hirdetés
2009-06-29 , Írta: Somorjai István
Bookmark and Share

Egy motoros társaság összetartását erősen meghatározza vezetőjük elhivatottsága. Az MT Klub ebből a szempontból szerencsés helyzetben van, hiszen a klub szellemi atyja, első számú embere rengeteg energiát fektet belé.

Lévai Ottó elfoglalt üzletember, családapa és nem utolsósorban fanatikus motoros, a magyar MT Klub alapítója, vezetője. Neve a kezdetektől fogva összefonódik a Yamaha MT-01-esével.

Hogyan kerültél kapcsolatba ezzel a típussal?
Amikor 1999-ben bemutatták a koncepciót, már akkor nagyon megtetszett. Úgy látszik, ezzel nem voltam egyedül, hamarosan kiderült, hogy – a nagy sikerre való tekintettel – sorozatban is gyártani fogják. Más dolgom nem volt, csak megvárni, amíg végre kapható lett, és venni egyet. 2005-ben megvásároltam az első MT-met, ami után nem sokkal megalapítottam a klubot, és elkezdtem keresni a hozzám hasonló ízlésű motorosokat. Eleinte a Yamahától sok támogatást kaptam, ideadták az összes MT-01-tulaj elérhetőségét, akiket egytől egyig megkerestem az elképzelésemmel. Mindenki jó ötletnek tartotta a klubosdit. Így indultunk el. Azóta eléggé megerősödtünk, és annyira ismertté váltunk, hogy már nem mi keressük az új tagokat, hanem ők minket, sőt erős nemzetközi kapcsolataink vannak a hasonló elhivatottságú társklubokkal. Összesen 60-70 MT-01-tulajdonos regisztrált nálunk, gyakorlatilag mindenki, akinek ilyen motorja van. A klub teljes létszáma 350 fő, amit rajtunk kívül MT-03-tulajok és az MT-életérzéssel szimpatizáló, de más típussal rendelkező motorosok adnak. Mi szívesen látunk köreinkben bárkit, aki szeretne motorozni velünk, és hajlandó betartani a kulturált kétkerekűzés íratlan szabályait.

Melyek lennének ezek?
Egyrészről városban megpróbáljuk a lehető leginkább, városon kívül az ésszerűség határain belül betartani a KRESZ-t. Bár sokunknak van tuningkipufogója, ezeket csak saját örömünkre raktuk fel, lakott területen belül nem húzatjuk a motorokat, hogy a legkevésbé legyünk terhére az embereknek. Túráink során fegyelmezetten haladunk, nem előzgetjük egymást, és főleg nem versenyzünk közúton. Arra ott van a versenypálya. Klubunk rengeteg cégtől kap kedvezményt vásárlásra, szolgáltatásra, ezek közé tartoznak a Venson vezetéstechnikai tréningek, valamint kedvezményes pályamotorozási lehetőségek a Hungaroringen és az Euroringen.



Milyen közös programjaitok vannak?
Évi három nagyobb európai és rengeteg kisebb magyarországi, szlovák vagy osztrák túránk szokott lenni. Ezenkívül rendszeresen járunk pályamotorozni, szinte minden hétvégére jut valamilyen kikapcsolódási lehetőség. A tagok pedig kiválaszthatják, hogy melyik fekszik nekik leginkább, arra jönnek el. Én igyekszem minden nagyobb megmozduláson jelen lenni, ahol rajtam kívül általában öt és harminc fő közötti létszámmal lehet számolni. A többiekkel motoros idényen kívül is beszélünk, sokan összejárunk, közös családi programokat szervezünk, szinte napi kapcsolatban vagyunk. Mivel MT-sek sokfelé élnek az országban, ezért 2007-ben készítettünk egy weboldalt (amit a napokban a legújabb – bátran állíthatom –, világszínvonalú verzió vált le), amelynek segítségével sokkal közvetlenebbül lehet koordinálni a klub életét. Ezen szerveződnek a közös túráink, itt osztják meg tapasztalataikat egymással a tulajdonosok és egyéb klubtagok, és persze itt megy a cserebere, új és használt alkatrészekkel.

Ottó motorja

2007-es kiadású MT-01. Gyári Stage III tuningkit van beleépítve, ami Akrapovic kipufogóból, magasabb kompressziót előidéző, módosított dugattyúkból, más vezérműtengelyekből, keményebb szeleprugókból, sportlégszűrőből és módosított vezérlőelektronikából áll. Ezt megfejeli még egy Power Commander, amelyet fékpadon állítottak be a tökéletes injektortérkép eléréséhez. A motor teljesítménye így 124 LE, forgatónyomatéka 183 Nm lett. A lábtartók Sato Racing állítható versenyszettre lettek lecserélve, valamint ugyanilyen márkájú bukógombák vannak a blokk oldalán és felett, valamint az első tengely két végén. A szélvédelemről gyári kiegészítő plexi gondoskodik.

Milyen alkatrészekre lehet szükség ezekhez a motorokhoz?
Minden motoros szereti kicsit egyedivé, mássá tenni motorját, az MT-tulajdonosok körében különösen igaz ez. A különböző gyári tuningkitektől kezdve az egyedi fényezésen keresztül egészen a méregdrága eloxált alu alkatrészekig mindenféle átalakításra nyitottak, alig találni eredeti állapotú 01-est. Így kerültek képbe a Sato Racing termékei. Eleinte magamnak vásároltam néhány kiegészítőt Japánból, ami annyira megtetszett másoknak, hogy ők is hozzám fordultak. Azóta ezeket én importálom, nálam lehet megrendelni, bármilyen, más márkájú sportmotorokhoz is.



Úgy tudom, nagyon sokat motorozol…
Évi 22–25 ezer kilométert biztosan. A munkám miatt hétköznap sokat kell szaladgálnom a fővárosban, ezt már csak motorral lehet hatékonyan megtenni. A mostani már a második MT-01-esem, ebben 60 ezer kilométer van, és minden probléma nélkül működik.

Mit tartasz a klub alapvető célkitűzésének?
Szeretnénk javítani a közvélemény megítélését a motorosokról. Ennek érdekében mindig kulturáltan, intelligensen próbálunk közlekedni. A klub tagjai jellemzően 35 és 50 év közötti, érett emberek, akiknek nem kell bizonyítaniuk semmit mások előtt, tisztában vannak a veszélyekkel, és mindig fegyelmezetten viselkednek. Enélkül lehetetlen lenne egy 25-30 fős csapattal lemotorozni 3000 km-t 4-5 nap alatt. A huligánokra nem tudjuk és nem is akarjuk ráerőltetni ezt a stílust, de jó példával járunk elöl, aminek előbb-utóbb meglesz az eredménye.

Címkék:  portré , yamaha mt , klub



A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár