hirdetés
2017-02-09 , Írta: Varsányi Zoltán
Bookmark and Share

(A túra első része itt található)

 

Reggel a fájóan korai ébresztő és az igazán bőséges reggeli után lementem megnézni a motort. Szomorú felismerés várt: a fogarasi szerpentinek és sportos tempó nem kímélte a gumikat. Az otthoni gondolat, hogy „ezt a túrát még megcsináljuk és utána cserélek”, úgy tűnt, esélytelen. Döme mint műszaki vezető közölte, hogy ha ezzel akarok hazamenni, a határtól már szöveten fogok fordulni. Gondolkozás, szervezés… Este Budapesten felkerült a hátsó gumi egy buszra, másnap reggel pedig már nálunk is volt, amit potom 50 lejért fel is szerelt egy szintén ismerős srác (jelzem, szombat volt). Így a gumikérdés megoldódott. A konferencia nagyon jól sikerült, előadásainkban bemutathattuk a Mentőmotoros Szolgálat elmúlt 10 évét, az elért eredményeket, fejlesztéseket, a szakmai munkát. Közben több alkalommal is bepillantást nyertünk az erdélyi gasztronómiába. Ezzel kapcsolatban csak annyit, hogy mindenkinek meg kellene kóstolnia a hagyományos recept szerint készült töltött káposztát!

 

Túrák Erdély a mentõmotorosok szemével, 2.rész
Kattintson a képre a galériához!


Este körbenéztünk Székelyudvarhelyen, és megtaláltuk a város legjobb (más vélemények szerint egyetlen) rockkocsmáját. Mikor lementünk a pincébe, kicsit üres volt még, de a hangulatot már alapozták a mindannyiunk számára ismert magyar rockklasszikusok. Némi OH csoportot a szervezetünkbe juttatva nekiálltunk bulizni, csak úgy, mentőmotorosan. Hamarosan a helyi fiatalsággal karöltve táncoltunk, énekeltünk – ennél többet nem árulhatok el… A helyiek elképesztő módon barátságosak, jó példa erre az az eset, amikor motorjainkkal megálltunk egy kereszteződésben a helyes utat keresve. A rendszámot látva fékezett egy autó, és egy kb. 60 éves néni érdeklődött, hogy hová szeretnénk eljutni. Majd lelkesen kiabált, hogy menjünk utána, és elvezetett a célig – ahol hosszan dudálva búcsúzott. Vagy említhetnénk a helyi rendőrt, aki csak azért állította meg mentőmotorunkat, hogy kellően meg tudja csodálni…

 

Másnap Döme és Béla elindult hazafelé, így hárman maradtunk. Nekiültünk a menetrend tervezésének. Mivel az elmúlt napok programja igen feszes volt, nyugisabb élménymotorozásra vágytunk. Nem is késlekedtünk, nekivágtunk a zetelaki víztározó felé vezető útnak. Jó minőségű, 3 számjegyes utakon és gyönyörű tájakon haladtunk, közben útba ejtettük a klasszikus látványosságokat, mint a Békás-szoros vagy a Gyilkos-tó. Némileg rontotta a szépséget az egy négyzetméterre eső turisták jelentős száma, így ezeken a helyeken nem sokat időztünk. Egy benzinkúton találkoztunk két német motorossal, akikkel beszédbe elegyedtünk. Elmondták, hogy minden évben motoroznak egy hetet Erdélyben (két teljesen egyforma 25 éves BMW-vel), most épp erre. Meglátták, hogy mi mivel nyomjuk, majd röhögések közepette „városi motorok” megjegyzést téve kifejtették, hogy nem is értik, hogyan lehet ilyen motorokkal erre a környékre merészkedni?! Akkor még nem értettük. A Békás-tavat kerülve ért minket az első meglepetés: helyenként 10 km/h korlátozótábla volt kitéve, és az utak állapotát nézve még ez is sok volt! Hatalmas gödrök, nem kavics, hanem kőszórások fogadtak. Időnként az is megfordult a fejemben, hogy inkább tolni kellene a motort, akkor legalább a tájat nézhetném, mert így csak az útra meredve próbáltam az elém ugró „disznóelletőket” kerülgetni. Ez a vesszőfutás kb. 10 km-en keresztül tartott. Utána, mintha egy más világba csöppentünk volna. Ismét lehetett motorozni és gyönyörködni a tájban. Az időjárás is kegyes volt hozzánk, csak kétszer áztunk meg. Másnap a Szent Anna-tó és a Madarasi Hargita várt ránk.

 

Túrák Erdély a mentõmotorosok szemével, 2.rész

A Gyilkos-tó

 

Címkék:  erdély , túra , mentomotor



A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Suzuki SV650 2003- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Kawasaki Ninja 250 R Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 BMW R 1200 GS 2010 Kawasaki ZX-10R Suzuki GSX-R600 2006-2007 Honda VTX 1800 Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 BMW S 1000 RR 2010 Honda CBF125 2009 Honda Hornet 600 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Suzuki B-King Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár