hirdetés
2008-12-11 , Írta: Mező János
Bookmark and Share

A Harley és a gyorsaság nem feltétlenül szinonim fogalmak. De az Edelbrock hengerfejek és a gyorsaság már azok.


    Hogy a gyorsaság erény-e, vagy hátrány, az a körülményektől függ. Legalább egy helyzetet mindenki ismer amikor inkább hátrány, de az biztos, hogy az élet legtöbb területén erénynek könyveljük el. Különösen annak számít a katonaság működési területén.



    Alábbi motorunk military fényezése ellenére nem katonai jármű, pedig egy katonai gyorsfutárnak ennél jobbat kívánni sem lehetne. Gazdája – az építők állítása szerint – a Szeged-Budapest viszonylatot általában az elítélendő 220-as tempóval teljesíti, és a gázt először a Budapest határában lévő autópiacnál veszi el.

    Hogy egy Harley mitől megy 220-at, arról pár sorral később beszámolunk, most azonban hadd szögezzük le, hogy ilyen tempónál a motor meglehetősen sokat fogyaszt. És ez az a pont, ahol történetünk tulajdonképpen elkezdődik.
Az 1996-os Heritage több gazdánál is megfordult már, talán négy tulajdonosa volt eddig, és mindannyian alakíttattak rajta ezt-azt. Az átalakítások néha előnyére, néha pedig hmm… inkább hátrányára váltak.

Supertrap kipufogócsövek

    A most látható lengővillával, hátsó sárvédővel és kormánnyal érkezett meg a Kickstarter Choppers műhelyébe azzal az egyszerű kéréssel, hogy tegyenek rá nagyobb tankot, mert a rajta lévő tíz literes száz kilométerre sem elegendő. Az építők szemügyre vették a még mindig fehéren izzó kipufogókönyököt, és némán bólintottak. Mindent értettek. Annál is inkább, mert egyikük – Zsolt – tuningolta annak idején a blokkot. Itt választ kapunk arra, hogy mitől képes egy Harley 220 km/órás sebességre. Hát először is a 88 köbinches big bore hengerektől, még inkább a rájuk helyezett Edelbrock hengerfejektől, melyeknek égéstere egészen speciális kialakítású, amely nagyobb kompressziót hoz létre. A speciális égéstérbe a gyárinál jóval nagyobb átmérőjű szelepeken keresztül érkezik az üzemanyag-levegő keverék, és szintén nagyobb szelepeken távoznak az égéstermékek. A szívó, és kipufogócsatornák átmérője is nagyobb a gyárinál, a szelepeket pedig hosszabb nyitvatartást eredményező verseny vezérműtengelyek nyitják és zárják. A nagyobb öblítéshez 42 mm torokátmérőjű Mikuni karburátort, és Küryakin Recharger levegőszűrőt használnak. Hogy a gázok távozása se ütközzön nagy ellenállásba, 2:2-be kivitelű Supertrapp csöveket szereltek fel.

Edelbrock hengerfej, 42 mm-es Mikuni karburátor, Küryakin Recharger levegőszűrő

    A tank cseréjével elindult a lavina. Ha már így megy a motor, akkor meg is kell tudni állítani, így 2x6 dugattyús PM nyergek kerültek a Kickstarter által gyártott agyat viselő első kerékre. Előtte kicserélték a felnit, hiszen az első 40 és a hátsó 80 küllős agy disszonáns hatást keltett az igényes szemlélőben. A csere után elöl is 80 krómszínű acélküllő ragyogott a kerékben. Hátra 240-es Metzeler gumi került, amely a 9 colos felnin 250 mm szélesre nyílik, és a lapos profil miatt rendkívül sportos hatást kelt.

A lassításról 6 dugattyús féknyergek gondoskodnak

    Az irgalmatlan erővel egy hatsebességes Rivera Primo váltó gazdálkodik, amelynek overdrive fokozata valamelyest mégiscsak kíméli az erőforrást. Annak erre szüksége is van, mert gazdája egyáltalán nem kíméli, a hengerenkénti Dyna single fire gyújtás elektronikája ugyanis sehol nem szabályozza le a fordulatszámot.

    Előéletét tekintve nem kizárt, hogy a motor lesz még alakítva. A jelenlegi átépítés végére a Nanu által kivitelezett katonai ihletésű fényezés tett pontot.





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár