meg is hívták Petit a valenciai válogatásra. És ott meggyőzte Harald Bartolt, Alberto Puigot és Gustl Auingert. Legfiatalabb résztvevőként beválasztották a világszerte több mint 1400 jelentkezőből kiválasztott húsz fiatal közé, aki indulhatott a Rookies Kupa első évében. Soha nem fogom elfelejteni, ahogy Peti négy kör alatt egy célegyenest vert rá Robin Lässerre, aki abban az évben a KTM gyári pilótájaként megnyerte a német bajnokságot.



    Két szezont versenyezhetett Peti a Kupában. Nem volt két felhőtlen év, de ezalatt a két év alatt a kisfiúból egy komoly nagykamasz lett, aki nemcsak megnőtt, de érett is, és rengeteget fejlődött. Ha nem is jött ki mindig úgy a lépés, ahogy megálmodta, megvoltak a Kupa fénypontjai is: amikor az első évben a Sachsenringen simán le tudta követni Johann Zarcot, a későbbi Kupagyőztest, és az ötödik helyre kvalifikálta magát, vagy egy évvel később Mugellóban, amikor a zuhogó esőben megszerezte a pole pozíciót. Vagy Doningtonban, amikor az élbolyban csatázott, szintén az esőben.

    Az Alpok-Adria Bajnokságon viszont kijött a lépés. Ebben az évben a második futamtól ő volt az egyetlen, aki Gebriele Gnani tempóját tudta követni, és ha nem volt műszaki gondja, általában másodikként is ért célba, így másodikként végzett a Bajnokságon is, és meghívót kapott az Európabajnokság fináléjára Albacetébe.


Az Alpok-Adria Bajnokságon peti még az egykori vb-menő, Babriele Gnaninak is megnehezítette a dolgát

    De hogyan tovább? „Több komoly csapat érdeklődik irántam. Szeretném jövőre valamelyik magas rangú nemzetközi sorozatban folytatni, a végső célom a világbajnokság.” Ezt a célt már nagyon régen kitűzte magának. Röviddel azután, hogy hatéves korában Talmácsi István felültette egy Yamaha PW-re, majd javasolta apjának, hogy versenyeztesse, mert nagyon tehetséges. Azóta a nagy példaképből, Talmácsi Gáborból nemcsak barát lett, aki minden Rookies Kupa versenyt végigizgult a boxutcából, hanem egy támogató, aki Petinek tanácsokat adott, és sok kaput megnyitott neki a GP depóban is. De ez nem volt másként Tóth Imrével sem, aki befogadta csapatába, ahol minden versenyen gondoskodtak róla, és ahol mindenki kedvencévé vált. Mert tehetsége és természete miatt mindenki az aranyfiút látja benne, akiben egyre jobban csillog az arany. Pedig még mindig csak 14 éves.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár