hirdetés
2009-12-17 , Írta: Zách Dániel, Képek: Égő Katalin
Bookmark and Share

Ennek a srácnak is csak megszületni volt nehéz – fanyalognak majd az irigyek, amikor felbukkan valahol Rózsahegyi Gergely és Honda CBR1000RR Fireblade-je. A Motorrevü ismét meghirdette motorszépítő játékát, a Pimpet, Gergő jelentkezett és szerencséje volt. Átkozott nagy szerencséje.

Három megfeszített munkanap, vagyis több mint harminc, műhelyben töltött óra után még Borsay Szabolcs mosolya sem természetes. Az X-Bike tuningcég vezetője mégis elégedetten tolta ki a napfényre a legújabb Motorrevü Pimp-alkotást a hosszadalmas munka végén. Ne tudjátok meg, mennyit szenvedtünk, amíg belevágtuk a fényszórót a versenyidomokba – kezdett bele az élménybeszámolóba, de addigra mi már teljesen elvesztünk a 2008-as Honda Fireblade részleteiben. Nem tehetünk róla, de őszinte irigységet éreztünk, amikor Szabi elkezdte sorolni azokat az alkatrészeket, melyekkel a szerencsés tulajdonos, Rózsahegyi Gergely gépe szériamotorból különlegességgé változott.

Motorok PIMP - Honda CBR1000RR

A cél elég egyértelmű volt. Olyan versenyhangulatú kétkerekűt akartak létrehozni, amely teljes mértékben használható a közúti forgalomban, de a rengeteg finom változtatás miatt mégis kiemelkedik a tömegből. A tulajdonos tapasztalt sportmotoros, aki korábban amatőr versenyzőként a Főnix kupában is indult, de a Fireblade-et közúton használja, sőt volt már vele Horvátországban is.

Motorok PIMP - Honda CBR1000RR
Ha a magasból nézzük, csak a PIMP logó és a tanksapka eloxált csavarjai árulkodnak arról, hogy az X-Bike-nál 870 000 forint értékű átalakítást végeztek a Honda Fireblade-en

A lista most is rendkívül hosszú. Az alapjáraton brummogó Hondán azonnal kiszúrjuk a hibátlan kidolgozású Laser Stealth karbon kipufogódobot, melyhez versenykatalizátor is tartozik. Ez kell a hangulat megalapozásához. Az eredeti fekete-fehér burkolatok mostantól dobozban pihennek, az újak Mike Tamás-féle fényezésén a piros is fontos szerepet kapott, de nem is volna igazán dögös utcai versenyző a bennfentesek közt csak bikafejűnek becézett Fireblade, ha fekete hasidomán nem sorakoznának a szponzorok, esetünkben a tuningalkatrész-gyártók tarka emblémái.

Motorok PIMP - Honda CBR1000RR
Nem csak dögös, da hasznos is a Samco többrétegű hűtőcsöve

Ha már így alakult, legyen ez a térképünk a CBR-en tett túránkhoz. Mielőtt a motorra szerelték az új idomokat, talán a Samco piros hűtőcsövei árulkodtak leginkább a beavatkozásról. A többrétegű teflonos gumitömlők minden hőmérsékleten megtartják eredeti keresztmetszetüket, így a hűtőrendszerben a folyadék áramlási sebessége egyenletes marad. A csövek hőleadási képessége is kedvezőbb, ezért akár nyolc fokkal is csökkenhet a teljesen bemelegített sportmotor hőmérséklete. Ez így túl bonyolult? Akkor legyen elég annyi, hogy a Samco vízvezetékei még az összeszerelt motoron is bitang jól néznek ki.
Ha már a csöveknél tartunk, nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy a Goodridge fémhálós fékcsöveinek köszönhetően pontosabb lett a Pimp Fireblade fékeinek nyomáspontja, és a fehéren kígyózó vezetékek jól passzolnak a motor egyik színéhez is.

Motorok PIMP - Honda CBR1000RR
Az LSL fék- és kuplungkar, természetesen állíthatók

Fékezni amúgy is jó érzés lesz a Hondával, hiszen már ránézni is élmény az LSL fékkar és pedál szettjeire, az állítható versenylábtartókra, melyekből még az utasnak is jutott.

Motorok PIMP - Honda CBR1000RR
Még a Honda gyári Honda lábtartóknál is lényegesen kifinomultabb az állítható LSL pedálszett

Ha mégsem adja ki a gép egy kanyarban, akkor oldalanként három bukógomba igyekszik majd megőrizni Szabiék munkáját, mert a blokk oldalára szerelt védőelemek mellett jutott még az első és hátsó keréktengelyek végére is.

Motorok PIMP - Honda CBR1000RR

Azért reméljük, hatékonyságukat soha nem kell majd élesben tesztelnie Rózsahegyi Gergelynek, akinek csupán annyi feladat jut a motorozás mellett, hogy felfedezze a Motorrevü és az X-Bike Pimp remekművére szerelt összes Pro-Bolt eloxált csavart, és higgyék el, ezekből annyi van, hogy ez sem lesz kis kihívás.

Címkék:  pimp , honda , cbr , 1000 , rr , tuning



freazer
2010-01-29 07:52:23

ilyen az amikor a jo még jobb lesz

KáoszXR6
2010-01-28 16:57:03

Hát nem én nyertem ezt se valahogy éreztem!

BoBoBá
2010-01-05 22:58:26

Köszi megvan!

gpeter2
2009-12-31 16:21:32

Szia!
Akkor tessék beírni a gugliba azt hogy "Ez egy dög" nekem így első helyen hozta!
BUÉK mindenkinek!

BoBoBá
2009-12-31 14:32:13

Linkek beszúrásáért még egyszer sem kaptunk ki.

BoBoBá
2009-12-31 14:28:50

Az SP2-vel nagyon sokáig szemeztem. Edwards superbikes idejéből még.
Komoly gép már a sima utcai is. Pont ezért érdekelne mit hoztak ki belőle.
Mert nem találtam ilyet, sajnos. Pedig google a barátom.
Azt a gépet is az X-bike tuningolta, vagy Rózsahegyi Gergely tulajdona volt?
Totál felcsigáztál!

gpeter2
2009-12-20 14:24:16

Úgy gondolom, hogy jó kapcsolatban vagyok a Motor Revü munkatársaival, ezért nem szeretném linkekkel csúfítani a hozzászólásokat. Kivéve persze ha külön engedélyezik. A póker masina maga a reszketés. Becsületes neve: VTR 1000 SP2, de nem ám amolyan utcai...

BoBoBá
2009-12-19 23:01:05

Erről a póker masináról pár szóban bővebben is beszélhetnél

gpeter2
2009-12-18 21:37:44

Valóban nagyon finom ez a motor. Jó volt vele menni, köszi Geri, bár az őrült Poker masinát azt hiszem nem fogja túlszárnyalni semmi.

rgary
2009-12-18 14:18:23

Igen az. Viszont az eredeti Pimp-es műsorok arról szóltak, hogy régi járgányokat újítottak fel, nem 1-2 éveseket. Egyébként csak az irigység beszél belőlem, ne is figyeljetek rám!

FeR1
2009-12-17 16:59:20

Szerencsés fickó a Rózsahegyi Geri, irigykedjünk!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár