hirdetés
2009-06-30 , Írta: Somorjai István
Bookmark and Share

Idehaza pár éve kezdett elterjedni a motorkerékpár-bérlés. A szolgáltatás egyre népszerűbb, ezért utánajártunk, kinek és miért éri meg motort bérelni.

A hazánkba látogató külföldiek szívesen vesznek bérbe járművet. Kötetlenül mozoghatnak, külön a turistacsoporttól, és függetlenül a számukra ismeretlen helyi tömegközlekedéstől. Akinek az autó nem felel meg, az bérelhet motort is, sokszor ésszerűbb, különösen a fővárosban és környékén. A szállodák recepciósai előszeretettel irányítják vendégeiket az országban található kb. tíz kölcsönző egyikéhez (www.motorkolcsonzes.lap.hu). Gyakran adják kölcsönzésre a fejüket azok a középkorú motorosok, akik anyagilag megtehetnék, hogy motort vásároljanak, de csak ritkán van alkalmuk ráülni.

Átlagos bérleti díjak (Ft-ban):


  ROBOGÓ
 NAGYMOTOR
Egy nap
1 000-5 000
15 000-20 000
 Teljes hétvége
 3 000-15 000  35 000-60 000
 Egy hét
 5 000-30 000  70 000-125 000
 Egy hónap
 15 000-120 000  -
 Kaució  100 000  150 000-400 000

A bérlő az alkatrész kopásért nem, de a véletlen balesetből vagy szándékos rongálásból eredő károkért anyagilag felelős. Az előre letett kaució általában a casco önrészt fedezi. Ha nincs kár, ez az összeg visszajár

Kereslet tehát van, nézzük, mit tesznek a bérbeadók, hogy az ügyfeleket magukhoz édesgessék. A Csiki-Bege pláza (www.csikibege.hu) például a tehetősebb közönséget célozza meg. Nagyobb összegű kaució és magasabb bérleti díjakért cserébe olyan, nagy teljesítményű vagy különleges motorok közül lehet választani, mint az Aprilia Tuono, a Kawasaki ZX-6R, az automataváltós Aprilia Mana vagy éppen a háromkerekű Piaggio MP3 robogó. Ügyfeleiknek teljes körű asszisztansz szolgáltatást nyújtanak, és minden motorhoz jár magyar és osztrák autópálya-matrica, külön kérésre akár házhoz is szállítják a bérmotort. Mindezek mellett a töréskockázat csökkentése érdekében 25 alatt nem adnak bérbe motort.

A V2 Túra-motorbázis (www.v2.hu) máshonnan közelíti meg ugyanezt a kérdést. Náluk inkább ésszerű, túrázásra alkalmas motorokat találunk. Van cruiserük, túraendurójuk és naked bike-juk is. Mindegyikhez bérelhető külön túradoboz vagy táska, sőt a motoros tetőtől talpig felöltözhet kölcsönruhába, és ha bármelyik megtetszik neki ezek közül, kedvezményes áron meg is vásárolhatja. Vad József üzletvezető maga is fanatikus túramotoros: „Rendszeresen szervezünk belföldi túrákat, ezekhez ingyen lehet csatlakozni, tehát a bérlő nemcsak motort kaphat a hétvégére, hanem programot, első osztályú, érdekes túraútvonalat, sőt társaságot is.” A V2 áraiban is inkább a teljes hétvégi bérlést preferálja, olcsóbb egy motor péntek délutántól hétfő reggelig, mint külön egy-egy napra.

Legolcsóbban természetesen robogót és kismotort lehet bérelni. A Hyosung motorok, Sym és Peugeot robogók importőre (www.spirro.hu) valódi „tengerparti árakon” kínálja szolgáltatásait. Üröm az örömben, hogy a legnagyobb motor 250 cm3-es, amit kölcsönbe lehet náluk venni, tehát inkább a motorozás praktikus oldalát nézik, mint az élvezeti értékét. „Mi a hosszú távú bérlést részesítjük előnyben. Öt nap felett már komoly engedményeket adunk, egy egész hónap pedig nevetségesen olcsó.” – állítja Demeter Domokos kereskedelmi vezető.

És végül: milyenek vagyunk mi, bérlők, a bérbeadók szemében? Vad József szerint: „Nagyon pozitívak a tapasztalataink. A bérlők vigyáznak a motorokra, ha volt káresemény még ők érezték magukat kellemetlenül, és korrektül rendezték a kárt.” Ami – tegyük hozzá – reális keretek között marad, mivel a kölcsönzők jelentős része teljes körű Casco biztosítással rendelkezik. Nagyon fontos, hogy – akárcsak külföldön – a kockázatvállalás feltételeiről bérlés előtt mindig tájékozódni kell!

Mibe kerül egy saját motor?

Egy átlagos, új, 1,85 millió forint értékű, 650 cm3-es, 62,5 kW teljesítményű motorkerékpárra költött összeg, 30% önrész befizetése mellett, 36 hónapos futamidő esetén, 3 év alatt:

 Értékvesztés
 600 000 Ft
 Kamatok  200 000 Ft
 Kötelező biztosítás (A0, 35 éves, fővárosi tulaj)
 75 000 Ft
 Casco biztosítás
 180 000 Ft
 Teljesítményadó  56 250 Ft
 Garanciális szervíz (1000 km, 6000 km, 12000 km)
 45 000 Ft
 1 garnitúra gumi (120/70-17; 160/60-17)
 60 000 Ft
 Összesen  1 216 250 Ft

1,2 millió forintért körülbelül 35 hétvégére lehet hasonló kategóriás motort bérelni, és több mint 20 000 km-t motorozni befektetett tőke, törlesztő részletek, és egyéb költségek nélkül.

Címkék:  motorkölcsönzés



A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár