hirdetés
2008-07-23 , Írta: Loksa Ágnes és Pisti
Bookmark and Share

Szereplők: KTM 950 Adventure, BMW 1150 GS, HONDA CBR 600F + 4 személy. Uticél: Málta szigete. Eredmény: Fantasztikus túra!



A 2005 év tavaszának rossz, télies időjárása, és a motorozás hiánya arra késztetett minket, hogy melegebb égtájakra „költözzünk”. Elhatároztuk, hogy dél felé vesszük az irányt és meg sem állunk Máltáig. Mivel a Pozzállo-ból induló gyors komphajók az év korai szakaszában egy héten csak 3-szor mennek oda-vissza ezért előre lefoglaltam a helyeket 4 személyre és három motorra és ezekhez az időpontokhoz igazítottam a túra többi részét. Így indultunk el 2005.április 30.-án szombaton egy borús napon Itália felé. Velencét elhagyva már ragyogóan sütött a nap és lekerültek rólunk a pulóverek.



Első éjszakánkat Chioggia üdülő részén Isola Verde-ben töltöttük egy faházas kempingben. Másnap gyönyörűen sütött a nap, így tovább folytattuk utunkat délnek. Megcéloztunk egy gyönyörű tavat (Salto-tó), de sajnos a tó magán tulajdonokban volt és itt nem találtunk egyetlen egy kempinget sem. Végül éhesen fáradtan betámolyogtunk Avenzzano-ba. Itt egy helyi sütődésnél éhségünket csillapítottunk, de szállásunk még mindig nem volt, így tovább mentünk. Végül teljesen eltévedve kanyargós úton feljutottunk egy hegyre, ahol ránk esteledett, így az úttól nem messze levő erdő széli tűzrakó hely köré letáboroztunk. Egy közeli tehénitatóból szolgáltattunk vizet teaiváshoz és mosakodáshoz.

Éjszakánkat csend és nyugalom kísérte, és dermesztő hideg, hajnalban  madárszerenád ébresztett. Csak másnap tudtuk meg, hogy 1500m magason töltöttük az éjszakát. Reggeli után tovább kaptattunk a hegyen, ember nélküli kietlen havas tájon kanyarogtunk,  birkák, tehenek követték lépteinket és bambán néztek utánunk. Végre beértünk egy hegyi kisvárosba: Fillettino-ba. A helybéliek készségesen megmutatták a térképen, hogy hol vagyunk és merre menjünk tovább.

Követve utasításaikat lassan magunk mögött hagytuk a hegyeket, és lejutottunk a tengerpartra. Nápoly felé vettük az irányt és meg sem álltunk Pompei-ig, a Camping Zeus-ig. Itt letáboroztunk. A camping egész területén narancsfák pompáztak. Mivel épp ebben az időben érnek ezek a déligyümölcsök, így minden nap szedtünk a fáról egyet-kettőt napi fogyasztásra. Nagyon finom lédús gyümölcsök voltak. Másnap átsétáltunk Pompei romvároshoz, mivel a kempingünktől kb.50 méterre volt a bejárat.



Megcsodáltuk az akkori emberek lakóházait, kocsmáit, fürdőit, sportcsarnokait, színházait és mindent, ami a városból megmaradt.  Egész délelőtt ott bóklásztunk. Délután kisvasúttal mentünk be Nápoly központjába, mivel a vonatállomás is a kemping mellett volt. Nápoly füstös, koszos, igazi olasz város, nincs sok látnivaló kivéve a katasztrofális közlekedést. Semmibe véve mindenféle KRESZ szabályt, lámpát stb.-t, mindenki egyszerre hajt be a kereszteződésbe és mikor teljes a káosz megjelenik néhány motoros rendőr, utasításokat oszt, irányit és máris lehet tovább haladni a következő nagy kereszteződésig, ahol szintén, mindenki egyszerre tolakszik be. Következő napon a Nápolyi öbölt motoroztuk be. Olyan kis városok találhatók itt, mint Amalfi, Pozitano, Atrani, mindegyik egy-egy kis gyöngyszem. Kanyarogtunk a tengerparton és közben megcsodáltuk a kis városokat és a gyönyörű kilátást. 



Másnap folytattuk utunkat délnek és Szicíliáig meg sem álltunk. Ott már annyira elfáradtunk, főként, mert a szárazföldön végig esett az eső, hogy G.Naxos után egy kis kempingben táboroztunk le. Itt a változatosság kedvéért citromfák tövében vertük fel a sátrainkat és így friss citromot facsarhattunk a  reggeli teánkba. Sajnos másnap pihenő napra kényszerültünk, ugyanis egész nap esett az eső.  Délután egy pici időre elállt, akkor bemerészkedtünk Taormina-ba, ebbe a hegyre épült nagyon hangulatos kis városba, ahonnan gyönyörű kilátás nyílik az alattunk lévő öbölre. Másnapra kitisztult az ég, és gyönyörű napsütéses nap köszöntött ránk. Kanyargós utakon megközelítettük az ETNA-t. 1923m magason leparkoltuk a motorokat és innen felvonóval mentünk tovább 2500 m magasra. Innen ETNA buszokkal lehet menni tovább a csúcs felé, de „sajnos” az ETNA csúcsát még vastagon lepte a hó, így a buszok nem közlekedtek. Ennek ellenére volt aki gyalogosan indult neki a csúcs meghódításának, vagy  régebbi krátereket fedezett fel. Kis csoportunkból akadt erre is arra is vállalkozó. Mivel az ETNA tetején rémesen hideg volt, ezért nem is tartózkodtunk ott sokáig és inkább visszamotoroztunk a tengerpartra és meghódítottunk egy hegytetőn álló romos kolostort. Persze a kaland kedvéért nem az úton közelítettük meg, hanem nekiindultunk a hegynek a magas aljnövényzeten, tüskés bokrokon keresztül. Másnap idejét láttuk egy kis motorozásnak. Behatoltunk Szicília közepébe Enna-ba. Az idevezető út, igazi motoros paradicsom, hegyre fel, hegyről le, kanyar követ kanyart.



A végén már mindenki szédült és alig vártuk, hogy megálljunk valahol. Mondanom sem kell, hogy utunk során rengeteg helyi motorossal találkoztunk. Enna-ba érve kicsit szusszantunk,  megnéztük a várat és nagyon finom kemencében sütött pizzát ettünk. Sajnos a sűrű program miatt a következő napon már a Pozzallo felé tartottunk  a kikötőbe. Még útba ejtettük Caltagirone-t, ahol megcsodáltuk a helyi kerámia kézművesipar remekeit. A kompunk este fél 10-kor indult, de már egy órával előre ki kellett mennünk a kikötőbe. Itt ért a megdöbbentő hír, hogy a borsos áru jegyeken kívül, amiket már jó előre kifizettünk a hitelkártyánk segítségével még plusz embargo díjat kellett fizetnünk a beszállásnál (10 Eur/fő, 15 Eur/motor). A gyors hajón összesen 15 autó fér el, ezért érdemes jóval előre lefoglalni a jegyeket. A Máltai szállást is már jó előre lefoglaltam, így mikor éjjel megérkeztünk Valletta-ba, csak a címet kellett megtalálni. Szállásunk a  Bonheur Guesthouse-ban volt, melyet egy idős néni vezet. A szállás nagyon régies stílusú, régies bútorokkal, de nagyon tiszta és hangulatos, ráadásul az ár, ami 6 Lm/fő/éj volt, tartalmaz egy kis könnyed reggelit is. (Máltán Máltai líra van: Lm, amit fontnak (pound) mondanak. Egy Lm kb. 600 Ft-nak felel meg.)



Málta maga a történelem: tele van templomokkal, várakkal, kastélyokkal, rengeteg műemlékkel. Egész Máltán érezhető a 180 éves angol uralom. Ennek köszönhető a bal oldali közlekedés is, melybe elég hamar beletanultunk. Bebarangoltuk Valletta-t, átbuszoztunk (nagyon régi jópofa buszok közlekednek) Vittoriosa-ba, majd onnan kis csónakkal mentünk vissza. A következő napon megtekintettük még Mdina-t, Rabbat-ot  és lementünk a tengerpartra. Még útba ejtettük az idő számításunk előtt 3600 és 3000 között épült templomok romjait: Hagar Qim és Mnajdra. Itt találták meg a híres „kövér hölgy” szobrocskát - 5000 évvel ezelőtt még a bőséget és termékenységet jelentő kövérség volt a szépségideál. Blue Grotto (Kék Barlang)-nál kisebb fjordra emlékeztető képződményben gyönyörködtünk és itt a fiúk bepróbálkoztak a fürdéssel is. Műugró versenyt rendeztek a közeli szikláról, én pedig a parton áztattam a lábam a hatalmasra felcsapó hullámokban. Másnap 2005.05.12-én indultunk hazafelé.

Első nap a sok kompozás, átszállás miatt Cetrano-ig jutottunk, ami jóval Nápoly alatt helyezkedik el, itt kerestünk kempinget a tengerparton. Másnap belehúztunk az autópályán és felmentünk Perugia-ig.Trasimeno tó partján egy kempingben kis virágok között vertünk sátrat. Mivel előző nap jól haladtunk ezért másnap megengedhettünk magunknak egy kis kitérőt San Marino-ba. Gyönyörű hegyi utakon jutottunk ebbe a kis hercegségbe. Itt a szűk és nagyon meredek kis utcák boltokkal, üzletekkel vannak tele, melyek a megszokottnál jóval olcsóbban kínálják portékájukat. Itt minden kapható! Utunkat folytatva éjszakánkat, ismét abban a kempingben töltöttük, ahol legelőször is megszálltunk. Ez jó választásnak bizonyult, mivel este felé olyan felhőszakadás zúdult ránk, hogy kénytelenek voltunk behúzódni a teraszról a faházba. Másnapra 2005.05.15-én kisütött  a nap, így kellemes időben, szépen kényelmesen hazamotoroztunk, tele csodálatos élményekkel.





Hasznos linkek az utazni vágyóknak:


Olaszországi kempingek: www.camping.it
Olcsó máltai szállások: www.mol.net.mt
Kompjáratok Máltára: www.virtuferries.com









freazer
2010-01-30 16:21:56

Mindenesetre, köszi a tartalmas leírást és a szép képeket!

freazer
2010-01-30 16:19:13

Motorral felfedezni, az lenne még élmény

freazer
2010-01-30 16:17:06

Málta gyönyörű hely!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár