hirdetés
2009-05-18 , Írta: Mező János, Képek: Mező János
Bookmark and Share

Angyalpor- lehet kábítószer és lehet valami egy aranyszínű púder, amelyet az égi küldöttek szórnak, és ahová hullik, ott boldogság terem. Hogy itt melyikről lehet szó…

Hadd szögezzük le már cikkünk legelején: az Angyalpor nevű Radical Garage munka nevét nem a PCP-ről, a fenilciklidin nevű kábítószerről, és nem is a Faith no More 1992-es lemezéről kapta – amely viszont egyértelműen az angel dust-ra utal - hanem színéről. Ez a színkombináció egyeseket – és ez előtt a tény előtt fejet kell hajtanunk – egy angyalra, sőt, mi több, angyal porra késztet asszociálni. Hogy a pezsgőszín, a vörös, vagy a feketébe hajló mélybíbor-e a tettes, azt nem érdemes elemeznünk. Az is igaz, hogy a motor színei, és grafikája nem hétköznapi. Mint ahogyan az is a motorral kapcsolatos tények sorát gyarapítja, hogy sokkal jobban néz ki, mintha mondjuk fekete lenne.


Alkotójának, Görbe Sándornak - akit roppant szellemesen tituláltunk már radikális garázsmesternek is – rögtön a munka kezdetén már meg kellett megvívnia egy csatát megrendelőjével, aki fekete, de legalábbis sötét motort akart. Utólag úgy gondoljuk, jó, hogy Görbe Sanyi nyerte a színcsatát.


A motor előéletét ismerve nekünk kevésbé az angyal, sokkal inkább egy másik földöntúli fogalom, a Hazajáró Lélek jut eszünkbe. Az Angyalpor ugyanis – hogy úgy mondjuk – megtért a Radical Garage műhelyébe, amelyet közel öt éve hagyott el egy átépítést követően. Akkoriban ugyan meglehetősen másként nézett ki, bár a lényeg – az erőforrás és a váz - ugyanaz. Öt évvel ezelőtti másságának legfeltűnőbb eleme akkori springervillája volt, melyet hamarosan szélesebb kormánykiflibe fogatott, rövidített teleszkóp párra cserélt. A rövidítésre csak azért is szüksége volt, mert az újonnan kapott, szélesebb kormánykiflikben már a Softail modelleknél gyárilag szokásos 3 fokos elfúrás nélkül, vagyis 0 fokos szögben, a kormánynyakkal immáron párhuzamosan állt a teleszkóp. Az első kerék helyére 21 colos, 40 küllős változat került, melyre egy szűken illesztett, a kereket 160 fokos szögben körülölelő, mégis filigrán sárvédőt kalapált az építő.

Az új kormánykifli tetejére a kiemelővel egybe munkált kormány illeszkedik, melynek végein PM markolatokat és kezelőszerveket találunk. Az egykori Sportster tank is nagy változáson esett át: a motor építője szétvágta, és „V”-alakú toldást hegesztett belé, így az hosszabb lett, egyben lefelé határozottabban keskenyedett el. Aljának ívelése szabad rálátást enged a teljes blokkra, még a hengerfejekre is. A hengerek belseje eredeti állapotokat rejt, viszont légzőszerveit lecserélték az átépítés során. Előre meredő K&N nyitott légszűrőt, és 2:1-be Vance & Hines kipufogót kapott. A légszűrő nagyobb szívótorok átmérőjű HSR 42-es típusszámot viselő Mikuni karburátort lát el pormentessé szűrt levegővel.

Az Angyalpor tulajdonosa a motoron nem kívánja a társas létet, így az szigorúan egyszemélyes gép. Még olyan kompromisszumot sem kínál, mint a tapadókoronggal (és vákuummal) a sárvédőre illeszthető ideiglenes utasülés, melynél az ideiglenességet egy hirtelen jelentkező nyomáskiegyenlítődést követő, rövid sikoltással járó tompa puffanás jelentheti. A terheletlen hátsó sárvédő egyrészt így követheti a 18 colos kerék vonalát, másrészről szoros közelségbe kerülhetett azzal.


Fenilciklidin – PCP – fenciklidin

Angel dust, azaz angyalpor néven is ismert, ami megegyezik a Faith No More 1992-es lemezének címével. Disszociatív drog, tompítja az agy tudati részeit, különösen az érzékleteket. Álomszerű hallucinációkat okoz. Por és folyékony formában kerül forgalomba. A folyékony halmazállapotú drogot marihuánára, mentára, oregánóra vagy gyömbérlevélre permetezik, és leszívják. A port inhalálják.
Intoxikációs tünetei: társas elidegenedés, lassú beszéd, koordinációs nehézség, legyőzhetetlenség érzése, bizarr, és szélsőségesen valódinak tűnő hallucinációk.


Így jött létre a Harley Rocker C-nél is látható forma. A lengővilla kétkamrás légrugóra támaszkodik, amelynek magassága és rugózásának keménysége egymástól függetlenül beállítható. A légrugóban uralkodó nyomásról a jobb oldalra kihelyezett nyomásmérő óra informálja a vezetőt. A lengővilla egy mérsékelten és ízlésesen széles, 240-es hátsó gumit vezet, amelynek beszereléséhez egy collal kitett primer hajtásra, és hosszabb váltótengelyre volt szükség. A nyitott primér hajtást a Primo cég szolgáltatta, neve Brute IV.

A harmonikus megjelenés érdekében az ülés alatt található olajtartály formáját is finomította az építő, ráadásul az előtte húzódó vázdarabot – mely a gyújtótrafókat is tartalmazta – eltávolította, így a trafókat a két henger közé rögzített konzolra helyezte át.

A munkálatokat az olasz Custom Tech által szállított lábtartórendszer felszerelésével fejezte be Sanyi, és minek utána a színcsatát a munkálatok megkezdésekor megnyerte, már csak a grafika volt hátra. Görbe Sanyit egy ideje foglalkoztatta az aszimmetrikus mintázat megfestése. A paintbrush technikával elkészített mintázat úgy fut a motoron, mintha az hanyagul rádobott ruhadarabba burkolózna. A piros és a pezsgőszínű sávozást elválasztó fekete szín valójában mélybordó, amely természetes fényben tárja fel e titkát.

Címkék:  custom , radical garage



emat
2009-05-21 10:39:07

Ez egy valódi műalkotás. Irigyek tömkelegét generálja egy ilyen szépség.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár