hirdetés
2010-03-23 , Írta: Tóth Ferenc (FeR1), Képek: Tóth Ferenc (FeR1)
Bookmark and Share

Idén a kiállítások sorozatát a Veteránjármű kiállítás indította útjára, amit Kiskunfélegyházán rendeztek meg a KÉSZ Arénában március 13-15-ig. Ez egyben Magyarország legnagyobb vidéki kiállítása is.

Már csütörtök reggel óta folyamatosan csak a kiállításra gondoltam. Egyrészt a kedvezőtlen időjárás töltött el aggodalommal, ami az oda és visszautat nagymértékben kellemetlenné, esetleg lehetetlenné tette volna számomra, másrészt kíváncsi voltam, milyen érzés lesz e csodálatos járművek között mászkálni, nézelődni. Péntek délután megszűnt az aggodalmam, megmaradt a kíváncsiság, ugyanis kiderült, hogy nem motorral kell megtennem a majdnem 400kilométeres távot oda-vissza a 2-3 fokban, viharos szélben. Autóval lecsorogtam, nem éreztem kényelmetlenül magam, mivel ez autós és motoros rendezvény volt.



A bejáratnál egy kedves hölgy mindenkinek ajándékcsomagot nyújtott át, ez két darab autós-motoros magazint és ugyanennyi, nőknek szóló újságot tartalmazott. Kedves, hogy gondoltak a hölgyekre is, míg, mi férfiak az autókkal és motorokkal vagyunk elfoglalva, legyen nekik is mit lapozgatniuk.

A csarnokba belépve a ’20-as, ’30-as évek zenéje teremtette meg az alaphangulatot. A szebbnél-szebb járgányok között, korabeli, kosztümös és nem mellékesen, csinos hölgyek emelték a rendezvény színvonalát.



A kiállítást Kapus Krisztián képviselő úr rövid, kissé szakmaira sikeredett beszéddel nyitotta meg. Megtudhattuk, hogy tulajdonképpen mi számít veteránjárműnek és azon belül is több kategóriát különböztetnek meg, életkortól, minősítéstől függően.

Utána kezdődhetett a gyönyörködés a tökéletes állapotú, igényesen restaurált (jár)műkincsekben.
Az ország egész területéről érkeztek kiállítók, hogy bemutassák az érdeklődőknek büszkeségeiket. Felhívták a figyelmet többször is, hogy mindent a szemnek, semmit a kéznek, bár aki ide érkezett, az valószínűleg tisztában volt ezzel az alapszabállyal.

Az első motor, amit megpillantottam az egy 1965-ös Danuvia DMV125 volt, mellette szépen sorba állítva Pannoniák, Csepelek, egy Dongó motoros kerékpár, ami külön mosolyt csalt az arcomra a maga 7kg-jával és 0,8 lóerejével. Őket követte egy boxermotoros MZ BK350-es 1958-ból és egy szovjet IZS Planeta 1-es.



Ezek után még kettő, hosszú sornyi motor és motoros kerékpár volt kiállítva, köztük olyan típusok is, amikről most hallottam először. Például egy 1933-as Calthorpe Ivory Angliából, vagy a francia Terrot L 1926-ból. Mellettük foglalt helyet egy csodaszép Benelli 250-es versenymotor, természetesen pirosban. Nosztalgiázhatott ki-ki kedve szerint oldalkocsis Ural M62-es mellett vagy akár citromsárga Ducati Scrambler mellett is. A rendezvény legidősebb, oldalkocsis(foteles?) motorkerékpárja egy szíjhajtású Laurin Klement volt, 1901-ből, 500ccm-es, egyhengeres, négyütemű motorral, ami 2,5 lóerőt teljesített. Igazán szívderítő látvány lehetett, amikor Prága macskaköves főutcáján, 45km/h-s csúcssebességgel robogva rázkódott a fonott fotelben a hölgyemény, de ezt büszkén viselte, hiszen egy ilyen férfi mellett, aki ezt a csodát hajtja, nem érezhetett máshogy.



A 20. század háborúktól tépázott hangulatát egy külön részen próbálták visszaadni régi terepjárókkal és katonai motorokkal. Láthattunk réges-régi Indianokat, egy angol Arielt, oldalkocsis Dnyepert, egy német DKW N2 250-es felcsermotort, és egy Matchles Silwer Hawkot.

Külön rész jutott egy 1977-es, feldobozolt BMW R60/7-esnek, ami jól mutatja a BMW R sorozatának a sikerességét.



A hely szűke miatt az autókat most kihagyom és nem sorolnám fel az összes motorkerékpár típust és azok adatait, amik ki voltak állítva, azonban nyugodtan kijelenthetem, hogy az itt kiállított járművek magasra emelték a rendezvény színvonalát. Ez köszönhető azoknak a lelkes restaurátoroknak, akik pénzt és időt nem sajnálva, fáradságos munkával kitűnő állapotba hozták kedvenceiket.



Akik ellátogattak a hétvégén ide, azok egy felejthetetlen élménnyel gazdagabban térhettek haza, az idősek újra átélhették fiatalkori álmaikat, emlékeiket, a fiatalabbak pedig álmodozhattak a robbanómotor hőskoráról és a kezdetektől máig eltelt időszakról. Egyik barátom szavaival élve, aki ide ellátogatott, az garantáltan fiatalnak érezhette magát.

Címkék:  oldtimer show , kiállítás



FeR1
2010-04-02 19:30:04

Majd a közeljövőben tudósítalak

hangszoro
2010-04-01 13:22:47

Öööö milyen klubról is van itt nagyba szó? Már ha nem vagyok a tájékozatlanságommal sértő.

FeR1
2010-03-31 22:54:26

Hát még nem tudom mia helyzet a klubbal, holnap megyek a Mező Janihoz, majd megbeszéljük!
Motoros diplomatáról jut eszembe. Múltkor láttam egy dt rendszámos Kawa Z1000-et, sajna van már ilyen

hangszoro
2010-03-31 21:55:54

Ott döntenek arról, ki legyen motoros diplomata, s ki ne?!

freazer
2010-03-31 20:16:19

kettö aláírás innen már van
mi a helyzet a 125- 250 katagóriával amit meséltél?

FeR1
2010-03-31 17:09:11

Kéretik a petíciót és az aláláírásgyűjtőívet 10 ezer aláírással beküldetni a Motorrevü szerkesztőségébe!

hangszoro
2010-03-31 10:27:25

Tényleg frantyisek lett ez a cikk FeR1! Ha motoros diplomataként nem válnál be, nyugodtan kanyarodj az (általad) írott sajtó felé, de ha majd a mittomén hanyadik elismerést veszed át, ne feledkezz meg rólunk, kik erre terelgettek!

FeR1
2010-03-31 07:35:34

Nicsak, észre sem vettem, hogy felkerült! Nem is számítottam már rá Mentségemre legyen szólva, hogy én már 15-én beküldtem, hogy kész

freazer
2010-03-30 19:22:22

Jók kis cikket írtál, jók lettek a képek is! Lehet pályát tévesztettél?

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár