hirdetés
2009-05-21 , Írta: Mező János
Bookmark and Share

Csak jelentkezett egy felhívásra, mellészegődött a szerencse, és felújítottuk a motorját.

Globalizáció minden szinten. Gazdaságilag, kulturálisan és nyelvi szinten is. Egyre több angol szó szivárog be már hétköznapi nyelvünkbe is. Íme egy újabb: pimp. Hát, ez bizony azt jelenti, hogy… hogy… kerítő, strici.


Az ördögbe! Hiszen nemrégiben ezzel a szlogennel – pimp your bike – indított útjára egy akciót a Motorrevü. Egy akciót, amely során a jelentkezők közül kisorsolt szerencse fiának 500 000 forint értékben igénye szerint feldíszítettük, felújítottuk motorját. Némi nyomozás után kiderítettem: az 1970-es évek Amerikájában a feltűnően, kirívóan, hivalkodón öltözködő striciket nevezték „pimp”-nek. Két-három évtizeddel később a felcicomázott, feldíszített dolgokra pedig már a népnyelv mondta, hogy „felpimpelt”. Mára a reklámszövegek visszatérő eleme a szó. „Pimp your phone” és … pimp your bike.
Az akcióban persze partnerünk is akadt, mégpedig az X-Bike „személyében”, amely a szakmai hátteret adta a munkához. Szerencsés nyertesünk egy 1992-es, legendás V-Max tulajdonosa lett. Maga a típus egyben adta is a feladatot, hiszen a V-Max, bár valóban legendás motor, köztudottan gyenge futóművel gördült le a gyártósorról. A gép gazdája maga is szembesült e ténnyel, így az X-Bike kérésére a futómű feljavításával kezdte a felújítást. Előre sűrűbb olajat és a Wilbers progresszív tekercselésű villarugóját kapta, míg hátra két komplett, oldalra szerelt, fokozatmentesen állítható előfeszítésű Wilbers Racing Suspension rugóstagot szereltek.


A boldog és egyben szerencsés tulajdonos tapasztalatai szerint a V-Max futóműve sokkal feszesebb, sportosabb lett, így közvetlenebb visszajelzést továbbít a vezető felé, aki jóval kiszámíthatóbbnak érzi motorja viselkedését. A sportosságból a rossz minőségű városi utakon már kicsit sok is lett, cserébe a kanyarvágták közben sokkal pontosabban fordul az élő legenda, mint korábban.


Wilbers első és hátsó futómű

A futómű élesítését a fékrendszer feljavítása követte: a fékolaj immáron Goodridge fittingeken és fémbevonatú fékcsöveken keresztül közlekedik a főfékhenger és a munkahenger között, ennek köszönhetően határozottabb lett a fékek nyomáspontja. Pontosabban adagolhatóbbakká váltak, sőt, fékező hatásuk is megnőtt. A színes Pro-Bolt csavarok a motor összsúlyából is némileg lefaragtak, de mindenképpen attraktívabbá tették megjelenését, a színben hozzájuk illő LSL bukógombák pedig ezt az attraktív megjelenést hivatottak hosszú távon is megőrizni. A Laser „Deeptone Exhaust System” végdobról gazdája csak annyit mondott: ez a lelke mélyéig ható, mély, V4-es motorhang egyenesen függővé teszi az embert. Az „i”-re a pontot Mike Tamás mesteri fényezése és grafikája tette fel.


Pro-Bolt csavarok, LSL bukógomba és Laser kipufogó dobok

Végezetül a Valóban Boldog Tulajdonos óvatosan körülnézett és ezt súgta: "Ha nem lennék nős, azt mondanám, szerelmes lettem a motoromba."








FeR1
2009-11-29 23:27:19

Szerintem így is mondhatja, hogy szerelmes let a motorjába. A felesége, ha igazán szereti őt, megért ezt a második "szerelmet"

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár