hirdetés
2008-10-08 , Írta: Mező János
Bookmark and Share

Az alább bemutatott munka a Devils Motorépítő Bajnokság „legjobb kézimunka” címét, valamint a „legradikálisabb motor” címét is elnyerte…



    Hatalmas a nyüzsgés a marseille-i kikötőben, ez azonban minket cseppet sem érint, mert történetünk nem a marseille-i kikötőben, hanem az atlantai repülőtéren játszódik. (Leacock után szabadon). Japánok, mexikóiak, puerto ricóiak, és európai turisták állnak sorban a biztonsági ellenőrzéshez. A mozgólépcsőn feltűnik a járat utolsó utasa. Elcsendesedik a terminál, mindenki az érkezőt nézi, és mindenkinek ismerős valahonnan: magas, szőke férfi. Majd jön a felismerés, és egyszerre az összes pillantás a cipőire ugrik. De egyformák… A tömeg némán szétnyílik a lassan lépdelő, magas, szőke férfi előtt. Kezében olajzöld lőszeresláda. A csöndet szinte vágni lehet, csak a magas, szőke férfi léptei konganak. A biztonsági őr rászól, nyissa ki a ládát. A magas szőke hideg nyugalommal néz rá:
- Nem tudom. Beszorult.
A vámosok suttogva tanakodnak, majd ketten nekiveselkednek és húzzák. A láda egyszer csak felpattan, egy fogkefe, egy hajháló, és egy szendvics repül ki belőle. A szendvics pörögve áll meg a vámos lábainál.
- Ki maga?  - kérdi a biztonsági őr, és elengedi pisztolyát.
- A nevem Henrik.



    Henriket mi, a motorrevü olvasói már ismerjük, hiszen nem egyszer találkozhattunk munkáival a lap customsarok rovatában. Feltűnő ismertetőjegye, hogy Yamaha Wild Star alapú oldalkocsis fogatokat épít. Volt már Indián ihletésű, és volt már sasos motorja, a II. Világháborús Tomcat vadászgép pedig legújabb alkotása. Összes eddigi motorja erősen megosztotta a custom közvéleményt. Nagyon feltűnő alkotások, szellemi rokonságban állnak a tv-ből ismerős Orange Coubty-Teutul féle gépekkel. Henrik mindig egy életformát jelenít meg munkáival, hogy csak az Indiánt, a Cowboy-fogatot, vagy mostani repülős motorját említsük.

    A fenti repülőtéri jelenet nem kitalált dolog, pontosan így – na jó, majdnem pontosan így – történt, amikor Amerikából hazafelé jövet kézipoggyászként hozta át az ellenőrzésen építendő motorjához a lőszeresládát. Henrik bevallása szerint egy kemény, férfias motort akart készíteni – nem mintha korábbi motorjai nem azok lettek volna – és hát mi lehet férfiasabb egy katonánál, ráadásul egy vadászrepülő pilótájánál. Ráadásul Henrik vonzódik a military stílushoz, persze messziről, békeidőben, így született meg hát a vadászrepülőt formázó fogat. Megformázásakor a második világháborús vadászgépek, és a szintén abból az időszakból származó katonai Harley, a WLA  formavilágából idéztek. A fogat alapja, mint rendesen, most is Yamaha Wild Star, amelynek vázát érintetlenül hagyták. A korhű megjelenés érdekében a teleszkópszárakat eredeti Harley springer villára cserélték, a maguk készítette féktartó konzolra kétdugattyús Nissin féknyerget illesztettek. A tankot maguk lemezelték, pontosan lemezelte Henrik barátja, Fekete Attila, aki a fémmunka döntő részét végezte. A betöltőnyílás szinte magától értetődő módon marmonkanna csatos zárjával csukódik, a kezelőgombok szigorú célszerűséget sugallnak, mint minden katonai eszköznél. A vezető régi, amerikai traktor párnázatlan lengőnyeregben foglal helyet, lábai pedig vaslemezből készített, gépágyúgolyóval ékített lábtartótrepniken nyugszanak békében – hogy stílszerűek legyünk egy katonai járműhöz. A kormány formája a klasszikusan széles vonalvezetés, és a kilencvenes évek tacskókormányának a keveréke, bőrrel burkolva. Ugyancsak bőrborítás fedi az amerikai motorgyártás másik nagy nevére, az Indianra emlékező szoknyás sárvédőket is. Az első kerék 21, a hátsó 15 col átmérőjű, ez utóbbi 205 mm széles gumit kapott, amelyet még a lengővilla kiszélesítése nélkül is be tudtak szerelni. Az oldalkocsi váza tulajdonképpen nem más, egyszerű csőváz (szintén bőrrel burkolva), amely hurokszerűen körbeveszi a kocsiszekrényt. Ez utóbbi formázza az üvegszálas repülőtestet, melyet Henrik tervezett, és ó maga is faragta meg a nyers formát hungarocellből. A finomításokat és az üvegszálas munkákat a tatai Boci végezte, és az íimígyen elkészült repülő orrára méretes méretes légcsavarral büszkélkedő hathengeres csillagmotor-imitációt szereltek. Az alumínium hatást az üvegszál testbe fúrt 5000 darab szegecs, és Dobrava Richárd mesteri fényezése fokozza.


    Végezetül mindenképpen meg kell említenünk a motorindítás alternatív módját, amely állandóan kivívja a bámészkodók osztatlan sikerét: Henrik nagy lendületet vesz, és megforgatja a repülőgép légcsavarját, amellyel egy mikrokapcsolót hoz működésbe, a mikrokapcsoló pedig akárcsak ugyanúgy, mint egy hagyományos indítógomb, beindítja a motort.





FeR1
2009-11-30 17:35:48

Ötletes darab, főleg az indítás.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár