hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

"Nézz körbe fiam és érezd a kétkerekűek tiszta erejét" - mondta Asciano Rodrigo az Alabamai Barber Raceway-en, ott, ahol minden idők legfantasztikusabb motorgyűjteménye állít emléket az elmúlt 50 év motorversenyeinek.

Vyrus 985 C3 4V


A 43 éves Rodrigo 1983-ban kezdett Massimo Tamburininek dolgozni, akinek nevéhez fűzhető a csodálatos Ducati 916 és az MV Agusta F4. Igaz, hogy Rodrigo, a motorépítés Michaelangelojával dolgozott, azonban legújabb művét, a Vyrust tekintve ő magát a motorépítés Picassojának kellene nevezni… A Vyrus olyan, mint a Párizsi Pompidou Art Centre épületei, ahol a falakon kívül futnak a csövek. A Vyrus ugyanazzal a Ducati 999R Testastretta blokkal van szerelve, amit napjainkban Troy Bayliss kerget a pályákon, csak épp ez a motor a technikát nem belülre rejti, hanem kívül hordja. A Vyrus a 21. századi evolúciója az 1991-es Bimota Tesi 1D utcai motornak, csak még puritánabb és pimaszabb.


Vyrus 985 C3 4V   Vyrus 985 C3 4V


A motor minden részlete lenyűgöz, legszívesebben visítanék a gyönyörűségtől. Csak rá kell nézni a négykerekűekéhez hasonló első kormányműre, a függőcsapszeges, agykormányzású első kerékre. De a legszebb az egészben mégis a váz: a CNC-mart alumínium csillag, vagy inkább csontváz-váz maga a gyönyör - érdemes megfigyelni a kidolgozásának makulátlanságát és azt a gondos tervezést, amivel a vázat a legutolsó grammig lekönnyítették és ezzel elérték, hogy a motor 157 kg-ot nyomjon fél szárazon, mely a donor 999R száraz súlyánál 24 kg-mal könnyebb! De érdemes megfigyelni a rugózó elemek elhelyezkedését, melyek a "csodamasina" úttartásáról és a lengőkarok pontos visszajelzéséről gondoskodnak. A lámpával egybehúzott szélvédő plexi pedig egyedi megoldás. Az olajradiátor egy magasságban helyezkedik el az első hengerrel, az osztott hűtőradiátorok pedig a motor két oldalán szimmetriában nyugszanak. A filigrán karbon kipufogó pedig önmagában is egy mestermű. Mindez megtetszett a Bimotának is, megállapodtak Rodrigoval, hogy Tesi 2D-ként gyártják - de csak a kétszelepes széria motorral, Rodrigo meg Vyrusként fejleszti sajátmagának tovább, erősebb erőforrásokkal.

A 985-ös Vyrust megülve meglepetés ér, mert az üléspozíció nagyon komfortos, kényelmes és az ember kezei sincsenek túl közel egymáshoz, mint ahogy ezt egynémely függőcsapszeges gépnél megszokhattuk. Az idomok hiánya abszolút minimalista érzetet kelt az emberben, azonban ez nem megy a szélvédelem kárára.A szokatlan szélvédőmegoldás még a Barber Raceway rövid egyenesében elért 220 km/h-s sebességnél is kitűnően működött, pont a sisak fölött terelte el a szelet. A motor kezessége meggyőző, még lassú tempónál is kellemesen és pontosan lehet manőverezni, nem úgy, mint a Tesi-t 15 évvel ezelőtt, amely nem érezte jól magát szűk fordulókban. A Vyrus kormányzása direkt, de nem túlérzékeny, egyszerűen kontrollálható.


Vyrus 985 C3 4V


Ahogy nőtt a sebesség, kicsit át kellett programozni az agyam. Egy ilyen motort úgy kell kormányozni, hogy csak lazán fogjuk a kormányt, s a fékekkel is úgy lehet bánni, ahogy azt egy hagyomásnyos motor megbosszulná: tépni kell az állítható fékkart. Sokkal nagyobbat és később lehet fékezni a kerékfelfüggesztésnek köszönhetően, már-már úgy érezzük öngyilkos sebességgel fekszünk be a kanyarokba. A Vyrus négydugattyús Brembo fékei veszett erővel harapnak a 320 mm-es tárcsákba, noha nem radiálisan vannak szerelve (mert a motoron nem lenne hely hozzá). Mivel fékezés közben nem bólint a felfüggesztés, könnyebbé teszi a kormányzást, javít a kezelhetőségen és csodálatosan lassítja a könnyű, de hatalmas teljesítményű motort. Az alaposan módosított blokk még 5 számjegyű tartományban sem vibrál, viszont a megnövelt 21 literes airboxból szívmelengetően szürcsöli a levegőt.




A Power Bikes véleménye


A Vyrus a modern művészet legkiválóbb darabjának nevezhető, minden részlete a végletekig kifinomult és megtervezett. A legcsodálatosabb azonban az egészben az, hogy ez a motor nem csupán szép, hanem veszedelmes menetteljesítménye és kezessége egy igazi 21. századi versenymotoréval vetekszik.











A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár