hirdetés
2017-05-02 , Írta: Mező János
Bookmark and Share

Ha január, akkor tereprali. A Dakar első évétől kezdve a kalandról, a kihívásról, a veszélykeresésről és az ember önnön korlátainak ledöntéséről szól. Sokféleképpen tiszteleghetünk hősei előtt. Például egy motorral is.

A Team ERMI-vel 2016/7-es számunkban találkozhattak Olvasóink egy fantasztikus mű- és műszaki alkotás kapcsán, amely a Street-Board Tracker nevet viselte. A név árulkodik a motor jellegéről, a motor jellege árulkodik az építőjéről… aki röviden és velősen mondva, egy szent őrült.

 

Motorok ERMI Dakar GS
Kattintson a képre a galériához!


Ezúttal az őrültség kevésbé szembeszökő, az alkotás azonban a maga nemében ugyanolyan zseniális, mint a Street-Board Trackernél volt. ERMI ezúttal nem a húszas, hanem a nyolcvanas évekbe nyúlt vissza, és tulajdonképpen nem tett mást, mint újra megépítette Gaston Rahier és Hubert Auriol legendás Párizs–Dakar BMW-jét.

 

Hubert Auriol

1952-ben született Etiópiában, 1973-ban kezdett krosszozni és endurózni Franciaországban. Már az 1979-es, legelső Párizs–Dakar-ralin is indult a motorosok mezőnyében, első győzelmét 1981-ben aratta, amelyet 1983-ban megismételt egy BMW R80 G/S alapú, sivatagi ralizásra átalakított motor nyergében. 1984-ben második helyen futott be, 1987-ben az utolsó előtti napon, második helyen versenyezve bukott, de mindkét lábát eltörve is beküzdötte magát a célba. 1992-ben ismét győzött, ezúttal az autósok között, ezzel Auriol lett az első, aki motorral és autóval egyaránt nyerni tudott a Párizs–Dakar történelme során.

 


A versenylegendáról annyit mindenképpen érdemes tudni, hogy alap­jául a Hatnapos sikereket elkönyvelő R80 G/S szolgált, amelyben a BMW híres airhead blokkja dolgozott az R65-ből származó váz ölelésében. Hogy egy versenymotornak mennyi köze van a szériaváltozathoz, azt most hagyjuk, az azonban biztos, hogy az 1981/1983/84-es Dakar-győzelmek alaposat lendítettek a reputáción és természetesen az eladásokon is.

 

Motorok ERMI Dakar GS


Még 1984-ben – a belga Rahier győzelmének évében – terveztek egy limitált utcai verziót a sivatagjáróból. 32 literes tank, egyszemélyes ülés, és a versenymotoréhoz hasonlító grafika. A kiegészítők tárházában a híres Penthouse tankmatrica is ha­marosan megjelent. Szóval ERMI ennek az elképesztően sikeres időszaknak kívánt emléket állítani, amikor munkához látott.


Alapul ő már valamivel korszerűbb erőforrást választott a BMW R 1100 GS személyében. Erre több oka is volt, az egyik, hogy az 1100-as blokk nagyobb, erősebb, korszerűbb, mint az R80/7-es, a másik ok, hogy ERMI előszeretettel rejti ódon külső mögé a modernebb technikát.

 

Címkék:  r 80 gs , bmw , ERMI , r 1100 gs



A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Suzuki DL650 V-Strom Aprilia SR 50 LC - 1997 Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Suzuki SV650 2003- Yamaha TDM850 1996- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Honda CBF 600 S 2008- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Kawasaki Ninja 250 R Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Kawasaki ZX-10R Suzuki GSX-R600 2006-2007 BMW R 1200 GS 2010 Honda VTX 1800 Triumph Tiger 1050 BMW S 1000 RR 2010 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 Honda Hornet 600 Yamaha XJ6 Diversion 2009 Suzuki Intruder C 1800 R Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha SR125 1997- Yamaha XJ6 2009 Suzuki B-King Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki GSR750
És ezt olvasta már?Bezár