hirdetés
2009-10-01 , Írta: Aloys Bergs
Bookmark and Share

100 000 kilométer 14 év alatt - az MZ az egyik legstrapabíróbb motorkerékpár mindennapi használatra.

Körülbelül 1980-ban lehetett, amikor MZ motorkerékpárom elérte az 50 000 kilométert. Azóta mindketten kilenc esztendővel Öregebbek lettünk és immár 100 000 kilométer van az órában. Itt az ideje mérleget készíteni, hogy mi minden történt ezalatt és mennyit kellett költeni a gépre (az összehasonlítás kedvéért zárójelben közöljük a megfelelő magyarországi árakat).



51 000: kilométer: hengerfúrás, dugattyúzás 105 márka (450 Ft).
54 000: új első-hátsó gumi, 118 márka {900 Ft}.
60 000: lánccsere 47 márka (250 Ft).
67 000: hátsó gumi csere 72 márka (500 Ft). Fékbe-tétezés elől-hátul 52 márka (240 Ft).
71 000: ülés és rugóstagok cseréje (bontóból) 120 márka (2200 Ft).
72 000: új kipufogó könyök és első gumi 115 márka (800 Ft).
74 000: hátsó gumi 72 márka (500 Ft).
82000:hátsógumi74 márka (500 Ft).
89 000: hátsó gumi, fékbe-tétezés elől-hátul, sárvédő (bontóból) 189 márka (1240 Ft).
94 000: Új benzincsap és kürt 60 márka (300 Ft). 96 000: Új hátsó gumi, ára most érthetetlen okból 94 márka (500 Ft).
99 500: Új akkumulátor 93 márka (700 Ft). Ismét működik a kürt álló motorral is.
99 999: A motor igen sok olajat szór ki a váltómű szellőzőjén, de még megvan az eredeti teljesítmény 80 %-a. A motort kiszereltem és elraktároztam a kazánházban. Beszereltem a tartalék gépem (TS 250, 1976-os évjárat) motorját, lánckerekét és láncvédőit. Ez a motor még csak 15 000 kilométert ment. 12 évig állt, de három hónaponként átforgattam, hogy a dugattyúgyűrűk ne rozsdásodjanak be. Negyedik rúgásra indult, de az alsó fordulatszám tartományban egyenlőtlenül járt. A TS 250/1 karburátorának beépítése megoldotta a problémát. Azt, hogy a motor miképpen viselte el az állásidőt, csak a mindennapi használat mutatja meg. Mindenesetre megtettem már vele 700 kilométert.



Műszakilag az MZ egyszerű. A gépen végzett munka számomra fontos része a motorozásnak. A szerelgetés és a motorozás egy egységet képez.

Címkék:  mz , ts , 250 , tartós teszt



Hr.Geiger
2010-01-30 17:29:24

Jók is voltak ezek a motorok. A garázsban még ott áll a TS125-ös motor, amin elkezdtem a motorozást - persze illegálisan - 1982-ben. Aztán amikor legálissá vált a dolog, akkor már jöhettek a hosszabb utak, majd jött a 250-es ETZ. Igazi élmény volt a kis 125-ös után a " brutális erőt " érezni..., de hangulata a /1-esnek az igazi!

vtx1300elira
2010-01-27 09:00:07

Nekem ez a típus volt az első nagy motorom.Tulajdon képen ezen tanultam meg motorozni.Ha csak a segédmotorokat nem nézem.Persze ez már 95-ben volt

hangszoro
2009-11-24 22:22:42

Több maratont, meg 24 - 48, meg mittoménhányórás viadalt nyert már, a barátom szerint azért nem megy igazán tönkre soha, mert egyszerű, mint a "faék".

FeR1
2009-11-22 21:57:56

Nagy élmény nekem régi motorokról régi cikket olvasni, főleg akkorról, mikor még meg sem születtem. Az MZ mindig motor marad, ha vigyáznak rá.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár