hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

A balatoni bombázó

Interjú: Németh Kornél


Tudjuk, hogy idén volt a legjobb éve a királykategóriában, az MX1-ben és a német bajnokságban is. Tudjuk, hogy ennek ellenére a szezon végén elhagyta a Suzukit és három év után visszatért a KTM-hez. Mindemellett teljesen átalakult az élete. Kori immár családos emberként, édesapaként versenyzik és elérte azt, amit 2004-ben az MX3-ban is: honfitársunk már az MX1-ben is nagy névnek számít!

Kornél idén még inkább elfoglalt lett, ami teljesen érthető, hiszen a családalapítással a feladatok száma is megnő. Különösen igaz ez egy élsportoló esetében, akinek eddig csak és kizárólag a versenyzés volt a középpontban. Kornél azonban az új helyzetet is nagyon jól oldotta meg, hiszen hatalmas előrelépést tett karrierjében. Idén először végig tudott motorozni egy teljes vb-szezont és harmadik MX1-es idényében eddigi legjobb vb-eredményét érte el. Megismételte 2004-es MX3-as helyezését, azaz 12. helyen zárt az összetettben. De ami még ennél is fontosabb, a hondás angol James Noble mögött ő lett a második legjobb privát versenyző! Kornél tehát elégedett lehet. Főleg amiatt, mert az idei szezonja nagyon hosszú és fáradtságos volt.


Interjú: Németh Kornél
A vb menők között Kornél ugrástechnikája kiemelkedő. Kevesen tudják úgy elfektetni a motort a levegőben, ahogy ő, ezzel pedig időt nyer az ugrásoknál.


- Kornél te is nagyon jól tudod, hogy mennyien szeretnek itthon! Pontosan ezért fájt sokaknak az, hogy a versenyeredményeken kívül szinte semmit sem lehetett tudni rólad. Úgy lehetett érezni, mintha visszahúzódtál volna. Két kérdés tehát magától adódik: miért lehetett idén ilyen nehezen elérni téged és miért lehetett ennyire keveset hallani rólad?

- Nagyon sajnálom, ha sokan így érezték, de egyszerűen nagyon sok mindennel kellett foglalkoznom idén. Családom lett, megszületett a kisfiam, új csapathoz kerültem, új lakásba költöztem, februártól októberig végig versenyeztem, hiszen az előszezoni versenyek után párhuzamosan kellett teljesítenem a világbajnokságon és a német sorozatban is. Míg kinn Németországban szinte nekem kell egyedül mindent elintéznem. Amíg itthon mindig számíthatok a családomra, a barátaimra, a haverokra, addig odakinn elég nehézkes a dolgokat elintézni.

- Ez furcsa! Hiszen te Németországban az egyik legnagyobb és legnépszerűbb sztár vagy a motokrosszban. Akit talán sokkal jobban is megbecsülnek ott, mint itthon - elég megemlíteni azt, hogy csak egyetlen magyar szponzorod maradt, a BIZO - és akiről biztos, hogy többet írnak, mint Magyarországon. Azt lehetne hinni, hogy egyszerű az életed kinn. De akkor ez még sincs így?

- Pontosan! Németországban tényleg nagyon szeretnek, jól ismernek és a szaksajtó is sokat foglakozik velem. De azért a németeknél sem teljesen rózsás a helyzet, hiszen a hétköznapok egészen mások, mint a versenyek. És a németeknél is igaz az a mondás: pénz beszél, kutya harap.

- Ezt kifejtenéd?

- A Suzukitól való távozásomra gondolok. Én nagyon szerettem a Suzukival versenyezni, de a kapcsolatunk három év után megszakadt. Az idei csapatom, a Teka Suzuki különböző szponzorizációs dolgok miatt nem hosszabbította meg velem a szerződését és a gyári Suzuki csapat kérésére inkább leigazolta a belga Marvin Van Daelet. Hiába volt nagyon jó kapcsolatom a Suzuki németországi vezetőségével, nem tudták megoldani azt, hogy valamelyik Suzuki csapatnál kapjak ezután jó szerződési ajánlatot. Annyira nem láttak jó versenyzőnek, hogy nagy mennyiségű eurót fektessenek belém.


Interjú: Németh Kornél
A garázs polcán körbe végig kupák, érmek és koszorúk tanúskodnak a rengeteg eredményről. A képen látható mennyiség csak töredéke az összesnek.

- A Suzuki magatartása érthetetlen, hiszen a két gyári menő, a világbajnok Steve Ramon és a vb-ezüstérmes Kevin Strijbos mögött te lettél a harmadik legjobb suzukis. Ez nem kis dolog! Főleg annak tudatában, hogy idén sok technikai problémád volt.

- Voltak gondjaim, sajnos ez nem újdonság. Egyszerűen éltem a privát pilóták életét. A csapatban nem igazán foglalkoztak a motorbeállításokkal. Elég későn kaptam meg az alkatrészeket a motorhoz. A speciális első Kayaba teleszkópomat csak március végén kaptam meg. Az első beállítások nagyon rosszul sikerültek, hiszen négyszer hatalmasat buktam is. A telót csak a júliusi Svéd Nagydíjra tudtuk végre valahára elfogadhatóvá tenni. Meg hát a vb legnagyobb részében csak ketten voltunk a nagydíjakon. A szerelőm meg én. Így pedig nehéz! A szerelőm, Toni vitte ki rendre a motort és a szerszámos ládát, míg én vittem ki a pit boardot és az ernyőt. Egy gyári csapatban ezek a dolgok másképp mennek. De egyáltalán nem csak a technikai hátrányon múlt az idei szezon. Bár több viadalon a startnál már benne voltam a legjobb 15-ben, ám összességében még mindig rossz rajtoló vagyok. Ez pedig alapvető probléma, hiszen az első körben hatalmas hátrányt szedek össze, amit már képtelenség ledolgozni. Szerintem ha jobban kapnám el a rajtokat, akkor rendre a legjobb tízben tudnék végezni. A másik fő vezetéstechnikai gond a fordulóbeli sebességem, hiszen a kanyarokban még jócskán gyorsabbnak kellene lennem. Emiatt nem is nagyon szeretek arról beszélni, hogy milyen különbségek vannak privát és gyári csapatok között!


Interjú: Németh Kornél
1991. Az a pici ember, aki épp szorgosan tölti ki a papírokat, a 8 éves Kornél, élete első versenye előtti gépátvételen.

- De hát ez egy létező jelenség! És főleg amiatt vonatkozik ez rád, hogy idén milyen csapatháttérrel vettél részt a vb-n és hogy a nem éppen megfelelő háttér ellenére mégis te lettél a második legjobb privát versenyző.

- Tudom én is, de ezzel igazán mégis felesleges foglalkozni. Természetesen én is gyári versenyző szeretnék lenni egyszer, de ezzel szerintem most felesleges törődni. Jelenleg annak örülök, hogy bekerülhettem a vb egyik legjobb privát csapatába, a német Sarholzba, amely tényleg egészen más dimenzió, mint az eddigi csapataim. Már több megbeszélést is folytattam velük és olyan technikai fejlesztésekről, megoldásokról beszéltek, amelyekről az elmúlt években még álmodni sem mertem. A csapat komolyságáról elég egyetlen részletet elárulni. Eddig mindig csak az utolsó pillanatban kerültem fel a vb nevezési listájára. A Sarholznál ez nem így volt. Novemberben felhívott a csapattulajdonos és érdeklődött, hogy milyen rajtszámmal akarok indulni a vb-n és a német bajnokságban, és már el is küldte a nevezésemet. Lehet, hogy ez nem tűnik nagy dolognak, pedig higgyétek el, ez annak számít.
A cikk folytatódik, kérjük lapozz!
 
1 | 2
- Tényleg a 108-as rajtszám honnan jött? Van valami jelentősége?

- Én több éve Krisna-hívő vagyok és a krisnásoknak van egy rózsafűzérhez hasonló imalánca, a yapalánc, amely 108 darab fa golyócskából áll.

- Akkor te vegetáriánus vagy, azaz nem eszel húst sem. A krossz nem egy nehéz fizikai munkának számít?

- De! Viszont én tökéletesen megvagyok hús nélkül is, amit azt hiszem az eredményeim is igazolnak.


Interjú: Németh Kornél
A kiemelkedő koncentráció képesség, pontosság és ritmusérzék itt is megmutatkozik: Kornél a dobfelszerelés mögött is otthon érzi magát.

- Tényleg egy unikum vagy! Ahogyan más téren is. Hiszen nagyon jól dobolsz is és ralizol is, amelyet csak kevesen tudnak rólad. Ahogyan a szuperkrossznak és a freestyle-nak is igazi mestere vagy. Pár éve te voltál az egyik legjobb európai szuperkrosszos és freestyle-menő, sőt a freestyle-ban Amerikát is meghódítottad. Miért nem látunk többet téged ebben a két szakágban?

- Egyfelől a motokrossz vb szinte minden időmet leköti. Másrészről Európában főleg arénakrossz jellegű kisebb pályák vannak és én inkább a nagy amerikai szuperkrossz pályákat kedvelem. Harmadrészről a freestyle mára már nagyon specializálódott. Annyira egyedi tudást igényel, hogy mindennapos gyakorlást kíván, azaz manapság már nem megy az, hogy valaki több szakágban is eredményes legyen. Az ultratehetséges Travis Pastrana sem bírja már!


Interjú: Németh Kornél
A KTM-mel az MX3 VB-n is részt vett, ahol futamgyőzelmet is aratott. Freestyle trükköt is elneveztek róla, természetesen azt, amit ő talált ki. Ez az ugrás a "Super Cuby".

- Szóval teljes gőzzel a motokrosszra koncentrálsz, amiben 2008-ban visszatérsz ahhoz a KTM-hez, amiről a 2001 és 2004 közötti időszakból igencsak felemás emlékeid lehetnek. 2004-ben az MX3-ban pole pozíciót, futamgyőzelmet és nagydíj ezüstöt szereztél az osztrák márkával, ellenben 2001 és 2003 között nem sok babér termett számodra. Ráadásul többször is vitád volt a vezetőséggel.

- Én nem a Sarholzzal, hanem a KTM Németországgal kötöttem meg a kétéves szerződésemet. A márka német vezetői pedig nagyon szívesen fogadtak. Elmondták, hogy a KTM az elmúlt három év alatt rengeteget változott. Míg engem régi barátom, a KTM tereprészlegének sportigazgatója, a német Pit Beirer hozott vissza a KTM-hez. A KTM vezetői pedig garantálták nekem, hogy ha jól teljesítek, akkor talán még gyári versenyzőjük is lehetek! Ez még a távoli jövő, de én bizakodó vagyok! Még akkor is, ha a Sarholznál második Interjú: Németh Kornélszámú motorosként fogom elkezdeni a szezont, hiszen az idei német bajnok, a német Marcus Schiffer lesz az első számú versenyzőjük, aki gyári motort fog kapni.

- Ahogy beszélsz, úgy tűnik, mintha mindent teljesen magad intéztél volna el és mindent csak az eredményeid segítségével értél volna el. Még most sincs menedzsered?

- Immár húsz éve motorozom, de sosem volt a szó igazi értelmében vett "menedzserem". Egykor édesapám segített mindenben, míg most a legfőbb segítőm a feleségem, aki a mostani szerződéskor is rengeteg papírmunkát és fordítási feladatot megoldott nekem. A feleségemmel természetesen átbeszéltük a szerződés legfontosabb részleteit, hiszen nekem most már nem csak saját magamra,
Édesapja, id. Németh Kornél a 70-80-as években többszörös magyar bajnok motokrossz versenyző volt, nemzetközi sikereket is elért. Fia pályafutása során ő segített a legtöbbet, ma a fiataloknak tanít helyes motorkezelést.
hanem a családomra is gondolnom kell. A nejem és a május 18-án született kisfiam, Németh Corey Attila teljesen megváltoztatták az életemet és mindketten hatalmas motivációt adnak annak érdekében, hogy minél jobb legyek a versenypályán.




Interjú: Németh Kornél
A legifjabb Németh "Corey" Attila a cikk írásakor épp hét hónapos. A csendes családi élet Kornél szerint erőt ad a versenyeken való szerepléshez is.

- A kisfiú pedig folytatni fogja a Németh-család hagyományait?

- Lehet, hogy le fogom beszélni, mert ugyan a legszebb szakma a motokrossz, de nagyon nehéz is!




FeR1
2009-11-25 00:01:45

Le ne beszéld, ha meg megpróbálod, úgysem fog sikerülni! AKit egyszer megcsap a benzingőz, az menthetetlen!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár