hirdetés
2010-10-07 , Írta: Égő Katalin, Képek: Égő Katalin
Bookmark and Share

Bevallom, különös vonzalommal viseltetek a gyárak iránt. Már az osztálykirándulások idején is azok voltak a kedvenc programjaim, amikor beszabadítottak bennünket egy-egy üzembe. A lelkesedésem azóta is megmaradt, függő nézője vagyok a Discovery „Hogyan készült?”sorozatának.

A hetvenes évek vége felé egyre inkább fellendült a túramotoros mozgalom. Ezt a növekvő keresletet látva, 1978-ban alapította meg túradobozgyártó cégét Giuseppe Visenzi, aki egyébként sikeres motorversenyző volt (1969-ben 3. lett a világbajnokság 350-es kategóriájában). A GIVI igazi sikerét 1983-ban – ekkoriban a Krauser szinte kizárólagosan uralta a piacot – az E28-as modell hozta meg. A doboz univerzálisan használható volt oldal- és hátsó dobozként is, ami az akkori kissé sóher német motorosoknak nagyon bejött, mivel nem kellett feltétlenül három koffert megvásárolniuk. Azóta a GIVI kínálata a túrafelszerelések szinte minden válfajára kibővült, a legkülönfélébb dobozokon túl univerzális és márkaspecifikus rögzítő kiteket, praktikus textil táskákat, szélvédőket, bukócsöveket, sőt 2002 óta bukósisakokat is ont a gyár.

GIVI gyár
A márkanév az alapító nevének kezdőbetűiből született

Maga a központ Bresca mellett, 23 500 m2-en terül el. Mindössze 120 alkalmazott dolgozik a legkülönfélébb területeken, hiszen a gyártás meglehetősen automatizált. A főbejáraton belépőket Giuseppe Visenzi korabeli versenymotorja fogadja, megadva ezzel a látogatók kellemes alaphangulatát. Kísérőnk, Giampaolo Deambrogi elsőként az irodákba vezet. Itt folyik a formatervezés, hol egy bukósisak, hol egy jövő évi doboztípus, máshol egy új zárberendezés születését figyelhetjük meg a dizájnerek számítógépein, amihez az ihletet a terem közepére állított MV Agusta F4 szépséges vonalai adják. A grafikus tervből először fa modell készül, majd még mindig számítógépen megtervezik – ott jártunkkor éppen egy doboz alsó felének – fröccsöntő szerszámát.

A fröccsöntő szerszám előállítása a legdrágább

A kész 3D terv megjelenik a földszinti fémmegmunkáló üzem számítógépén, amit az lefordít az automata marógép programnyelvére, és már készülhet is a hatalmas acéltömbből a rendkívül összetett, hűtéssel és számos mozgó alkatrésszel ellátott fröccsöntő szerszám. A dobozgyártás legköltségesebb folyamatain túl vagyunk, innen kezdve már egy másik csarnoké a főszerep. A polimer granulátum a központi elosztóból jut el a fröccsgépekhez, amely szabályos ciklusokban gyártja le a műanyag elemeket. Az egykarú óriás éppen kiveszi a kész dobozfedelet a fröccsgépből, és alaktartó sablonra helyezi. Ugyanez a robot pakolja el a már kihűlt darabot, majd ráteszi a védőfóliát is. Humán munkaerő itt csak ellenőriz. Idegenvezetőnk, Giampaolo, az exportigazgató ismeri a munkásokat, és jó volt látni, hogy mindenkihez van egy jó szava. Előkészítés után a kész műanyagok futószalagon a fényező üzembe vonatoznak, hogy elnyerjék a legújabb motorkerékpár modellekhez illő végső színüket.



Zakatolnak a gépek a műhelyben, ahová kis kitérőt teszünk. Csőhajlítók, lézervágók, hegesztő automaták szolgáltatják a techno-ritmust a csomagtartó keretek, bukócsövek és egyéb fém alkatrészek születéséhez. A logisztika, azaz a tárolás és elosztás gigantikus raktárépületében ér véget utunk. Felcímkézett szállítmányok várják, hogy a világ valamely szegletében beteljesítsék küldetésüket.

Az univerzális E28-as: ha akarom, oldaldoboz, ha akarom, hátsó
Az univerzális E28-as: ha akarom, oldaldoboz, ha akarom, hátsó

A GIVI máig az alapító család tulajdonában van, ami a cégbekebelezések korában szinte kivételes. De épp emiatt megengedhetik maguknak a luxust, hogy a befektetők által kikényszerített profitmaximalizálás helyett a minőségi termék kifejlesztésére és gyártására helyezzék a fő hangsúlyt. Ez lenne a siker titka?

Címkék:  givi , gyárlátogatás



dragboyz86
2010-10-18 20:15:08

Műanyagos kollégát nem keresnek?

hangszoro
2010-10-08 06:30:23

Szerintem nagyon jó dobozokat gyártanak. Az enyém még soha nem ázott be. Még a magasnyomású mosóval sem.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár