hirdetés
2008-12-05 , Írta: Mező János
Bookmark and Share

Bár már egyre több teljesen szabályos körülmények között működő trike rója az utakat, azért még mindig erénynek számít, ha minden rendben van a papírok körül. A Gigamachine trike-ja kisszériás gyártási engedélyt kapott. Eddig két példány készült el belőle.



    Él a világon egy ember, úgy hívják, hogy Szadi. Szadinak persze van rendes neve is, amelyik be van írva a személyi igazolványába, de a motorosok között azon a nevén senki nem ismeri, így mi is csak Szadinak fogjuk hívni.

    Szadinak az olvasóink által már jól ismert Gigamachine nevű motorépítő cég épített egy trike-ot. Egy egyáltalán nem hétköznapi trike-ot. Ez a trike ugyanis teljesen és minden ízében legális jármű! Annyira, hogy tulajdonosának még egy rendőr láttán sem kell összerezzennie. Pedig ez valahogy így van ebben a mi kis országunkban: ha rendőrt lát az ember, azonnal összerezzen, és tart egy gyors lelkiismereti önvizsgálatot, amelynek a végére pár ijedt kérdés fogalmazódik meg benne. Például hogy: Hűű, vajon van elsősegélycsomagom? Vagy: Úristen, nem járt még le a műszakim érvényessége? Esetleg: nálam van a jogosítványom?

    Tehát ott tartottunk, hogy Szadinak nem kell összerezzennie, ha rendőrt lát, legalábbis trike-ja miatt nem.
Az építőknek és magának Szadinak is határozott elképzelése volt a háromkerekű stílusát illetően. Egyikük sem kedveli a terebélyes, csupa króm, és csupa műanyag, csupa fotel irányzatot, de kedvelik a kompakt, fürge, sportos vonalat, így hát kérdés sem volt, milyen irányba induljanak.

    Alapul egy Softail modellt választottak, 1450 cm3-es, befecskendezős TwinCam blokkal. A választás oka az volt, hogy ehhez a váztípushoz kaptak egy nekik tetsző amerikai trike-kitet, amelyet kisebb-nagyobb módosításokkal beépítettek a Softail vázba. A lengővilla gyakorlatilag megegyezik a gyárival, azzal a különbséggel, hogy a híd méretéhez igazodva kiszélesedik. Megtartották az eredeti hátsó féket, és a szíjhajtást is, de ez utóbbinál a Touring modellek szélesebb szíját vették át. A legalitás rendkívül fontos és nélkülözhetetlen eleme a kit részeként érkező differenciálmű, hiszen e nélkül a trike nem kaphatna forgalmi engedélyt.

    A híd tengelyének két végére egy-egy 12 col széles RST könnyűfém felni került, azokon pedig 305 mm-es autógumi feszül.
Az első futóművet egy az 1940-es évekből származó WLA modellhez való, utángyártott, hosszított springervilla jelenti, amely 21 colos Billett felnit vezet. Az első kerék fékezését egy Softail modell átalakított, kitámasztóval ellátott féknyergére bízták az építők.

    Ami a kezelőszerveket illeti: a Fehling kormányon Arlen Ness gázmarkolat található, a fékek hagyományos módon jobb kézzel és jobb lábbal működtethetők, míg a váltót jobb kézhez hozták fel az építők. Végezetül az elkészült trike erőforrása nyitott levegőszűrőt, saját gyártmányú könyökkel kiegészített nyitott Supertrapp kipufogót, és Power Commandert kapott.





Bot-Ond
2008-12-07 21:39:38

Mindig is tetszettek az épített motorok. Az, hogy szép vagy csúnya egy ilyen motor egyáltalán nem egyértelmű. Hiszen minden egyes motor az alkotó "művész" izlését tükrözi, és nem utolsósorban sokszor a korlátozott anyagi lehetőségek szabnak határt. Számomra azok a motorok az igazán értékesek, amiket szeretből, kihívásból, ne adj isten dacból, de teljes egészében az alkotó szabadon szárnyaló fantáziájából készülnek. Nincs megerendelői megkötés. Az alkotás (és elismerés) öröméért "alkotnak"! Ez a Harley számomra európaibbnak hat mint az általam eddig ismert Trike-ok. Kellemsebbek az arányok, és mint a legutóbbi újság számból kiderült, nem minden előzmény nélküliek a Harley nemes történelmében. És nagyon imádom, hogy magyarszágon ennyi individualista ember él!!!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár