hirdetés
2009-12-24 , Írta: Birkás Péter, Képek: gyártó
Bookmark and Share

Bevezető cikkünkben a játékok futtatására alkalmas masinákat vettük górcső alá, most pedig egy izgalmas játék kerül sorra, melyben quadokkal hajthatunk végre lélegzetelállító és extrém manővereket.

Azt már az elején nyugodtan kijelenthetjük, hogy a Pure nem egy hagyományos versenyprogram. Ezúttal a győzelemhez nem csak annyit kell tennünk, hogy elsőként jutunk el A pontból B-be, a ránk váró futamok során folyamatosan „produkálnunk” kell magunkat. Miközben átvágunk a meglehetősen extrém kinézetű és domborzatú helyszíneken, mindenféle elképesztő mutatványokat kell végrehajtanunk a négykerekű masináink segítségével. A játék elején még csak egészen egyszerű manőverek állnak a rendelkezésünkre. Ezeket a tutorial pályákon gyakorolhatjuk be az éles versenyek előtt, aztán ahogy haladunk előre a játékban, úgy nyílnak meg előttünk a jóval látványosabb és az ebből fakadóan jóval nehezebben előhozható extra mozdulatok.

Szimulátorok Pure

Fontos tudni, a pályákon úgy is végig lehet menni, hogy semmi extrémet nem hajtunk végre, de ez egyrészt nem túl szórakoztató, másrészt sikerélményt sem garantál, ugyanis a különböző vad koreográfiákért kapjuk a bónusz sebességet biztosító nitrót, ami nélkül esélyünk sincs megnyerni az adott futamokat. Persze ezt csak most kell magyarázni, ugyanis amint az ember belekóstol a programba és kipróbálja az első trükköket, onnantól már nem is akar majd mást, mint hatalmasakat ugratni, pörögni, összevissza lógni a gépről, miközben eszeveszett sebességgel hagyja maga mögött az akadályokat.

Szimulátorok Pure

Talán még ennél is jobban megdobogtatja egy motormániás szívét, hogy a játékon belül mi magunk szerelhetjük össze saját versenygépeinket (nem véletlen a többes szám, nem csak egy quad áll majd a rendelkezésünkre). Nem viccelünk, a Pure-ban a váztól kezdve, a hajtóláncon és a felfüggesztéseken át, egészen a motorblokkig és a kormányműig mindent mi magunk választhatunk ki. És ha még ez sem lenne elég, természetesen a kész négykerekűt tovább színezhetjük és cicomázhatjuk, így szinte garantált, hogy teljesen egyedi vasparipákat rakjunk össze magunknak a játékban. Ez persze nem csak amolyan mutatós extraként került be a Pure-ba, a barkácsolásnak komoly szerep jut a versenyek során is, hiszen a különböző futamokra különböző képességű masinákat kell összeraknunk az eredményesség érdekében. A sima versenyeken univerzális járgánnyal kell indulni, azaz egyszerre kell gyorsnak, könnyen irányíthatónak és trükközésre alkalmasnak lennie.

Szimulátorok Pure

A sprint futamokon már nem nagyon lesz időnk az extrém mutatványokra, így ide olyan négykerekű kell, amelyben van erő dögivel és emellé még jól is kanyarodik. A Freestyle játékmódhoz ezzel szemben olyan összeállításra lesz szükségünk, amely sok nitrót bír és alkalmas a legvadabb trükkök végrehajtására is. A gépek összerakásakor szintén tudjuk változtatni – külön mutató jelzi –, hogy a quadunk mennyire alkalmas a speciális mozdulatok végrehajtására. Értelemszerűen minél magasabb az érték, annál könnyebben hozhatjuk elő a speciális kombókat. A program tehát abszolút sokrétű, egyrészt egészen sajátos játékélményt biztosít, másrészt sokáig el lehet pepecselni a gépek összerakásával, ami esetünkben egyáltalán nem azt jelenti, hogy macerás lenne a program kezelése, hanem azt, hogy tényleg élvezetes válogatni a rendelkezésünkre álló alkatrésztengerben a legtökéletesebb és legegyedibb masinák előállításához.

Szimulátorok Pure

A játékélmény tehát magáért beszél, és ha végigtekintünk a cikkünk mellett található képeken, akkor bizony azt is elmondhatjuk, hogy a látványra sem lehet panaszunk. Mindehhez még PC-n sincs szükség egy a paksi energiákat igénylő erőműre, hiszen maga a Pure lassan már egy éve elérhető a boltok polcain, ebből következően a hardverkövetelményei sem olyan magasak (a pontos adatokat lásd külön az oldal tetején). Ha pedig már szóba került a grafika, akkor itt tennénk hozzá, hogy a bejárható pályák nem csak szemkápráztatóak és változatosak, de tervezés szempontjából is nagyon ügyesnek mondhatók. Azt már említettük, hogy egészen hajmeresztő viszonyok között lesz lehetőségünk versenyezni, és mindezt tetézi, hogy az egyes szakaszokon rengeteg levágás és alternatív útvonal található, így még a sokadik menet alkalmával is új dolgokat fedezhetünk fel – ennek köszönhetően nagyon sokáig nem tudunk majd ráunni erre a programra. Már csak azért sem, mert nem csupán az egyjátékos mód, de a multiplayer lehetőség is egészen parádésra sikeredett. Ha úgy érezzük, hogy mindent láttunk, és már a gépi ellenfelek nem jelentenek számunkra kihívást, akkor vár az internet, ahol hús-vér emberekkel mérhetjük össze a tudásunkat. Ilyenkor valódi, (tenyér)izzasztó küzdelmek bontakozhatnak ki, ugyanis a többjátékos mód keretén belül egyszerre akár tizenhatan is összemérhetik tudásukat. Aki tehát felmerészkedik a világhálóra, annak számolnia kell azzal, hogy ott bizony már a legprofibbak űzik az ipart, így érdemes rengeteget gyakorolni a netes megmérettetés előtt, sőt, a PC-hez érdemes szerezni egy kontrollert is (konzolnál ugye ez eleve adott), mert azzal lehet a legkönnyebben megzabolázni a gépszörnyeket.

Szimulátorok Pure

Végső soron tehát elmondható, hogy egy meglehetősen jól összerakott programmal van dolgunk: változatos és egyedi játékmenet, nagyszerű vizuális megvalósítás és kihívás még tapasztalt játékosoknak is. Hibát nem is nagyon róhatunk fel neki, a Pure csupán PC-n mutatott néhány gyermekbetegséget. Ezen a platformon előfordulhatnak értelmetlenül hosszú töltések és bosszantó fagyások, ennek elkerülése érdekében a játék elindítása előtt érdemes telepíteni a megjelenés óta kiadott patch-eket (javítócsomagokat), amelyeket könnyedén letölthetünk az internetről. Ha pedig ezzel megvagyunk (vagy konzolon játszunk), akkor nincs más hátra, mint hátradőlni és élvezni az extrém száguldozást, ebben ugyanis verhetetlen a Pure.

Címkék:  motorszimulátor , pure , quad



Hr.Geiger
2010-01-30 12:37:30

Hát nem erről írtam ! 1000 életed van...így komolytalan! Igaz, ez csak egy játék!

freazer
2010-01-28 21:18:39

csak nem adják vissza az igazi adrenalin sokkot

KáoszXR6
2010-01-28 16:39:18

Jók ilyenkor télvíz idején!

Hr.Geiger
2010-01-04 20:33:32

Csak az a rossz, hogy egy bazi nagy perec után mehetsz tovább, nem mondja azt, hogy
" most két hónap szünet, mert eltörted a bokád, meg megrepedt négy bordád!"
Akkor lenne igazán élethű, mert a grafikájuk már nagyon ott van a szeren...

BoBoBá
2009-12-31 14:13:41

Szeretem az ilyen unalom űzőket.
LFS, Overspeed, SBK. Ilyenkor télen ezzel idegelem a Barinőm.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár