hirdetés
2008-06-20 , Írta: Mező János
Bookmark and Share

Kedves Olvasóink! Cikkünk témája rengeteg fejfájást okozott nekem. Tartottam attól, hogy rossz érzéseket válthat ki egyesekből, ezért sokáig nem tudtam, hogyan közelítsek hozzá. Aztán eszembe jutott, hogy egykor milyen jókat nevettem az Addams Family című filmen. Kérem, vegyék e cikket is úgy, mintha csak azt néznék.


A motor hatalmas fejidomán található airbrush grafika, az örök fénybe tartó motoros talán kissé direkt, de illik a motor témájához.

Komor fogat gördült a kastély elé. Lurch – a Frankenstein-szerű sofőr és komornyik - leszállt a motorról, hátrament, és kinyitotta a hintó ajtaját. Kihúzta a koporsót a kocsiból. A koporsó fedele lassan felnyílott, feltárva belsejét. Benne az Addams házaspár feküdt fehér damaszton. Gomez sötét, halszálkacsíkos öltönyben, a karcsú Mortizia pedig hosszú, csipkés fekete estélyiben. A férfi frissen felpattant fektéből, majd kisegítette hitvesét a koporsóból. Tüzes pillantást vetett rá, amelyet az asszony szerelmes mosollyal viszonzott. Együtt indultak a zord kastélyépület felé, mögöttük az óriás termetű, sebhelyes arcú Lurch lépdelt.

A fogat magányosan állt az udvaron. Furcsa egy szerkezet. Gomezék hétvégi kirándulójárművét a valaha-volt Harley szerelő, Riholm Roland álmodta meg azon a borzalmas éjszakán…



Mennydörgött. Villámok cikáztak, a vihar tépett gúnyájú felhőket űzött az éjszakai égbolton, a faágak horgas ujjakként karmolták az ablaküveget. Az óra éjfelet ütött. Roland szemei felpattantak. Tekintetében tébolyult tűz égett. Merev mozdulatokkal az asztalhoz ment, leült, és papírra vetette a halottas trike terveit. Másnap munkához látott. Az emberek tudtára akarta adni, hogy ő is a motorépítők útjára lépett. Ezért választott a véleményeket ennyire megosztó témájú munkát. Azt akarja, hogy a világ felfigyeljen rá, az emberek beszéljenek róla és alkotásáról. Feje tele van hasonlóan beteges ötletekkel, a halottaskocsi csak az első közülük.

Először is bevonszolták az áldozatot az alagsorban lévő műhelybe. A kormos falakra erősített fáklyák imbolygó fényében ott állt Roland. Bokáig érő henteskötényben! Magasra emelt kezeiben sarokköszörű - azaz flex! Az áldozat – egy 1450 cm3-es Electra Glide - még élt, és felsikoltott, amikor a korong belehasított lengővillájába!

A sárgaréz mécsestartó apróság a hatalmas fekete felületen, de stílusos kiegészítő, és megtöri a monotonitást. Ráadásul valóban a hintók korából származó világítóeszköz.

A kettévágott alkatrészt eltávolították, helyére méretes - sőt túlméretes – 40 x 60 x 3 mm-es zártszelvényből készült tartóegység került, mely hamarosan egy 123-as Mercedes differenciálművét tartotta. Roland az Electra első szíjkerekét változatlanul hagyta, a hátsót a bal oldali keréktengelyre szerelte. A jobb oldali kerék a differenciálművön keresztül kapja a hajtását, az eredetileg bejövő hajtás pedig szabadon forog. Vásárolhatott volna Harley-khoz való komplett trike kittet is, de ragaszkodott ahhoz, hogy a lehető legtöbb dolog saját keze munkája legyen. Maga készítette hát a kerekeket vezető masszív lengőkarokat is. A kerékagy, a féktárcsa és a féknyergek szintén a 123-as Mercedesből származnak. A Mercedes agyakra vett egy garnitúra – azaz négy darab – Audi S-Line felnit, így a Harley és a hintó egyforma kerekeken gördülhet. A trike hátsó burkolatát és a sárvédőket acéllemezből vágta ki és hajlította régimódi ívűre, a kipufogókat meghosszabbította, és Harley végekkel látta el.



A hintó alapja egyszerű utánfutó volt, amelynek vázát, torziós rugózású futóművét és a vonónyerget megtartotta Roland, mindössze a kerekeket cserélte ki a már említett felnikre. A hintó elején látható ablakos fülke esztétikai szerepet tölt be, és a vonónyerget merevíti ki. A hintó teljes felépítményét acél zártszelvényből és acéllemezből készítette el az építő. A súly nem számított, hiszen egy halottas hintónak nem kell rohannia. A kocsi belsejében lévő koporsó egy csúszkákkal ellátott alaplapon nyugszik, így könnyedén kigurítható a hintó belsejéből. A csúszka működési elvéhez egyszerű fiókcsúszka szolgált alapul, Roland azt másolta le és méretezte át céljaihoz. Lassan a munka végére ért.


A motor hatalmas fejidomán található airbrush grafika, az örök fénybe tartó motoros talán kissé direkt, de illik a motor témájához.

Végezetül nem maradt más, mint hogy diszkrét és méltóságteljesen fekete fényezést és hozzá illő témájú grafikát kapjon a fogat. Az örök fénybe tartó motoros figuráját a Répa Design készítette airbrush technikával. Az immáron véglegesen elkészült fogatot az Addams Family (Bázis Motor) kegyeleti szolgáltatás részeként üzemeltet.








Zsolty882
2010-03-26 12:37:07

gyönyörű a motor,láttam élőben is.Vagy az élő szó az morbid ide?

Hr.Geiger
2010-01-30 16:26:39

Találó a gép elnevezése! Ha vannak motoros esküvők, miért ne lehetnének motoros temetések is?

FeR1
2009-12-01 19:06:43

akármennyire is fekete a téma és morbid, sztem jól sikerült gép.

FeR1
2009-12-01 19:06:34

akármennyire is fekete a téma és morbid, sztem jól sikerült gép.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár